شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   آموزشی   /   مباحث آسان ونمره آور ریاضی در کنکور
مباحث-آسان-ونمره-آور--ریاضی-در-کنکور

مباحث آسان ونمره آور ریاضی در کنکور

نویسنده :
منبع :
۱۳۹۷/۰۶/۱۹
دسته بندی: آموزشی بازدید: 9,886

درباره این مقاله بخوانیم ...

مباحث آسان ونمره آور درس ریاضی در کنکور

به نام خدا

دانش آموزان عزیزم امروز یک مقاله ای رو تقدیمتون میکنیم که حتما خیلی زیاد کمکتون میکنه ،همونطور که میدونید درس ریاضی برای خیلی از دانش آموزان سخت و ترس آوره حالا میخواهیم استرس شما رو کم کنیم و بهتون بگیم چطوری از مباحث راحت درس ریاضی نمره ودرصد بگیریم.
درس ریاضی یکی از دروس سخت و ترس آور برای اکثر کنکوریها  و دانش آموزان هستش  که خواب رو از چشمانشون بریده و خیلی وقتا از ترس ریاضی کنکورتون یا آزمون آزمایشیتون رو خراب کردین به طوری درس ریاضی برای کنکوریها سخت شده که میانگین 6 درصد در کنکورهای سال های اخیر بوده.اما حال در اینجا برای کسانی که نمیتوانند و وقت کمی دارند که تمام مباحث کتاب را بخوانند چند مبحث آسان و نمره آور رو براتون آوردیم. در ادامه نگاهی به بودجه بندی درس ریاضی می اندازیم:

manabe-konkur-sarasari-98

«بودجه بندی» مباحث «ریاضی» هر ساله برای درس ریاضی در کنکور تجربی 30 سوال مطرح می‌شود که به طور میانگین تعداد سوالاتی که برای هر مبحث از این درس طراحی می شود به شکل زیر است:احتمالات: 2 تا 3 تست،آمار: 2 تست،مشتق و کاربرد مشتق: 5 تا 6 تست،حد و پیوستگی: 2 تا 3 تست،مقاطع مخروطی: 2 تا 3 تست،انتگرال: 2 تست،از بین مباحث لگاریتم و ماتریس: 1 تا 2 تست،معادلات (دستگاه معادلات و معادله درجه 2 ): 2 تست،تابع: 2 تا 3 تست،مثلثات: 1 تا 2 تست،تصاعد و دنباله هندسی و حسابی: 1 تا 2 تست،هندسه: 4 تست می باشد.


ماتریس

ماتریس یکی از ساده ترین مباحت ریاضی کنکور است که هرسال در کنکور سراسری 1 الی 2 تست  از مبحث «ماتریس» طراحی می شود،در چندین سال اخیر طراحان اکثر سال ها از مبحث ماتریس سوال طرح میکنند بویژه دیده شده است که طراحان علاقه زیادی به طرح سوال از مبحث ضرب و وارون در ماتریس دارند، «مبحث ماتریس» در کتاب ریاضی دوم دبیرستان فصل ۶ برای شما آموزش داده شده است که با تمرین و تست زنی در این مبحث نسبتا ساده میتونین درصد خوبی به دست بیارین و به این سوال پاسخ بدین.

ترکیبات و احتمال

این مبحث هم جزء مباحث ساده تر هستش و معمولا هرسال در کنکور سراسری طراحان بین 3 الی 4 تست از از مبحث ترکیبیات واحتمال سوال طرح می کنند،یعنی ۱۰ درصد از این مبحث سوال طرح می شود. این مبحث شامل فصل هفت دوم ، فصل یک سوم و همچنین فصل یک پیش می شود،در بیشتر موارد دیده شده است که طراحان بیشتر به طرح سوالات از قسمتهای فرمول برنولی،احتمال همرنگ بودن یا نبودن مهره ها خارج شده ، سایر مباحث احتمال علاقه خاصی دارند،پس بهون توصیه میشه مباحث احتمال و ترکیبیات رو حتما مسلط بشیدتا بتونید از این 3 یا 4 سوال درصد خوبی کسب کنید.

حد و پیوستگی

مبحث حدوپیوستگی هم جزء مباحث راحت هستش که هرسال ۳ سوال از این مبحث طرح می شود.در این مبحث با تمرین زیاد و حل تست ها و فوت و فن های مربوط به حد و پیوستگی میتوانید به سه سوال پاسخ دهید. معمو لا دیده شده است که از مبحث حد 1 الی 2 تست و از مبحث پیوستگی 2 تست طرح می شود.حتی میتوانید در این دسته بندی مجانب را نخوانید چون سوال از مبحث مجانب معمولا طرح نمی شود.

لگاریتم

مبحث لگاریتم خیلی ساده است و به راحتی می توان با زدن سوالات مبحث لگاریتم برای ریاضی کنکور آمادگی کافی را کسب نمود، در بعضی سالها دیده شده که از مبحث لگاریتم سوالی نیامده در بعضی سال ها تا 2 سوال نیز از مبحث لگاریتم طرح شده است پس بهتون توصیه میکنم حتما روی مبحث لگاریتم کار کنید.

 انتگرال

مبحث انتگرال در ریاضی کنکور جزء مباحثی است که هرسال ۲ سوال از این مبحث در کنکور می آید و نحوه ی سوالات به صورتی هست که با حل کردن تست هاسی زیادی از سوالات کنکور سال های اخیر می توانید به این سوالات پاسخ دهید.اگر کنکور های سالهای اخیر رو دیده باشید متوجه میشید که این مبحث جزء مبحث های سخت کنکور سراسری نیست و هرساله 2 تست با تیپ های ثابت برای مبحث انتگرال در نظر گرفته شده است.

دنباله و تصاعد

مبحث دنباله و تصاعد از مباحث نسبتا آسان است که هرسال ۱ الی 2 سوال  سوال از این مبحث در کنکور  سراسری طرح می شود البته چند سالی است که طراحان قصد دارند سوالات پیچیده تر و سخت تری از این مبحث طرح کنند اما به نظر میرسد با حل تست های فراوان مخصوصا از قسمت های جمله عمومی و مجموع جملات دنباله حسابی و هندسی رو زیاد تست بزنید و کارکنید تا بتوانید درصد خوبی از مبحث دنباله تصاعد کسب کنید.

معادله و نامعادله

این مبحث جزو مباحث پایه ای ریاضی است و در سال دوم به آن اشاره هایی شده اما بحث کامل ترش در سال سوم فصل دوم آماده است و یادگیری انها بسیار مهم است .

آمار

 هرساله در کنکور سراسری 2 الی 2 سوال از مبحث آمار طرح میشود، آمار از جمله دروسی است که معمولا یک سوال آن بسیار ساده است و سوال دیگر آن هم با کمی حل تست  مخصوصا در مباحث نمودار دایره ای  وزاویه ها،نموداردایره و فراوانی نسبی یا مطلق خوب تست حل کنید فراموش نکنید که می توان به راحتی تست های درس آمارآن را پاسخ داد و از مباحث سال سوم دبیرستان است.

مباحثی مانند مثلثات و تعیین علامت هاکه برای پاسخگویی به تست های دیگر مباحث از جمله حد و پیوستگی ، مشتق ، انتگرال و … به آن ها احتیاج پیدا خواهیم کرد بهتر است یاد بگیریم.


بچه ها یادتون نره لازم است این نکته را هم یاد آور شویم که مبحث مثلثات و تعیین علامت را نیز خیلی خوب یاد بگیرید چون که هم برای پاسخگویی به تست های دیگر مباحث از جمله حد و پیوستگی ، مشتق ، انتگرال و … به آن ها احتیاج پیدا خواهیم کرد.

shop-video-konkur

روش درست خواندن درس ریاضی از زبان رتبه برتر کنکور

من به عنوان یک کنکوری هرشب قبل از اینکه درسی رو دبیر ریاضیمون بخواد بهمون درس بده سعی میکردم حداقل 20 الی 30 دقیقه روی مبحث مورد نظر وقت بگذارم و پیش خوانی میکردم،در سر جلسه تدریس حالا چه جلسه های آنلاین،جه سرکلاس به تدریس دبیر خوب گوش میکردم و از تمام نکاتی که استاد بهش اشاره میکرد یادداشت برداری میکردم بعد از اینکه از منزل به خونه میرفتم تدریس استاد رو به مدت 20 دقیقه مرور میکردم و بعد تمارین کتاب درسی و بعد کتابهای کمک درسی رو مطالعه میکردم و حدود 10 الی 20 تست بدون زمان حل میکردم و این کار به طرز زیادی روی تسلط من برروی مبحث مورد نظر رازیاد میکرد.


نکته مهم و انفجاری : همه ی  نکته هایی که در سر کلاس درس و همینطور در زمان تست زنی و مطالعه پاسخ تشریحی تست ها آموخته اید را در دفتری یادداشت کنید که با این کار خلاصه خوب و مفیدی از تمامی مباحث مهم ریاضی دارید.

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

بورس تحصیلی چیست؟

بورس تحصیلی چیست؟

۱۳۹۶/۰۶/۳۰ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
معرفی رشته MBA

معرفی رشته MBA

۱۳۹۷/۰۵/۰۱ ادامه مطلب
راه و روش مطالعه و خواندن دروس

راه و روش مطالعه و خواندن دروس

۱۳۹۶/۰۸/۲۷ محمد رضا باقری asankonkur.com ادامه مطلب
تکمیل ظرفیت چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

تکمیل ظرفیت چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com