شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   مشاوره ای   /   نکته های مهم تغذیه ای برای دانش آموزان در فصل امتحانات
نکته-های--مهم-تغذیه-ای-برای-دانش-آموزان-در-فصل-امتحانات

نکته های مهم تغذیه ای برای دانش آموزان در فصل امتحانات

نویسنده : آسان کنکور
منبع :
۱۳۹۶/۱۰/۱۸
دسته بندی: مشاوره ای بازدید: 3,119

درباره این مقاله بخوانیم ...

 

taghziye-dar-konkur

 خوب دانش آموزان گل و دوست داشتنی  الان وقت این شده که کمی به سیستم تغذیه خودتون تو دوران مدرسه توجه کنید و کمی بیشتر از قبل به خودتون و تغذیتون توجه کنید شما حتما باید به این نکته توجه کنید که دانش آموزان در دوران امتحانات به دلیل کمبود وقت ،توجه چندانی به تغذیه خود نمی کنند ؛ در حالی که برای داشتن بیشترین کارایی مغز و بدن در این دوران ، باید یک تغذیه مناسب ، قسمتی از برنامه ریزی درسی دانش آموزان باشد.

 صبحانه مناسب یک دانش آموز و کنکوری

break-fast-perfect

 دانش آموزان عزیز و گرامی مشاوران تغذیه که تخصص زیادی در تغذیه دانش آموزان دارند توصیه میکنند جهت تأمین یک صبحانه سالم و مقوی، بهتر است انواع گروه‌های غذایی را در وعده صبحانه تان بگنجانیدواز نان های سبوس دار و غلات صبحانه استفاده کنید و حداقل تخم مرغ رو نیمرو کنید یا مقداری پروتئین مورد نیاز فرزندتان را تامین خواهد کرد ، شما میتوانید به جای چای یک لیوان شیر یا شیر موز میل کنید.همچنین برای کامل تر شدن صبحانه تان از میوه های فصل یا مغز استفاده کنید یا برای تنوع از حبوبات مانند لوبیا و عدسی میل کنید. همچنین برای بیشتر شدن اشتها میتوانید خیار و گوجه میل کنید.شکلات صبحانه رو فراموش نکنید چون خیلی دوست داشتنی و خوشمزس و حتما میتونه انرژ ی شماروتامین کنه.

ناهار مناسب یک دانش آموز و کنکوری

  nahar-monasebe-konkur

بهترین و مناسب ترین ناهار برای دانش آموزان پختن غذا با گوشت های کم چرب و فیله ی مرغ می باشد، نان سفید و کامل میل کنید،حتما و حتما در یکی از وعده های نهار خود در هفته سیب زمینی پخته و سبزیجات و ذرت میل کنید،همراه غذای خود حتما میوه و آبمیوه های طبیعی رو فراموش نکنید.به همراه غذا ماست یک پیشنهاد عالیه و به عنوان دسر یک کیک خانگی گزینه خیلی خوبی هست.

1) ویتامین ها و مواد معدنی کمک بسیاری به شما خواهند کرد . آهن و ویتامین (ب) برای سلامت فکری و جسمی به خصوص در زمانی که استفاده زیادی از مغز می شود ضروری است . مواد غذایی حاوی آهن مثل گوشت قرمز ، جگر ، غلات و اسفناج را حتماً در برنامه غذایی خود بگنجانید . از جمله مواد غذایی حاوی ویتامین (ب) ، غلات سبوس دار ، تخم مرغ ، آجیل و دانه ها هستند.
2)مکمل های غذایی و قرص ها را هیچ گاه جایگزین غذا نکنید . گاهی دانش آموزان به خاطر کمتر هدر رفتن زمان و راحتی بیشتر ، به خوردن مکمل های غذایی مثل قرص ویتامین (ث) روی می آورند . با اینکه گاهی مصرف مکمل های غذایی می تواند مفید باشد ، اما این نکته مهم فراموش نشود که هیچ گاه این مکمل ها جای مواد غذایی حاوی ویتامین را نخواهد گرفت.

3)حتماً فواصل مشخص و معینی برای وعده های غذایی خود در نظر بگیرید.
4)غذاهایی که دارای حجم زیاد ، دیر هضم و سنگین هستند ، کمتر بخورید. این غذاها باعث می شوند که بدن ما هم از لحاظ فیزیکی و هم از لحاظ فکری کندتر عمل کند.
5)هیچ گاه صبحانه را از وعده های غذایی حذف نکنید یک صبحانه مناسب ، موجب متعادل شدن قند خون و افزایش کارایی مغز می شود. 
6)خوردن انواع میوه فراموش نشود . موز یکی از میوه هایی است که برای مغز بسیار مفید است.
7)سبزیجات را حتماً در برنامه غذایی خود بگنجانید. سبزیجات با برگ سبز تیره تر ، مواد مغذی بیشتری را دارا هستند.
♦نکته آخر و بسیار مهم اینکه از مایعات به میزان زیاد مصرف کنید . مایعاتی که در طول روز می نوشیم برای سلامت فکر و بدن ما بسیار اهمیت دارند . کمبود مایعات موجب  کاهش یادگیری می شود . توصیه می شود که در دوران امتحانات مصرف قهوه بخصوص با شکر به حداقل رسانده شود ؛ زیرا کافئین زیاد موجب تشدید استرس و هیجان می شود . بهترین نوشیدنی ها آب میوه طبیعی ، شیر و چای سبز حاوی آنتی اکسیدان هستند♦

درآخر باید بگم در دوران امتحانات تا حد امکان از خوردن غذا در بیرون از خانه و یا خوردن غذاهای فست فود اجتناب کنید.بدون شک غذای داخل منزل سالم تر و با بدن شما سازگار تر است و استفاده از مواد غذایی بیرون از خانه ممکن است به مسمومیت شما بیانجامد.

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

یک کنکوری با انگیزه باش!با انگیزه درس بخون!

یک کنکوری با انگیزه باش!با انگیزه درس بخون!

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ آسان کنکور ادامه مطلب
معرفی شرکت رهپویان دانش و اندیشه

معرفی شرکت رهپویان دانش و اندیشه

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
برترین دانشگاه های ایران به ترتیب رتبه بندی اعلام شد

برترین دانشگاه های ایران به ترتیب رتبه بندی اعلام شد

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ آسان کنکور ادامه مطلب
نقش مطالعه در تابستان برای کنکور

نقش مطالعه در تابستان برای کنکور

۱۳۹۶/۰۵/۳۰ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com