شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   اخبار   /   کنکور99 چگونه ساماندهی می شود؟
کنکور99 چگونه ساماندهی می شود؟

کنکور99 چگونه ساماندهی می شود؟

نویسنده : سونیا عابدینی
منبع : خبرگزاری مهر
۱۳۹۸/۰۸/۱۶

متن خبر

آقای سوزنچی درمصاحبه با خبرگزاری مهر با اشاره به نهایی ترین شرایط ساماندهی کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما قصد داریم نظرات نهادهایی که در این موضوع ذی‌نفع هستند را جمع آوری کرده و از زاویه دید آنها ببینیم که مساله چگونه دیده می شود.

معاون خط مشی گذاری  ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند: موسسات کنکوری نیز یک فضای کاملا متفاوتی دارند در اولین گام برای تحلیل سیاست خیلی مهم است که بدانیم ذی‌نفعان مختلف اصولا مساله را چگونه می بینند.

اوادامه داد: در سیاستگذاری باید اول مساله را به خوبی تعریف کنیم اگر نتوانیم مساله را به خوبی تعریف کنیم حالا هر چقدر بودجه، سیاست و راه حل داشته باشیم، فایده ای ندارد و یک مساله اشتباه را حل می کنیم.

دریافت داده های کنکور از سازمان سنجش آموزش کشور

آقای سوزنچی گفت: به دنبال این بودیم ببینیم مساله چیست، حال یکسری ابعاد مساله برای ما روشن شده است و داده های مختلف از جمله سهمیه ها، ورودی سال های مختلف، ورودی شهرستان ها، سهمیه مناطق، سهمیه اساتید، سهمیه فرزندان شاهد و ایثارگر همه را از سازمان سنجش دریافت کرده ایم و یک تحلیلی روی آن انجام داده ایم باید چند جلسه برگزار کنیم و به یک جمع بندی برسیم.

صحبت خاص درباره کنکور علوم پزشکی

معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما باید در حال حاضر با دانشگاه های علوم پزشکی و یا حتی نماینده آنها یک صحبتی به صورت خاص درباره علوم پزشکی داشته باشیم، چرا که علوم پزشکی به یک مساله جدی تبدیل شده و می طلبد یک کار جدی روی آن انجام شود.

سوزنچی ادامه داد: همچنین جلسه ای باید با فرهنگستان ها داشته باشیم که برخی از آنها پیشنهادات و راه حلی هایی دارند، حتی برخی از افراد بوده اند که به صورت فردی اعلام کرده اند که راه حل دارند و ما حتی نظرات آنها درباره کنکور را نیز دریافت کرده ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف افزود: بعد از این به یک جدولی می رسیم که این جدول دو ستون دارد یک ستون مسائل و یک ستون راه حل هاست و این به چه معنی است؟ به این معنی که چه سناریوهایی برای تعریف مساله داریم و چه سناریوهایی برای راه حل داریم.

وی ادامه داد: این جدول که تشکیل شد، می توانیم مساله را خیلی جدی تعریف کنیم و ببینیم مسائل به چه صورت است راه حل ها و پیشنهادات کدام است و هر کدام چه هزینه ای دارد؟

ظرف ۶ ماه به یک خط مشی درباره کنکور می رسیم

معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اینکه آیا امکان رسیدن به یک خط مشی و سیاست درباره ساماندهی کنکور درعرض شش ماه با توجه به صحبت های دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وجود دارد، گفت: بله ما می توانیم در عرض شش ماه به یک خط مشی برسیم بسیاری از کارها انجام شده است و ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده کارگروه تشکیل می شود و بعد کارگروه چند جلسه فشرده خواهد داشت و ما به سناریویی که می خواهیم می رسیم سپس آن را برای تصویب به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی می بریم.

راه حل اصلاح پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مشخص است.

سوزنچی درباره ساماندهی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری نیز گفت: در حال حاضر فقط تمرکزمان روی ساماندهی کنکور کارشناسی است و دلیل این است که حل مساله پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری کار خاصی نیست، راه حل آن معلوم است کافی است در بخش کارشناسی ارشد یک بخشی از پذیرش در اختیار دانشگاه ها باشد، کلی از مساله حل می شود و در بخش دکتری بسیاری از مسائل حل شده است.

 

این خبر را به اشتراک گذارید

سایر اخبار آبان ماه 1398

تاریخ ثبت نام کارشناسی و کارشناسی ارشد اعلام شد-جدید

تاریخ ثبت نام کارشناسی و کارشناسی ارشد اعلام شد-جدید

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ سونیا عابدینی ادامه مطلب
سهم مدارس دولتی در پرورش استعداد های برتر کنکور چقدر است؟

سهم مدارس دولتی در پرورش استعداد های برتر کنکور چقدر است؟

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ سونیا عابدینی ادامه مطلب
تاریخ پرینت کارت و محل رفع نواقص برای متقاضیان ورودی همکاری با سازمان بازرسی کل کشور

تاریخ پرینت کارت و محل رفع نواقص برای متقاضیان ورودی همکاری با سازمان بازرسی کل کشور

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ سونیا عابدینی سایت سازمان سنجش ادامه مطلب
خبر فوری-تاریخ برگزاری آزمون سراسری 99 اعلام شد+تاریخ ثبت نام

خبر فوری-تاریخ برگزاری آزمون سراسری 99 اعلام شد+تاریخ ثبت نام

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ سونیا عابدینی سایت سازمان سنجش ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com