شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   آموزشی   /   معرفی دانشگاه بوعلی سینا همدان
معرفی-دانشگاه-بوعلی-سینا-همدان

معرفی دانشگاه بوعلی سینا همدان

نویسنده : آسان کنکور
منبع : asankonkur.com
۱۳۹۶/۱۲/۲۱
دسته بندی: آموزشی بازدید: 3,132

درباره این مقاله بخوانیم ...

معرفی دانشگاه بو علی سینا همدان

moarefi-daneshgahe-booali

دانشگاه بوعلي سينا   در پي قراردادي بين دولت ايران و فرانسه در اسفندماه سال ۱۳۵۱تاسیس شد. به دنبال اين قرارداد و بررسي‌هايي كه در شهر همدان صورت گرفت، در سال ١٣٥٣ اين دانشگاه رسماً تأسيس شد.
پس از انقلاب فرهنگي در دانشگاه‌ها، دانشگاه بوعلي سينا مجددًا فعاليت خود راهمراه با تغييرات اساسي در خط مشي آموزشي و رشته‌هاي تحصيلي از سر گرفت مي‌توان گفت نقطه‌ی شروع دانشگاه بوعلی امروز به بعد از انقلاب برمي‌گردد. دانشگاه بوعلي سينا در حاضر داراي ۶ دانشكده ، ادبيات و علوم پایه و علوم انساني، فني و مهندسي،کشاورزی، معماری و تربيت بدنی نهاوند و يك آموزشكده‌ی دامپزشكي مي‌باشد.

این دانشگاه در ابتدا با ١٠ رشته آغاز نمود و در حال حاضر در ٥٥ رشته ودوره‌هاي كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري دانشجو مي‌پذيرد. تا سال ١٣٨٠ بيش از ٤٢٤٨٠ نفر فارغ‌التحصيل در سطوح مختلف تحصيلي از اين دانشگاه خارج شده‌اند. د انشگاه بوعلي داراي ٢٣٠ نفر عضو هيأت علمي تمام وقت است كه از اين تعداد ١٨٠ نفر رسمي و ٥٠ نفر پيماني هستند.

در سال ۱۳۵۳ هم‌زمان با تأسيس دانشگاه، كتابخانه‌ی آن نيز پايه‌گذاري شد و از آن زمان تاكنون همپاي گسترش دانشگاه و تأسيس رشته‌هاي جديد رشد و توسعه يافته است. اين كتابخانه هم اكنون شامل يك كتابخانه‌ی مركزي، چهار كتابخانه دانشكده‌اي (ادبيات ،كشاورزي، مهندسي و علوم)، يك كتابخانه تخصصي (شيمي) و يك مركز نسخ خطي وچاپ سنگي مي‌باشد. مجموعه‌ی فراهم شده در اين كتابخانه، داراي غناي قابل ملاحظه‌ای بوده و در منطقه غرب از جهاتي بي‌نظير مي‌باشد. كتابخانه مركزي گنجينه‌اي از نسخ خطي نفيس و آثار چاپ سنگي و سربي قديمي را در اختيار دارد كه شامل ٣٧٤ جلد كتاب خطي و ٤٨٩ جلد كتاب چاپ سنگي و ٧٤ جلد سربي كهن مي‌باشد. هم‌چنين سيستم اطلاع‌رساني دانشگاه علاوه بر خدمات سيستم جامع انفورماتيك دانشگاه خدمات اينترنتي نيز ارائه می‌دهد.

فعاليت‌های دانشجويي

در دانشگاه بوعلي سينا تشكل‌هاي مهم هستند و دانشجويان علاوه بر فعاليت‌های سياسي و اجتماعي، در سرنوشت امور صنفي خود در قالب شوراهاي صنفي و در عرصه‌های علمي، هنري و ادبي نيز فعال بوده و به طور خودجوش، در ارتقای سطح تحصيلي خودمي‌كوشند.

امكانات

مركز خدمات كامپيوتري دانشگاه علاوه بر ارائه‌ی خدمات به سيستم انفورماتيك دانشگاه و نگهداري و سرويس‌دهنده‌های آن. خدمات اينترنت از قبيل ایمیل را ارائه مي‌دهد. هم‌چنين اين مركز امكان ارتباط با سيستم‌های مكانيزه‌ی امور آموزشي، مالي و اداري، پژوهشي و غيره از طريق شبكه‌ی كامپيوتر داخلي دانشگاه را براي كليه‌ی دانشجویان فراهم کرده است.

وضعیت خوابگاه دانشجویان

این دانشگاه خوابگاه های محدود خود را با رعایت اولویت رتبه های کنکور و نیاز سنجی از خانواده های دانشجویان ورودی دوره روزانه، با ملاحظه خانواده های نیازمند توزیع می نماید.
این دانشگاه فاقد هرگونه امکانات خوابگاهی برای دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه) میباشد.

مطالب مرتبط:
معرفی رشته اپتومتریست یا بینایی سنجی

معرفی دانشگاه علم و صنعت ایران

 

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

بیو گرافی و معرفی  دانشگاه های غیر انتفاعی

بیو گرافی و معرفی دانشگاه های غیر انتفاعی

۱۳۹۷/۰۴/۰۵ آسان کنکور ادامه مطلب
نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری 97

نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری 97

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ ادامه مطلب
تکمیل ظرفیت چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

تکمیل ظرفیت چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
عوامل ایجاد انگیزه در دانش آموزان

عوامل ایجاد انگیزه در دانش آموزان

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ آسان کنکور ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com