شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   آموزشی   /   چگونه عربی را ۱۰۰ بزنیم ؟
چگونه-عربی-را-۱۰۰-بزنیم-؟

چگونه عربی را ۱۰۰ بزنیم ؟

نویسنده : آسان کنکور
منبع : asankonkur.com
۱۳۹۶/۰۷/۰۲
دسته بندی: آموزشی بازدید: 2,968

درباره این مقاله بخوانیم ...

 

manabe-konkur-sarasari-1400

 

۱.اصطلاحات و جملات مهم کتاب درسی را حفظ کنید

اگر دفترچه کنکور را باز کنید سؤال ۳۱ (ششمین سؤال درس عربی) کنکور همواره به بحث مفهوم عبارات تعلّق دارد که تقریباً مشابه بحث قرابت معنایی در ادبیات کنکور است. اگر می خواهید حل درست این سؤال را تضمین کنید، باید تمام اصطلاحات مهم و جملات کلیدی کتاب درسی را بلد باشید. منظور از این جملات و اصطلاحات، مفاهیمی هستند که معنای مهمی دارند و ممکن است از آنها سؤال مطرح شود.دراینجا بهتر است سری به کتاب در درسی بزنیم وتماماصطلاحات مهم و جملات کلیدی کتاب درسی را خوب یاد بگیرید و به خاطر بسپارید .حتی می توانید در دفترچه ای جداگانه این لغات را برای خود بنویسید تا در هنگام مرور کارتان راحت تر شود.

۲.حول النّص

در این جا به سراغ سوال بعدی میرویم که میتوانم به جرأت می توانم بگویم که اگر ۴ سؤال حول النّص نبود خیلی راحتتر می توانستید عربی کنکور را ۱۰۰ بزنید. هم از لحاظ اینکه ممکن است وقت شما را بیشتر از زمان ۴ دقیقه تلف کند و هم اینکه درصد خطای داوطلبان در این بخش بیشتر است. قبلاً بطور مفصّل درباره حول النّص توضیح دادم امّا در اینجا نیز تأکید می کنم که دایره لغات وسیع و حل تمامی حول النّص های کنکور های 90 تا 98 می تواند تسلّط شما را بر این بحث بیشتر کند. متن های مهم کتاب درسی را نیز بهتر است خوب بخوانیدو یادداشت نویسی و خلاصه نویسی مطالب مهم را هم فراموش نکنید.

۳.تشکیل

یکی از قواعدی که اکثریت داوطلبان را از ۱۰۰ درصد زدن درس «عربی» بازمی دارد، «تشکیل» است. دلیل آن نیز اولاً این است که به همه مباحث قواعد باید کاملاً مسلّط باشید و ثانیاً اینکه تمرین بیشتری روی این مبحث داشته باشند. همانطور که در مقالات قبل هم اشاره کردم بهتر است سؤالات تشکیل را بصورت عیّن الخطا بخوانید. چراکه قبل از سال ۹۴ سؤالات بصورت عیّن الصّحیح بود که به مراتب سختتر از سؤالات سال ۹۴ و ۹۵ بود. به همین دلیل بهتر است سؤالات را از کتابها یا جزواتی بخوانید که “عیّن الصحیح” ها را تبدیل به “عیّن الخطا” کرده باشد.

۴.خط کشیدن دور عیّن الصّحیح و عیّن الخطا و همه قسمت های مهم صورت سؤال

جالب است بدانید در این سالها با بسیاری از داوطلبانی کار کرده ام که تنها عامل ۱۰۰ درصد نزدن درس «عربی»  شان در کنکور این بود که ۱ سؤال را اشتباه خواندند. مثلاً سؤال عیّن الصحیح را عیّن الخطا خواندند. در سال ۹۴ که بعد از سالها سؤالات تشکیل از “عیّن الصّحیح” به “عیّن الخطا” تغییر یافته بود، نزدیک به نیمی از دانش آموزان خودم بدون نگاه کردن به صورت سؤال، پیش فرضشان این بوده که سؤال بصورت “عیّن الصحیح” است و در حل سؤال اشتباه کردند. یک راهکار بسیار ساده و کاربردی برای جلوگیری از این اشتباه وجود دارد و آن این است که دور قسمت مهم سؤال خط بکشید. 

۵.از خودتان آزمون بگیرید

به آزمون های آزمایشی که در آن شرکت می کنید اکتفا نکنید. حتماً هر فصل را که مطالعه کردید در خانه از خودتان آزمون بگیرید و در زمان مقرر (۲۰ دقیقه) به آن پاسخ دهید. آزمون گرفتن علاوه بر انکه اعتماد به نفس شما را بالا خواهد برد باعث می شود که بتوانید زمان بندی صحیح را یاد بگیرید ودر جلسه کنکور به اصطلاح هول نشوید.

۶.از تکنیک ضربدر و دایره استفاده کنید.

می توانید در اولین دور که سؤالات را حل می کنید، از قسمت حول النّص، تشکیل و تحلیل صرفی بگذرید و در دور اول فقط ۸ سؤال ترجمه تعریب و ۸ سؤال قواعد را در ۱۰ إلی ۱۲دقیقه پاسخ دهید و در دور دوم به بقیه سؤالات پاسخ دهید. البته این یک مسئله شخصی است و می توانید به ترتیب دفترچه به سؤالات پاسخ دهید. مزیت تکنیک ضربدر و دایره این است که اعتماد به نفس شما را به شدت افزایش می دهد.

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

معرفی دانشگاه بوعلی سینا همدان

معرفی دانشگاه بوعلی سینا همدان

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
میزان شهریه دانشگاه آزاد 98-99 اعلام شد

میزان شهریه دانشگاه آزاد 98-99 اعلام شد

۱۳۹۶/۱۱/۱۰ آسان کنکور ادامه مطلب
معرفی رشته مامایی

معرفی رشته مامایی

۱۳۹۶/۰۶/۲۵ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
روشهای جلوگیری از فراموشی

روشهای جلوگیری از فراموشی

۱۳۹۶/۰۶/۱۹ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com