شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   اخبار   /   هفته آینده وضعیت برگزاری آزمون مدارس سمپاد مشخص می‌شود
هفته آینده وضعیت برگزاری آزمون مدارس سمپاد مشخص می‌شود

هفته آینده وضعیت برگزاری آزمون مدارس سمپاد مشخص می‌شود

نویسنده : آسان کنکور
منبع : روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
۱۳۹۷/۰۲/۰۴

متن خبر

وزیر آموزش و پرورش در جواب سوال خبرنگاران حاضر  مبنی بر اینکه آیا آزمون های سمپاد برگزار می شوند یا خیر، پاسخ داد: تا آخر هفته پیش رو وضعیت برگزاری آزمون مدارس سمپاد مشخص می شود. وضعیت برگزاری آزمون مدارس سمپاد مشخص می‌شود

وزیر آموزش و پرورش در جواب سوال خبرنگاران حاضر  مبنی بر اینکه آیا آزمون های سمپاد برگزار می شوند یا خیر، پاسخ داد: تا آخر هفته پیش رو وضعیت برگزاری آزمون مدارس سمپاد مشخص می شود.

در ادامه بطاحی اشاره کرد و گفت: بخشنامه برگزاری آزمون مدارس سمپاد تا هفته آینده تعیین و تا انتهای هفته وضعیت آن نهایی می‌شود.

این موضوع  در حالی رقم می خورد که وزیر آموزش و پرورش در پانزدهم بهمن ماه سال گذشته در صفحه رسمی خود در فزای مجازی اینطور نوشت: «رهایی دانش آموزان ابتدایی از آماده شدن برای آزمون‌های تیزهوشان، نمونه دولتی و مدارس خاص» کافی بود تا موجی از اعتراضات و نگرانی را در میان دانش آموزانی که خود را برای برگزاری آزمون مدارس سمپاد آماده می‌کردند به راه بیفتد و حتی موجب تجمع آنها مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش شود.

عدم ابلاغ رسمی مصوبه حذف آزمون‌ها به مدارس تا کنون

محمد بطحایی بارها در مراسم خبری اعلام کرد که آموزش و پرورش در اجرای تصمیم خود قاطع است و مدارس دولتی نمونه و تیزهوشان برای سال ۹۷ حق برگزاری هیچ گونه آزمونی را ندارند و حتی مدارس غیردولتی برند نیز باید از روش‌های جایگزین برای جذب دانش آموز استفاده کنند؛ اما تا کنون هیچ ابلاغیه رسمی برای مدارس ارسال نشده است.

 حتی پای رئیس جمهور هم به تصمیم برای حذف مدارس سمپاد هم باز شد

طبق اعلام نظر روز گذشته بطحایی در حاشیه جلسه هیئت دولت، تصمیم گیری درباره حذف آزمون‌های نسبتا سختی که در دوره ابتدایی برگزار می شد، مورد استقبال بسیاری از آحاد مردم قرار گرفت و بخش‌های مختلف تخصصی در حوزه‌های علوم تربیتی این تصمیم را تایید و ما را ترغیب به استمرار این تصمیم کردند. در حال حاضر مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برای ابلاغ در خدمت رئیس‌جمهور است که با ابلاغ آن، تکلیف روشن خواهد شد. در اصل ممنوعیت آزمون برای دوره ابتدایی و استفاده از کتب کمک درسی در این دوره فشارهای بسیاری که به دانش آموزان و خانواده‌ها وارد می‌شود، هیچ‌کس تردیدی ندارد و این ممنوعیت کماکان برقرار است.

 تکلیف داوطلبان مدارس سمپاد په می شود؟

با این حال به نظر می‌رسد اختلاف به وجود آمده پیرامون مرجع تصمیم گیری حذف آزمون و سپس مدارس سمپاد در دوره اول متوسطه هنوز حل نشده و تعارضات اخبار منتشره حاکی از اقدام شتاب زده وزارت آموزش و پرورش است و با وجود آنکه طرح قابل دفاعی است اما موفق نشده نظر موافق مخاطبان و سایر مراجع تصمیم گیرنده را جلب کند و در نهایت باید منتظر رئیس جمهور بود که آیا آن را امضاء خواهد کرد یا خیر؟ 

این خبر را به اشتراک گذارید

سایر اخبار اردیبهشت ماه 1397

موافقت آموزش و پرورش برای تعطیلات ۱۴روزه مدارس در زمستان

موافقت آموزش و پرورش برای تعطیلات ۱۴روزه مدارس در زمستان

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ آسان کنکور روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه مطلب
دبستان‌ها تا پایان اردیبهشت دایرند

دبستان‌ها تا پایان اردیبهشت دایرند

۱۳۹۷/۰۲/۱۱ آسان کنکور روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه مطلب
کمبود معلمین در مدارس کشور

کمبود معلمین در مدارس کشور

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ آسان کنکور mehrnews.com ادامه مطلب
تغییر زمان برگزاری آزمون دبیرستان ماندگار

تغییر زمان برگزاری آزمون دبیرستان ماندگار

۱۳۹۷/۰۲/۱۹ آسان کنکور وزارت آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com