شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   اخبار   /   آموزش زبان روسی در مدارس ایران به صلاح نیست
آموزش زبان روسی در مدارس ایران به صلاح نیست

آموزش زبان روسی در مدارس ایران به صلاح نیست

نویسنده : آسان کنکور
منبع : روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
۱۳۹۷/۰۲/۰۲

متن خبر

پیشنهاد غیرکارشناسی بطحایی درمورد آموزش زبان روسی در مدارس ایران به صلاح نیست

 عضو اصلاح طلب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خانم فاطمه سعیدی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش درمورد تدریس زبان روسی در مدارس ایران و آموزش زبان فارسی در مدارس کشور روسیه اظهار کرد: پیشنهاد تعجب‌برانگیز وزیر آموزش و پرورش درباره تدریس زبان روسی در مدارس ایران و زبان فارسی در مدارس روسیه در میان اخبار تلخ و نگران‌کننده این روزها ازجمله برخوردی که توسط گشت ارشاد انجام شده، آن‌چنان که باید دیده نشد.

 عضو اصلاح طلب کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خانم فاطمه سعیدی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش درمورد تدریس زبان روسی در مدارس ایران و آموزش زبان فارسی در مدارس کشور روسیه اظهار کرد: پیشنهاد تعجب‌برانگیز وزیر آموزش و پرورش درباره تدریس زبان روسی در مدارس ایران و زبان فارسی در مدارس روسیه در میان اخبار تلخ و نگران‌کننده این روزها ازجمله برخوردی که توسط گشت ارشاد انجام شده، آن‌چنان که باید دیده نشد.

متاسفانه برخی مسئولان در کشور ما بی‌توجه به الزامات قانونی و ساختار اداری کشور وقتی با یک مقام خارجی دیدار می‌کنند، پیشنهاداتی می‌دهند که نه اجرایی است، و نه به صلاح است.

برای ما سوال است که آقای بطحایی به پشتوانه کدام نظر کارشناسی چنین پیشنهادی مطرح کرده است. آیا این مساله در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان عالی‌ترین مرجع، کمیسیون آموزش مجلس به‌عنوان محل شور و مشورت تخصصی وکلای ملت در این خصوص و یا حتی کمیسیون‌های تخصصی دولت طرح شده است. همچنین با بیان این مطلب که سیاست‌گذاری در این حوزه صرفاً به عهده وزیر مربوطه نیست و هرگونه تغییری در کتب یا چگونگی آموزش در کشور نیازمند طی مراحل قانونی است، گفت: حتی اگر گفته جناب آقای آشنا، مشاور رییس‌جمهوری را بپذیریم و قبول کنیم که مقصود وزیر آموزش و پرورش از طرح این موضوع، آموزش اختیاری بوده است، باز هم این سوال مطرح است که آیا مراحل قانونی چنین پیشنهادی در کشور طی شده است.

طرح چنین پیشنهادهایی در دیدار با مقامات خارجی که برای کشور تعهدآور است، حتماً نیاز به مشورت و کسب اجازه‌های قانونی دارد.

طبیعتاً مجلس شورای اسلامی این حق را دارد تا در برابر این تعهدات غیرکارشناسی بایستد و درباره آنان از وزیر مربوطه سوال کند.

این خبر را به اشتراک گذارید

سایر اخبار اردیبهشت ماه 1397

موافقت آموزش و پرورش برای تعطیلات ۱۴روزه مدارس در زمستان

موافقت آموزش و پرورش برای تعطیلات ۱۴روزه مدارس در زمستان

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ آسان کنکور روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه مطلب
نیازمند «معلم» با استانداردهای جدید هستیم

نیازمند «معلم» با استانداردهای جدید هستیم

۱۳۹۷/۰۲/۱۶ آسان کنکور روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه مطلب
پایه دوازدهم به مدارس اضافه خواهد شد

پایه دوازدهم به مدارس اضافه خواهد شد

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ آسان کنکور روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه مطلب
سرانجام کنکور۹۸ چه خواهد شد؟

سرانجام کنکور۹۸ چه خواهد شد؟

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ سونیا عابدینی mehrnews.com ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com