شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   اخبار   /   با تلاش ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان کشاورزی دیجیتال کشورتوسعه یافت
با تلاش ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان کشاورزی دیجیتال کشورتوسعه یافت

با تلاش ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان کشاورزی دیجیتال کشورتوسعه یافت

نویسنده : سونیا عابدینی
منبع : خبرگزاری تسنیم
۱۴۰۰/۰۳/۲۲

متن خبر

۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان به حوزه کشاورزی دیجیتال وارد شدند تا فناوری‌ها به گسترش کشاورزی جدید تر و مدرن تر در کشورمان ایران کمک کند.

khabar

در این مدل از کشاورزی، کشاورز می‌توانند از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها برای دسترسی به داده‌هایی در مورد وضعیت جزءِی و کلی خاک و گیاهان، زمین، آب و هوا، استفاده از منابع، نیروی انسانی، بودجه و .......استفاده کنند.

این روش می‌تواند دقت و سرعت کارها را  به طرز چشم گیری افزایش دهد و روش های نوین و مبتنی بر فناوری‌ها را جایگزین روش های سنتی، زمان‌بر و خسته‌کننده کند، در ایران هنوز کشاورزی سنتی به قوت خود پابرجا است؛ اما با تلاش 100 شرکت دانش‌بنیان و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، این مدل از کشاورزی در حال پیشرفت است.

شرکت سامانه‌های هوشمند کشاورزی والی یکی از این مجموعه‌ها است که دستگاه هوشمند پاکسازی گل زعفران را تولید کرده است. مجموعه هوش آب‌خوان صنعت البرز هم شرکت دیگری است که با تولید سامانه پایش رطوبت خاک و گیاه برای آبیاری هوشمند بر پایه (IOT) به این حوزه ورود کرده است.

فناوری آوید نت، فرا سنجش افزار پردیس، هوبر آریا تک، دانش تدبیرآسیا، مشاوره مهندسی سیستم‌های اطلاعاتی صنعت‌یار، ارزش‌آفرینان کوهستان جنوبی، بِروزاندیشان پارسی‌گل، پالیز گستر ویرا، شبکه ایرانیان هوشمند تمدن سبز، کیانا فردوس شهر، آوش ایده بهسان، صدرا تجارت سروش و طبیعت‌دوستان نوین کشت پالیز از دیگر شرکت‌های فعال این حوزه هستند.
 محصولاتی چون پکیج هوشمند چاه کشاورزی، نود سنسوری بیسیم اینترنت اشیاء در کشاورزی، نرم‌افزار طراحی شبکه‌های آبیاری، امداد کشاورز (سامانه مشاوره و ارتباط بین کشاورزان و کارشناسان خبره)، سیستم اتوماسیون و کنترل واحدهای کشاورزی، طراحی، پیاده‌سازی و هوشمندسازی گلخانه‌های کشاورزی، ساختمان‌های مسکونی، تجاری و دامپروری، سامانه آنلاین رویدادهای کشاورزی و سامانه تخصصی عرضه مجازی گل و سایر ملزومات گل و گیاه را ارائه کرده‌اند.

شبکه ایرانیان هوشمند تمدن سبز، کیانا فردوس شهر، آوش ایده بهسان، صدرا تجارت سروش، طبیعت‌دوستان نوین کشت پالیز، پرواز یاران سیرنگ، کیمیاگستر بارثاوا، فضاپایه کشتیار، بوم‌نگاران هوشمند امید و پیشگام پویای آوا تک هم برخی دیگر شرکت‌های این حوزه هستند که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری فعالیت‌های خود را توسعه داده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک گذارید

سایر اخبار خرداد ماه 1400

چند نفر در کنکور سراسری امسال 1400 شرکت کردند!

چند نفر در کنکور سراسری امسال 1400 شرکت کردند!

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ سونیا عابدینی mehrnews ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com