شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   آموزشی   /   معرفی کامل دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
معرفی-کامل-دانشگاه-صنعتی-نوشیروانی-بابل

معرفی کامل دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

نویسنده : asankonkur.com
منبع : آسان کنکور
۱۳۹۶/۱۱/۰۱
دسته بندی: آموزشی بازدید: 8,649

درباره این مقاله بخوانیم ...

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یا دانشگاه صنعتی بابل یکی از دانشگاه‌های فنی و مهندسی دولتی وابسته به وزارت علوم ایران واقع در شهر بابل، استان مازندران می‌باشد. دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل تنها دانشگاه دولتی صنعتی استان مازندران و شمال ایران است. این دانشگاه دارای شش دانشکده، ۲۰۰ عضو هیئت علمی و حدود ۶ هزار دانشجو می‌باشد که یک چهارم دانشجویان آن در مقطع تحصیلات تکمیلی و بقیه دانشجویان در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل می‌باشند. دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در رده‌بندی سال ۲۰۱۸ تایمز در رتبه اول دانشگاه‌های ایران و در رده ۳۰۱–۳۵۰ دانشگاه‌های جهان قرار گرفت. این دانشگاه در رتبه‌بندی موضوع شانگهای در سال ۲۰۱۷ در رشته مهندسی مکانیک در رده ۱۵۰–۱۰۱ جهان و سوم ایران و همچنین در رشته مهندسی شیمی نیز در رده ۳۰۰–۲۰۱ جهان و پنجم ایران قرار گرفت .

ریاست این دانشگاه هم‌اکنون برعهده جواد واثقی امیری استاد تمام دانشکده مهندسی عمران این دانشگاه می‌باشد.

 ریاست این دانشگاه هم‌اکنون برعهده جواد واثقی امیری استاد تمام دانشکده مهندسی عمران این دانشگاه می‌باشد.


 

ساختمان اداری و تحصیلات تکمیلی دانشگاه

 ساختمان ادرادی و تحصلات معرفی دانشگاه برتر ایران دانشگاه بابل

تاریخچه دانشگاه

در سال ۱۳۴۸ توسط سید حسین فلاح نوشیروانی با اهداء شانزده هکتار زمین و یازده هزار متر مربع فضای آموزشی تأسیس شد و این مجموعه تحت نام دانشکده فنی نوشیروانی دانشگاه مازندران در سال ۱۳۵۲ اقدام به جذب دانشجو کرد. در سال ۱۳۷۱ دانشکده فنی و مهندسی نوشیروانی دانشگاه مازندران به عنوان تنها دانشکده فنی و مهندسی در استان مازندران در دوره‌های کارشناسی مهندسی عمران، برق، شیمی و مکانیک و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به پذیرش دانشجو نمود؛ و در سال ۱۳۸۴ به مجتمع آموزش عالی نوشیروانی تبدیل شد. این مجموعه از سال ۱۳۸۷ به عنوان یک دانشگاه صنعتی در شمال کشور شناخته می‌شود.

کتابخانه دانشگاه بابل

کتابخانه دانشگاه بابل


 

رتبه علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در رده‌بندی سال ۲۰۱۸ تایمز که از معتبرترین پایگاه‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان است، در رتبه اول دانشگاه‌های ایران و در رده ۳۰۱–۳۵۰ دانشگاه‌های جهان قرار گرفت در رتبه‌بندی موضوعی شانگهای در سال ۲۰۱۷ در رشته مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در رده ۱۵۰–۱۰۱ جهان و سوم ایران و بالاتر از دانشگاه‌هایی همچون تهران، صنعتی شریف، علم و صنعت و… قرار گرفت. همچنین در رشته مهندسی شیمی نیز این دانشگاه در رده ۳۰۰–۲۰۱ جهان و پنجم ایران و بالاتر از دانشگاه‌های علم و صنعت، صنعتی اصفهان و … قرار گرفت.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در سال ۲۰۱۶ در رتبه‌بندی SCImago (که بر اساس تعداد مقالات علمی موسسات تحقیقاتی دولتی و آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در دیتابیس Scopus از انتشارات Elsevier بدست آمده‌است) در رتبه ۱۱ ایران و ۵۸۴ جهان و بالاتر از دانشگاه‌هایی همچون شهید بهشتی، دانشگاه تبریز، و خواجه نصیرالدین طوسی قرار داشت.

به گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در سال ۲۰۱۷، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، جزء ۳ دانشگاه صنعتی کشور با بیشترین مقالات یک درصد برتر معرفی شد. در این رتبه‌بندی دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و صنعتی شریف رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند.

این دانشگاه در رتبه بندی سال 2018 یو اس نیوز (U.S.News) در شاخه مهندسی، رتبه 309 جهان را کسب کرد.

پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI) فهرستی از موثرترین دانشگاه‌های دنیا را هر دو ماه معرفی می‌کند که ۳۰ دانشگاه کشور در زمره یک درصد دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفته‌اند که دانشگاه صنعتی بابل یکی از آنها در ماه جون سال ۲۰۱۵ بود. در این رده‌بندی، دانشگاه صنعتی بابل در رتبه ششم در بین کلیه دانشگاه‌های صنعتی کشور قرار گرفت.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نیز تولیدات علمی دانشگاه‌های ایران در بازه زمانی ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۴ را بررسی کرده و فهرستی از موثرترین دانشگاه‌های ایران در حوزه دیپلماسی علمی و فناوری (همکاری با سایر دانشگاه‌های جهان در زمینه تولید علم) را منتشر کرده‌است. در بین کلیه دانشگاه‌های صنعتی کشور، دانشگاه صنعتی بابل در رتبه سوم دیپلماسی علمی و پس از دانشگاه‌های صنعتی اصفهان و صنعتی شریف قرار گرفت.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) فهرست رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ایران در سال ۱۳۹۴–۹۵ را منتشر کرد که در آن دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل پس از دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان و خواجه نصیر الدین طوسی، رتبه ششم در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور را کسب کرد.

 

جدول ریاست دانشگاه

 جدول ریاست دانشگاه

دانشکده‌ها و رشته‌ها

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل شامل شش دانشکده اصلی است. دانشکده مهندسی مکانیک، دانشکده مهندسی مواد و صنایع، دانشکده مهندسی شیمی، دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر شامل رشته‌های مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر، دانشکده مهندسی عمران شامل رشته‌های مهندسی عمران و نقشه‌برداری و مهندسی معماری، دانشکده علوم پایه شامل دروس ریاضیات، فیزیک و شیمی است. رشته‌های دانشگاه بیشتر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و در برخی رشته‌ها تا مقطع دکترا ارائه می‌شوند.

 

دانشکده مهندسی مکانیک

در این دانشکده رشته مهندسی مکانیک تا مقطع دکترا و رشته‌های مهندسی مواد (متالورژی) و مهندسی صنایع تا مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. کادر اعضاء هیئت علمی این دانشکده مشتمل بر ۳۳ عضو ثابت (۷ استاد، ۱۰ دانشيار، ۱۴ استاد­يار و ۲ مربي) مي­ باشد.
ریاست دانشکده: دکتر محمد حسن قاسمی - دانشیار مهندسی مکانیک
گروه آموزشی حرارت و سیالات (۴ استاد، ۴ دانشیار و ۱ استادیار)
گروه آموزشی طراحی جامدات و مهندسی کشتی سازی (۱ استاد، ۴ دانشیار و ۷ استادیار)
گروه آموزشی ساخت و تولید (۲ استاد، ۲ دانشیار، ۳ استادیار و ۲ مربی)

چهره‌های برجسته این دانشکده

هندس محمد مجدآرا، نماینده مجلس شورای اسلامی
پروفسور داوود دومیری گنجی، چهره ماندگار استان مازندران، دانشمند برتر جهان و ریاست اسبق بنیاد ملی نخبگان استان مازندران
پروفسور مفید گرجی بندپی چهره ماندگار استان مازندران در سال ۱۳۹۰.

افتخارات

از افتخارات این دانشکده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
کسب عنوان پژوهشگر برتر سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور توسط پروفسور علی اکبر رنجبر در سال ۱۳۹۲
اهدای نشان ملی درجه سه پژوهش توسط ریاست جمهوری وقت دکتر محمود احمدی‌نژاد به پروفسور داوود دومیری گنجی در سال ۱۳۹۲
کسب جایزه بهترین مقاله سال ۲۰۰۸ انستیتو مهندسان مکانیک انگلستان با راهنمایی پروفسور محمد بخشی
انتخاب دکتر داود دمیری گنجی به عنوان ۱٪ پژوهشگران برتر سال 2014
نتخاب دکتر داود دومیری گنجی و دکتر محسن شیخ الاسلامی به عنوان محققین برتر کشور در حوزه نانو در سال 95

مقاطع آموزشی و گرایش‌ها
كارشناسي كارشناسي ارشد دكتري
مكانيك
ساخت و توليد تبديل انرژي
طراحي كاربردي ساخت و توليدمعماري كشتي‌- سازه كشتي تبديل انرژي
طراحي كاربردي
ساخت و توليد
دانشکده مهندسی شیمی
در این دانشکده رشته مهندسی شیمی با گرایش‌های طراحی فرایندهای صنایع نفت و گاز و صنایع غذایی تا مقطع کارشناسی، در مقطع کارشناسی ارشد گرایش‌های بیوتکنولوژی، فرایندهای جداسازی، ترموسینتیک و کاتالیست و همچنین در مقطع دکتری گرایش‌های فرایندهای جداسازی، ترموسینتیک و کاتالیست، پلیمر و بیوتکنولوژی ارائه می‌شود. کادر اعضاء هیئت علمی این دانشکده مشتمل بر ۲۱ عضو ثابت (۵ استاد، ۴ دانشیار، ۱۱ استادیار و ۱ مربی) می‌باشد.
ریاست دانشکده: دکتر غلامرضا باکری - استادیار مهندسی شیمی

چهره‌های برجسته این دانشکده

حسن جهانشاهی دارنده نشان ملی درجه سه پژوهش و ریاست بنیاد ملی نخبگان استان مازندران
قاسم نجف پور مؤلف کتاب برتر سال ۱۳۸۷ در بخش فنی مهندسی و علوم کاربردی

افتخارات

از افتخارات این دانشکده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
اهدای نشان ملی درجه سه پژوهش توسط ریاست جمهوری وقت محمود احمدی‌نژاد به محسن جهانشاهی در سال ۱۳۹۲
کسب رتبه اول مسابقات خودروهای شیمیایی در کشور چین توسط تیم کمیکار دانشگاه به سرپرستی مجید تقی‌زاده در سال ۱۳۸۷
انتخاب کتاب برتر فنی و مهندسی در سطح کشور با عنوان Biochemical Eng. and Biotechnology تألیف پروفسور قاسم نجف پور در سال ۱۳۸۷

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

در این دانشکده رشته‌های مهندسی برق (گرایش‌های الکترونیک، قدرت، کنترل و مخابرات) و مهندسی پزشکی تا مقطع دکترا و رشته مهندسی کامپیوتر (گرایش‌های نرم‌افزار و معماری کامپیوتر) تا مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. کادر اعضاء هیئت علمی این دانشکده مشتمل بر ۴۵ عضو ثابت (۴ استاد، ۸ دانشیار، ۳۰ استادیار، ۳ مربی) می‌باشد.
ریاست دانشکده: دکتر محمد میرزایی - دانشیار مهندسی برق

افتخارات

از افتخارات این دانشکده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
کسب رتبه اول کنکور سراسری کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۹ مهندسی برق (گرایش‌های الکترونیک، مخابرات، مهندسی پزشکی و کنترل) توسط دانشجوی دانشکده
ثبت اختراع اولین دستگاه اندازه‌گیری طول موج لیزرها در ناحیه مرئی به واسطه دیسک‌های فشرده توسط دانشجوی دانشکده مبینا رنجبر مالی دره سال۱۳۹۳
کسب رتبه اول کنکور سراسری کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۳ مهندسی کامپیوتر (گرایش هوش مصنوعی) توسط محمد غلامی نژاد

دانشکده مهندسی عمران

در این دانشکده رشته مهندسی عمران تا مقطع دکترا و رشتهٔ‌های مهندسی نقشه‌برداری (ژئوماتیک) و مهندسی معماری تا مقطع کارشناسی ارائه می‌شود. کادر اعضاء هیئت علمی این دانشکده مشتمل بر ۳۷ عضو ثابت (۳ استاد، ۱۱ دانشیار، ۱۷ استادیار، ۶ مربی) می‌باشد.
ریاست دانشکده: دکتر غلامرضا عبدالله زاده - دانشیار مهندسی عمران

چهره‌های برجسته این دانشکده

دکتر سعید حسامی، قائم مقام اسبق ریاست دانشگاه پیام نور کل کشور و مدیر عامل اسبق ایران ایر و رئیس سابق سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران

دانشکده مهندسی مواد و صنایع

دانشکده مهندسی مواد و صنایع شامل دو گروه آموزش مهندسی مواد و مهندسی صنایع است و در مقاطع و گرایش های زیر دانشجو می پذیرد.کادر اعضاء هیئت علمی این دانشکده مشتمل بر 14 عضو ثابت (4 دانشیار و 10 استادیار،) می‌باشد.

دانشکده علوم پایه

در این دانشکده رشته ریاضیات و کاربردها و فیزیک مهندسی در مقطع کارشناسی، فیزیک (بنیادی و اتمی مولکولی)، شیمی (تجزیه و آلی) و ریاضی محض (جبر و آنالیز و کاربردی) در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود. کادر اعضاء هیئت علمی این دانشکده مشتمل بر ۲۸ عضو ثابت می‌باشد.
ریاست دانشکده: دکتر عزیزالله باباخانی (دانشیار ریاضی)

گروه آموزشی ریاضی (۳ دانشیار و ۱۰ استادیار) دکتر محمود بهروزی فر (مدیر گروه ریاضی)
گروه آموزشی فیزیک (۲ دانشیار و ۶ استادیار) دکتر علی بنی جمالی (مدیر گروه فیزیک)
گروه آموزشی شیمی (۱ دانشیار و ۵ استادیار و ۱ مربی) دکتر افشین سروری (مدیر گروه شیمی)

افتخارات

از افتخارات این دانشکده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
کسب مقام چهارم هشتمین دوره مسابقات کشوری کمیکار و راهیابی به مسابقات جهانی توسط تیم سیمرغ به سرپرستی رضا خانبابایی. سال ۱۳۹۲
کسب مقام ششم هشتمین دوره مسابقات کشوری کمیکار و راهیابی به مسابقات جهانی توسط تیم اُکسین به سرپرستی محمد اسدالهی بابلی. سال ۱۳۹۲
گروه معارف اسلامی
این گروه دارای ۴ عضو ثابت (۴ استادیار) می‌باشد.
مدیریت گروه: دکتر غلامرضا ضابط پور کاری

پژوهشکده فناوری نانو

در سال ۱۳۸۵ آزمایشگاه تحقیقاتی نانو بیوتکنولوژی در دانشگاه صنعتی (نوشیروانی) بابل تأسیس شد. با انجام فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی، این گروه تحقیقاتی در تاریخ ۱۲/۱۲/۱۳۸۷ به گروه پژوهشی نانوبیوتکنولوژی تبدیل شد. با تداوم و استمرار فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در این مرکز، گروه پژوهشی نانوبیوتکنولوژی در سال ۱۳۸۹ یکبار دیگر ارتقا پیدا کرده و به پژوهشکده فناوری نانو تبدیل شد.

در این پژوهشکده، گروه‌های نانوبیوتکنولوژی، نانو غشاء و نانومحاسباتی وجود دارد که مجهز به آزمایشگاه‌های مختلفی در این زمینه می‌باشند. از جمله اهداف و زمینه‌های تحقیقاتی این پژوهشکده می‌توان به شناسایی پتانسیل‌های کاربردی مواد نانوساختار، ابزارهای نانویی و نانوسامانه‌ها (نانوسیستم‌ها) در صنایع مختلف کشور از قبیل پزشکی، دارویی، دفاعی، محیط زیست و پتروشیمی اشاره کرد. کادر علمی این پژوهشکده مشتمل بر ۴۰ عضو ثابت (۶ استاد، ۷ دانشیار، ۸ استادیار و ۲۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی) می‌باشد.ریاست پژوهشکده: پروفسور محسن جهانشاهی - استاد مهندسی شیمی

فعالیت‌ها

از جمله فعالیت‌های این پژوهشکده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
سنتز نانولوله‌های کربنی به روش‌های مختلف
عاملدار نمودن نانولوله‌های کربنی به روش‌های مختلف
تولید نانوذرات مختلف به روش‌های زیستی و شیمیایی
تولید و کاربرد نانوحسگرهای مایع و گاز
خالص‌سازی و جداسازی نانو محصولات زیستی
تولید نانوذرات پلیمری و نانوکامپوزیت‌ها
بارگذاری دارو بر روی نانوذرات
کاربرد بسترهای جذب سیال و استخراج مایع-مایع برای نانو محصولات زیستی
کاربرد نانو (بیو) ذرات مختلف در مهندسی پزشکی
سنتز و کاربرد نانولوله‌های طبیعی در صنایع غذایی و دارویی
ساخت نسل جدید غشاهای نانوفیلتر در تصفیه آب و پساب صنعتی
کاربرد انواع نانولوله‌های کربنی در جذب و جداسازی گازهای مختلف
بهبود عملکرد مجموعه الکترود غشا در پیل سوختی با استفاده از فناوری نانو
ساخت نانوبیوحسگرها برای استفاده پزشکی
سنتز غشاهای معدنی برای جداسازی گازها
تولید صنعتی غشاهای نانو فیلتراسیون
از دستاوردهای بزرگ این دانشگاه ساخت ماشین الکتریکی تسلا است که سرعتی بالغ بر ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت دارد
پژوهشگران دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در اردیبهشت ۱۳۹۲ موفق به ارائه و معرفی راه‌های ارتباط بین فناوری نانو و علوم اعصاب به یکدیگر شده و روشی برای ردیابی پیام رسان‌ها در مغز شدند.

دنلود مقاله

 

منبع :asankonkur.com


 

لینک مرتبط:

مقالات آموزشی

مقالات انگیزشی

 

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

5 فیلمی که انگیزه شما را برای درس خواندن بالا می برد

5 فیلمی که انگیزه شما را برای درس خواندن بالا می برد

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ادامه مطلب
شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون سراسری

شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون سراسری

۱۳۹۸/۰۲/۰۷ آسان کنکور ادامه مطلب
بیو گرافی و معرفی  دانشگاه های غیر انتفاعی

بیو گرافی و معرفی دانشگاه های غیر انتفاعی

۱۳۹۷/۰۴/۰۵ آسان کنکور ادامه مطلب
قبولی در کدام رشته های تجربی بدون کنکور امکان پذیر است؟

قبولی در کدام رشته های تجربی بدون کنکور امکان پذیر است؟

۱۳۹۷/۰۲/۰۴ ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com