شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   اخبار   /   ریشه مشکلات امروز آموزش و پرورش ناشی از فاصله با مردم
ریشه مشکلات امروز آموزش و پرورش ناشی از فاصله با مردم

ریشه مشکلات امروز آموزش و پرورش ناشی از فاصله با مردم

نویسنده : آسان کنکور
منبع : tebyan.con
۱۳۹۶/۱۱/۱۶

متن خبر

وزیر آموزش وپرورش در جمع مدیران ادوار با بررسی  موانع اجرای سند تحول گفت:ریشه همه مشکلات آموزش و پرورش ريشه در فاصله ایجاد شده آن با مردم است...

وزیر آموزش و پروزش
 مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش اظهار دارد، سید محمد بطحایی در نشست  مدیران کل آموزش و پرورش که با محوریت آسیب شناسی ارکان نظام تعلیم و تربیت در باشگاه فرهنگیان تهران برگزارشد، با ابراز خوشحالی از بازدید باپیشکسوتان اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم از تجربیات ارزنده مدیران ادوار گذشته به صورت مفید بهره مند شویم.

در ادامه بسیاری از اشکالاتی که امروز ما با آن سر و کار داریم، مدیران اسبق آن را تجربه کرده اند بنابراین استفاده از تجربیات آنها در این زمینه می تواند صرفه جویی در هزینه ها و زمان را در پی داشته باشد.

بطحایی افزود: آموزش وپرورش امروز ما دارای هدف ها، چشم انداز و مسیری روشن است زیرا سند تحول مسیر حرکت را مشخص کرده است، هرچند امکان دارد دارای اشکالاتی نیز باشد اما آموزش وپرورش را طی مسیر طولانی برای تعیین مسیر مستغنی کرده است.

وی افزود حرکت در راه تعیین شده در سند تحول را همرا با موانع دانست و اعلام کرد: یکی از ضروریات اجرای سند وجود فضاهای مناسب آموزشی است که متاسفانه دراین زمینه با مشکل روبه رو هستیم، ما در برخی کشورها مدارس ومراکز آموزشی را با فضایی بسیار وسیع مشاهده می کنیم در حال که منازل مسکونی در آنجا بسیار کوچک هستند نتیجه این می شود که دانش آموز برای ورود به مدرسه لحظه شماری می کند.

وی ادامه داد: به روز رسانی توانمندی های معلمان از ضروریاتی است که اقلب مورد نادیدگی واقع شده است زیرا نیاز های کشور با شتاب درحال تغییر است لذا اطلاعات دبیران نیز باید به روز باشد بنابراین ارائه آموزش های ضمن خدمت بیش ازپیش ضروری است.

بطحایی سهم بودجه آموزش وپرورش درسال ۱۳۵۶ را ۳۲ درصد اعلام وعنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب این درصد سیر نزولی داشته است واین موضوع در همه دولت ها ی اصولگرا واصلاح طلب وجود داشته است. در سال اول هریک از دولت ها شاهد جهش این بودجه بوده ایم اما در ادامه عمر دولت مسائل دیگر نظر دولت را به گونه ای جلب کرده است که دولت ها از آموزش وپرورش بازمانده اند وسهم بودجه این دستگاه کاهش یافته است به طوری که هرچه به پایان دولت ها نزدیک می شویم شاهد کاهش بیشتر بودجه آموزش وپرورش هستیم.

وزیر آموزش و پروزش

وی ادامه داد: اگرمسیری را که تاکنون برای اعتلای آموزش وپرورش پیموده ایم باز هم ادامه دهیم قطعا به نتیجه نمی رسیم و همچنان با مشکلات دست وپنجه نرم خواهیم کرد، زیرا آموزش وپرورش از سال های گذشته اولویت اول قرار نگرفته است البته این بدان معنی نیست که مدیران ارشد این موضوع را قبول نداشته باشند وآموزش وپرورش رابستر توسعه ندانند بلکه انها باور قلبی دارند و پیشرفت کشور را در گرو ارتقای آموزش وپرورش می دانند.

عضو کابینه تدبیر وامید توجه دولت ها در ابتدای شروع به کار را به اضطزاب والدین در اولین روز ورود کودکشان به مدرسه تشبیه کرد وخاطرنشان کرد: اولیا در روزها،ماه ها وحداکثر سال های اول به درس ومشق فرزندانشان در مدرسه بسیار اهمیت می دهند اما درادامه شاید برخی از آنها حتی ندانند فرزندشان در چه پایه ای تحصیل می کند.

وی افزود:ریشه همه مشکلات آموزش وپرورش ناشی از فاصله ای است که بین این نهاد و مردم به وجود آمده است، بیشتر والدین دیگر برایشان مهم نیست که فرزندشان در مدرسه چگونه تحصیل می کند معلمش دوشغله است یاخیر، دوست فرزندش کیست؟ بنابراین ذینفعان آموزش و پرورش آن را جایی می دانند که فرزندانشان در آنجا سرگرم است.

وزیر آموزش وپرورش گفت: اگر بخواهیم آموزش وپرورش رابه جایگاه اصلی خود برسانیم باید فاصله ایجادشده را کاهش دهیم زیرا مردم تنها مرجعی هستند که می توانند مشکلات آموزش وپرورش راحل کنند البته این موضوع نافی وظیفه وزیر وسایر مسولین در زمینه تلاش برای حل مشکلات،نیست.

وی از تدوین برنامه هایی برای کاهش فاصله بین مردم وآموزش وپرورش خبر دادوافزود: راه اندازی تلویزیون تعاملی یکی ازاین برنامه هاست که از طریق آن والدین می توانند در یک ارتباط دوطرفه با مسولین آموزش وپرورش ازجمله وزیر سخن بگویند.

بطحایی درپایان ابراز امیدواری کرد:چنین جلساتی به طور منظم در طول سال تشکیل شود و دبیرخانه ای در ستاد برای پیگیری نشست های مدیران ادوار گذشته ایجاد شود تا از تجربیات آنها بیش اپیش استفاده شود.

 

 

لینک های مرتبط

سایت سنجش

سایت آموزش و  پرورش

اخبار مهم 

 

این خبر را به اشتراک گذارید

سایر اخبار بهمن ماه 1396

نیاز روزانه 150 دقیقه نور خورشید برای دانش آموزان

نیاز روزانه 150 دقیقه نور خورشید برای دانش آموزان

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ آسان کنکور mehrnews.com ادامه مطلب
درباره حذف آزمون تیز هوشان شنیده اید ؟

درباره حذف آزمون تیز هوشان شنیده اید ؟

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ آسان کنکور tasnim.com ادامه مطلب
تصمیم آموزش و پرورش برای پیک نوروزی امسال

تصمیم آموزش و پرورش برای پیک نوروزی امسال

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ آسان کنکور tasnim.com ادامه مطلب
تکلیف جاماندگان ثبت نام کنکور97

تکلیف جاماندگان ثبت نام کنکور97

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ آسان کنکور سنجش ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com