شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   آموزشی   /   معرفی کامل دانشگاه فردوسی مشهد
معرفی-کامل-دانشگاه-فردوسی-مشهد

معرفی کامل دانشگاه فردوسی مشهد

نویسنده :
منبع :
۱۳۹۷/۰۵/۲۳
دسته بندی: آموزشی بازدید: 2,617

درباره این مقاله بخوانیم ...

moaref-daneshgahe-booali-mashhad

.

دانشگاه فردوسی مشهد

ازجمله دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است. این دانشگاه که تأسیس آن به قبل از دهه بیست خورشیدی بر می‌گردد از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران به‌شمار می‌آید.

 دانشگاه فردوسی مشهد در زمان پهلوی از نظر علمی و آکادمیک زیر نظر دانشگاه سان فرانسیسکو آمریکا قرار داشت.

با تبدیل آموزشگاه عالی بهداری در سال ۱۳۲۸ به دانشکده پزشکی اولین گام تأسیس سومین دانشگاه ایران در شهر مشهد برداشته شد. در سال ۱۳۳۴ دانشکده ادبیات با پنج رشته جداگانه تأسیس یافت. با گسترش آموزش عالی در ایران به ترتیب دانشکده الهیات ،دانشکده علوم ، دوره شبانه، دانشکده علوم دارویی و تغذیه، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشکده کشاورزی، دانشکده مهندسی، مؤسسه بینایی سنجی،، دانشکده دندانپزشکی، دبیرستان دانشگاه و مرکز تعلیمات به مجموعه دانشگاه مشهد که ازسال ۱۳۵۳ با انتخاب مهدی رضایی به دانشگاه فردوسی تغییر نام یافته بود افزوده شد.

بعد ازانقلاب اسلامی با تغییر در برخی واحدها و تفکیک دانشگاه علوم پزشکی از دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشکده دامپزشکی، آموزشکده کشاورزی شیروان، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده علوم ریاضی، دانشکده هنر نیشابور، پژوهشکده علوم گیاهی، مرکز تحقیقات زمین لرزه‌شناسی، کالج دانشگاه، دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست و دانشکده معماری و شهرسازی،از جمله دانشگاه هایی بودند که به مرور و یکی پس از دیگری به این دانشگاه اضافه شدند.

براساس مصوبه یکصدوچهارمین نشست شورای گسترش آموزش عالی مورخ پنجم اسفند ۱۳۵۳و با هدف ایجاد یک قطب مهندسی قوی و مناسب در شرق ایران و ایجاد امکانات و شرایط مناسب برای پرورش استعدادهای فنی جوانان، تأمین نیروی انسانی متخصص، اجرای طرحهای صنعتی و استقلال علمی و صنعتی کشور، دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی تأسیس گردید.

 

دانشکده مهندسی

  دانشگاه فردوسی مشهد درسال۱۳۵۴با پذیرش ۳۰دانشجو در رشته برق و ۳۰دانشجو در رشته مکانیک فعالیت آموزشی و دانشگاهی خود را آغاز کرد ولی به دلیل عدم آماده سازکادر آموزشی، رشته مهندسی برق تعطیل شد و دانشجویان این رشته به سایر دانشگاه‌ها منتقل شدند و بعدها پس از تأمین کادر آموزشی از سال ۱۳۵۸بار دیگر فعالیت رشته مهندسی در رشته الکترونیک آغاز شد.

گروه کامپیوتر

 در سال ۱۳۶۷ در دانشکده علوم تأسیس و یک سال بعد به دانشکده مهندسی پیوست. گروه مهندسی شیمی در سال ۱۳۷۰ و دو سال پس از آن گروه مهندسی متالورژی و مواد تأسیس گردیدند و گروه مهندسی صنایع نیز در سال ۱۳۸۵ به گروه‌های آموزشی دانشکده اضافه شدند.

در حال حاضر این دانشکده از جمله دانشکده‌های معتبر و قوی فنی و مهندسی در سطح کشور است

 این دانشکده زیربنایی حدود ۴۸هزار مترمربع دارد که به فضاهای آموزشی، اداری خدماتی، کارگاهی اختصاص دارد. در همسایگی این دانشکده می‌توان یکی از مراکز رشد علم و فناوری را مشاهده کرد که شرکت‌هایی نظیر نهامین پردازان آسیا و آکادمی کسب و کار فردوسی را در خود جای داده‌اند

رشته‌های تحصیلی موجود در دانشکده مهندسی:

    مهندسی برق

    مهندسی شیمی

    مهندسی صنایع

    مهندسی عمران

    مهندسی کامپیوتر

    مهندسی مکانیک

    مهندسی مواد

    مهندسی نفت

 همچنین میتوانید مقاله زیر را مطالعه بفرمایید:

۱۲رشته دانشگاه که آینده مارا تضمین خواهد کرد

دانشکده علوم پایه

دانشکده علوم دانشگاه فردوسی در سال ۱۳۴۰ تأسیس شد. پذیرش دانشجو در رشته ریاضی- فیزیک از سال ۱۳۴۱ آغاز گردید. در سال ۱۳۴۴ رشتهٔ ریاضی - فیزیک منحل و رشته‌های ریاضی، فیزیک و شیمی با پذیرش ۵۰ دانشجو در هر گروه قرار گرفت. رشته‌های زمین‌شناسی و زیست‌شناسی در سال ۱۳۴۶ تأسیس گردیده و اضافه شدند. رشته  در سال ۱۳۶۷ به‌طور مستقل دانشجو پذیرفت.

 رشتهٔ کامپیوتر در سال ۱۳۶۸ از گروه ریاضی جدا شدو به صورت مستقل تشکیل و به دانشکدهٔ مهندسی منتقل گردید.

دانشکده علوم اداری و اقتصادی

دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی مشهد در سال ۱۳۶۶ در زمینه‌های اقتصاد، مدیریت، حسابداری، حقوق و علوم سیاسی تأسیس شد.

 فعالیتهای آموزشی دانشکده از مهرماه سال ۱۳۶۷ با پذیرش۱۲۰ دانشجو در سه رشته کارشناسی: اقتصاد بازرگانی، حسابداری و مدیریت بازرگانی آغاز شد.

به ترتیب رشته‌های کارشناسی حقوق، اقتصاد نظری و مدیریت دولتی به رشته‌های قبلی اضافه شدند. توسعه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی این دانشکده با تأسیس دوره‌های کارشناسی ارشد علوم اقتصادی و کارشناسی ارشد (معادل) توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی در سال ۷۳ ادامه یافت. در حال حاضر تعداد ۲۱۰۰ نفر دانشجوی دختر و پسر در دوره‌های کارشناسی (روزانه و شبانه)، کارشناسی ارشد و دکترا ی این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

   

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

دو دیدگاه در برخورد با مرگ

دو دیدگاه در برخورد با مرگ

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ آسان کنکور ادامه مطلب
عربی(مبحث جامد و مشتق)

عربی(مبحث جامد و مشتق)

۱۳۹۶/۱۰/۳۰ آسان کنکور ادامه مطلب
معرفی دانشگاه بوعلی سینا همدان

معرفی دانشگاه بوعلی سینا همدان

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
چگونه ریاضی را بهتر یادبگیریم و تست بزنیم

چگونه ریاضی را بهتر یادبگیریم و تست بزنیم

۱۳۹۷/۰۱/۱۴ آسان کنکور آسان کنکور ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com