شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   اخبار   /   نمایشگاه کتاب باید در شهر آفتاب برگزار شود نه مصلا !
نمایشگاه کتاب باید در  شهر آفتاب برگزار شود نه مصلا !

نمایشگاه کتاب باید در شهر آفتاب برگزار شود نه مصلا !

نویسنده : آسان کنکور
منبع : mehrnews.com
۱۳۹۷/۰۱/۲۸

متن خبر

مخالفت ها به جابجایی محل نمایشگاه کتاب ادامه دارد

کمتر از ۲۰ روز دیگر به برگزاری 31 نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باقی مانده اما جابجایی نمایشگاه کتاب از شهر آفتاب به مصلی هنوز هم مخالفانی دارد. 

برخی ناشران راضی به این جابجایی نبودند و نیستند

عابدینی مدیر انتشارات «سفیر اردهال» در خصوص جابجایی نمایشگاه کتاب اظهار داشت: وجود نمایشگاه در مصلی معایب و مزایایی دارد. یکی از حسن هایش این است که مصلی داخل شهر بوده و دسترسی مخاطبان فرهنگی به آن خیلی بیشتر است؛ مردم راحت تر به نمایشگاه می آیند، اما ناشران حرفه ای به فضای بیشتری برای تردد نیاز دارند.اما معایب مصلی این است که در مرکز شهر واقع شده؛ یعنی ناشران شهرستانی برای ورود به تهران دچار مشکل می شوند و به ترافیک های داخل شهر برمی خورند. در حالی که شهر آفتاب در جایی قرار گرفته که ترافیک داخل شهر را ندارد و حتی دسترسی ها بهتر است.

 ناشران برای حمل ونقل کتابهایشان نیاز به فضاهای باز دارند اما مصلی به صورت پله ای و نزدیک به هم ساخته شده که این موضوع عبور و مرور کتاب و چیدمان غرفه ها را دچار مشکل می کند.

یکی دیگر از دلایل جابجایی از شهر آفتاب، مسقف نبودن سالن ها بود. این در حالی است که می بینیم که در مصلی هم همچنان چادر برپا شده و بخش دانشگاهی در مصلی هم در زیر چادر قرار گرفته است. مناسب نبودن مصلی دلیل بر این نیست که شهرآفتاب هم هیچ مشکلی نداشته است. آنجا هم باید توسط شهرداری تجهیز شود، زیرا جای مناسبی برای برپایی نمایشگاه است.

 امیدواریم در سالهای آینده، مسئولان ناشران را از دغدغه مکان نمایشگاه نجات بدهند که هر سال مجبور نباشیم به جایی کوچ کنیم. برخی ناشران راضی به این جابجایی نبودند. من با چند نفری که صحبت کردم، حتی اطلاع نداشتند که به نمایشگاه به مصلی بازگشته و خیلی برایشان جالب بود که جای نمایشگاه باز هم تغییر کرده است. باز هم تاکید می کنم که برای ناشران تهرانی مصلی از لحاظ دسترسی ایده آل است، اما برای شهرستانی ها اینطور نیست و برای عبور و مرور و بار آوردن سخت است.

وی درباره میزان فروش در مصلی و شهر آفتاب اظهار داشت: فروش کتاب در مصلی به نسبت شهر آفتاب بیشتر است، اما این را باید در نظر بگیریم که نمایشگاه بین اللمللی کتاب جایی برای نمایش کتاب است نه فروش کتاب؛ حجم عظیم مردم برای دیدن کتاب می آیند. دید ناشران و مسئولان به فروشگاهی شدن نمایشگاه کتاب باید تغییر کند.

سازه های شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه ساخته شده است و بسیار مناسب هستند

مدرسی نیا، ناشر شهرستان اهواز هم درباره انتقال نمایشگاه کتاب از شهرآفتاب به مصلی اظهار داشت: ۱۶ سال است که در نمایشگاه کتاب شرکت کرده ام و به نظرم اگر امکانات شهر آفتاب به زودی رفع شود، بهترین گزینه برای نمایشگاه کتاب است؛ زیرا سازه های آنجا برای این موضوع ساخته شده و با اینکه مصلی جایگاه خوبی برای دسترسی دارد، اما برای نمایشگاه کتاب ساخته نشده است.

در ادامه با علیزاده ناشر شهرستان قم درباره این انتقال گفتگو کردیم. وی در این باره گفت: مزایای شهر آفتاب این است که پارکینگ بزرگی دارد و دسترسی برای کسانی که از شهرستان می آمدند راحت تر بود. سالنهایش تفکیک شده بود و بازدید کنندگان به راحتی از سالنی به سالن دیگر می رفتند.

صاحب فصول، ناشر اصفهانی نیز در خصوص برپایی نمایشگاه کتاب امسال در مصلی اظهار داشت: سال گذشته در نمایشگاه کتاب شرکت کردیم وو دو غرفه داشتیم، اما مسیر تا رسیدن به نمایشگاه برایمان سخت بود. شهر آفتاب در بخش عمومی مناسب بود اما در بخش کودک سالنهای چادری هوا خیلی گرم بود. اما در کل مصلی هم مناسب برپایی نمایشگاه نیست، زیرا فضای نمایشگاهی نیست.

این خبر را به اشتراک گذارید

سایر اخبار فروردین ماه 1397

تاریخ نهایی امتحانات خرداد 97

تاریخ نهایی امتحانات خرداد 97

۱۳۹۷/۰۱/۲۲ آسان کنکور روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه مطلب
ممنوعیت برگزاری امتحانات ابتدایی از  زبان وزیر

ممنوعیت برگزاری امتحانات ابتدایی از زبان وزیر

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ آسان کنکور روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه مطلب
امتحانات نهایی در ماه رمضان

امتحانات نهایی در ماه رمضان

۱۳۹۷/۰۱/۲۵ آسان کنکور سنجش ادامه مطلب
واگذاری مدارس دولتی ممنوع است

واگذاری مدارس دولتی ممنوع است

۱۳۹۷/۰۱/۲۹ آسان کنکور آموزش و پرورش ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com