شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   مشاوره ای   /   چگونه ریاضی را بهتر یادبگیریم و تست بزنیم
چگونه-ریاضی-را-بهتر-یادبگیریم-و-تست-بزنیم

چگونه ریاضی را بهتر یادبگیریم و تست بزنیم

نویسنده : آسان کنکور
منبع : آسان کنکور
۱۳۹۷/۰۱/۱۴
دسته بندی: مشاوره ای بازدید: 4,097

درباره این مقاله بخوانیم ...

 چگونه ریاضی را بهتر یادبگیریم و تست بزنیم و از رقبا جلو بزنیم

ریاضی مثل هر علم موجود دیگری روش ها و فرمول های خاص خودش را داره که به عبارتی زبان خاص خودش را خواهد داشت. چه بخواهید چه نخواهید این فراگیری این زبان در کنکور خیلی به کمک شما خواهد آمد پس سعی کنید این زبان را بفهمید و بیاموزید تا در ارتباط با ریاضی لذت بیشتری ببرید. زبان ریاضی مجموعه‌ای از اعداد، علائم و نمادها، حروف، اشکال و روابط بین آنهاست. یکی از موانع بزرگ در  درک ریاضی، نداشتن تصور فهم درست از اجزائی ریاضی دانست. این موانع ممکن است در درک ریاضی، در تمرین ریاضی، در امتحان ریاضی دادن یا در تست ریاضی زدن باشد. با تلاش و تمرین سعی کنید بر این موانع غلبه کنیدهر روز نسبت به شیره شدن بر مطالب پایه بیافزایید.

ریاضی مثل هر علم موجود دیگری روش ها و فرمول های خاص خودش را داره که به عبارتی زبان خاص خودش را خواهد داشت. چه بخواهید چه نخواهید فراگیری این زبان در کنکور خیلی به کمک شما خواهد آمد پس سعی کنید این زبان را بفهمید و بیاموزید تا در ارتباط با ریاضی لذت بیشتری ببرید. زبان ریاضی مجموعه‌ای از اعداد، علائم و نمادها، حروف، اشکال و روابط بین آنهاست. یکی از موانع بزرگ در  درک ریاضی، نداشتن تصور فهم درست از اجزائی ریاضی دانست. این موانع ممکن است در درک ریاضی، در تمرین ریاضی، در امتحان ریاضی دادن یا در تست ریاضی زدن باشد. با تلاش و تمرین سعی کنید بر این موانع غلبه کنیدهر روز نسبت به چیره شدن بر مطالب پایه ریاضی بیافزایید.

در ادامه ما به شما چند اصل را آموزش خواهیم داد تا بر ریاضی تسلط کامل یافته و از 65%  تمرین و سوالات دشوار آن به سادگی عبور کنید. 

آیا  حل مسئله اصول آموزش ریاضی است؟

 حل مسئله یکی از اصول ریاضی پایه اما نه تمام اصول

 حل مسئله می تواز اصول ریاضی پایه باشه اما نمی تونه تمام اصول  را شامل بشه. ما حتما باید اصول حل مسئله را یاد بگیریم و به کار ببریم. سعی و تلاش کنیدمسئله را بفهمید؛ یعنی فرض‌ها و شروط مسئله را با عمق زیاد درک کنید. داده‌ها و مجهول‌ها را روی کاغذ بیاورید، ترسیم کنید یا مجسم کنید این هوش شمارو برای ترسیم راحت و بی استرس در کنکور تقویت خواهد کرد.برای یک بارهم شده بیخیال قسمت سخت ریاضی باشید. ارتباط منطقی میان داده‌ها، شروط مسئله و مجهول را پیدا کنید و از مثال مختلف استفاده کنید این کار تمرکز شمار رو برای حل مسائل و درک بهتر بسیار یاری میکند.

 با مطالعه و آشتی با درس شیرین ریاضی راه‌حل‌ها را پیدا کنید. عملیات را اجرا کنید و محاسبات لازم را انجام دهید. مسائل را روی کاغذ سفید با خودکار آبی و مشکی و سبز پیاده سازی و تلاش برای حلشان کنید این کار به شمل حس خوبی می ده .

  با مطالعه و آشتی با درس شیرین ریاضی راه‌حل‌ها را پیدا کنید. عملیات را اجرا کنید و محاسبات لازم را انجام دهید. مسائل را روی کاغذ سفید با خودکار آبی و مشکی و سبز پیاده سازی و تلاش برای حلشان کنید این کار به شمل حس خوبی می ده .

جواب‌های به‌دست‌آمده را بررسی کنید و از صحت آن‌ها مطمئن شوید.برای این کار می تونید کتاب های کمک آموزشی استفاده کنید و یاد بگیرید از  راه‌حل‌های کوتاه‌تر یا متفاوت را استفاده کنید.

جواب‌های به‌دست‌آمده را بررسی کنید و از صحت آن‌ها مطمئن شوید.برای این کار می تونید کتاب های کمک آموزشی استفاده کنید و یاد بگیرید از  راه‌حل‌های کوتاه‌تر یا متفاوت را استفاده کنید.

هرگز قبل از اطمینان از یادگیری متن و جوهره‌ی درس، به سراغ انجام تمرین نروید، چراکه احتمال ناکام شدن و عدم موفقیتتان طبق تحقیقات زیاد خواهد شد. برای یادگرفتن هرچه بهتر  ریاضیات داشتن تمرکز کافی الزامی، پس به هنگام یادگیری سرتاپا گوش و هوشیار  باشید؛ به‌ویژه به این دلیل که دبیر ریاضی از معدود دبیران پشت به کلاس است و دائماً مجبور به استفاده از تخته برای نوشتن است. به توضیحات دبیر یا مدرس ریاضی باید کاملاً دقت کنید، و سرانجام در کلاس درس ریاضی فعال باشید جرا که این کار نیز باعث پیشترفت حل سریع تر مسئله خواهد شد. دقت کنید، سؤال کنید، تمرین کنید، مراحل محاسباتی را ثبت کنیدو یک بار درک کنید که چطور حل شد آن زمان دیدتان قطعا نسبت به ریاضی عوض خواهد شد.

 


لینکهای مرتبط

13 نکته ای که باید درباره مرور کردن باید بدانید 

معرفی شرکت رهپویان دانش و اندیشه

 حفظ آرامش و استرس خود با کمک ورزش در روزهای قبل از کنکور

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

بیوگرافی رشته مهندسی شهرسازی

بیوگرافی رشته مهندسی شهرسازی

۱۳۹۶/۰۷/۰۱ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
عربی (مبحث تمیز)

عربی (مبحث تمیز)

۱۳۹۶/۱۱/۰۷ آسان کنکور ادامه مطلب
معرفی محصول قرابت معنایی نظام جدید استاد عبدالمحمدی

معرفی محصول قرابت معنایی نظام جدید استاد عبدالمحمدی

۱۳۹۸/۰۲/۱۱ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
با چه رتبه و درصدهایی رشته حقوق قبول شویم؟

با چه رتبه و درصدهایی رشته حقوق قبول شویم؟

1401/۰۱/۲۱ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com