شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   آموزشی   /   شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون سراسری
شرایط-عمومی-و-اختصاصی-شرکت-در-آزمون-سراسری

شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون سراسری

نویسنده : آسان کنکور
منبع :
۱۳۹۸/۰۲/۰۷
دسته بندی: آموزشی بازدید: 1,045

درباره این مقاله بخوانیم ...

شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون سراسری

konkur-98-sarasari

کنکوری ها و داوطلبان عزیز به دلیل سوالات مکرر و تماس های تلفنی شما عزیزان در رابطه با بعضی «شرایط اختصاصی و عمومی کنکور»،امروز قصد داریم در یک مقاله ی کامل به تمامی سوالات شما عزیزان در رابطه با «شرایط اختصاصی و عمومی کنکور» پاسخ دهیم تا با خیال آسوده و روشن به راه کنکورتون ادامه بدین

اولین سوالی که در ذهن ما بوجود می آید این است که برای شرکت در آزمون سراسری باید چه شرایطی داشته باشم ، در این جا باید بگوییم «شرایط و ضوابط اختصاصی و عمومی کنکور» در تمامی رشته های ریاضی،تجربی،انسانی،فنی و حرفه ای،زبان و هنر وجود دارد که در این قسمت به طور کامل به بررسی «شرایط اختصاصی و عمومی کنکور» می پردازیم.

«شرایط عمومی شرکت در کنکور سراسری»

شرایط عمومی شرکت در کنکور شامل مواردی مثل دین،مذهب،سلامت جسمانی وعدم سوء سابقه کیفرکیفری است که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

 ۱-داوطلبان شرکت در کنکور سراسری  می بایست معتقد به دین اسلام یا یکی از دین های مورد قبول  و تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشد.

۲-هرشخص بنابر دین انتخابی باید قوانین و واجبات را رعایت کند.

۳-خصومت و دشمنی و توطئه ای علیه جمهوری اسلامی نداشته باشد.

۴-دارای سوء سابقه انجام کارهای کیفری و خلاف شئونات شغلی و تحصیلی نباشد.

۵-باتوجه به رشته انتخابی دارای شرایط سلامت جسمانی باشد و معتاد به مواد مخدر نباشد.

«شرایط اختصاصی شرکت درکنکور سراسری»

شرایط اختصاصی شرکت در آزمون سراسری حاوی شرایط مهم و مدارکی است که هر داوطلب می بایست آن ها را داشته باشد که شامل داشتن مدارک لازم برای شرکت در آزمون سراسری،شرایط نظام وظیفه،شرایط تحصیل مجدد برای دانشجویان پزشکی و .. می باشد که بیشتر در رابطه با آن توضیح دادیم

۱)دارابودن مدرک دیپلم ۴ ساله نظام قدیم،مدرک پایان تحصیل دوازدهم نظام جدید ،مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی برای شرکت در آزمون سراسری

۲)اگر شخصی دانشجوی دوره روزانه(کاردانی،کارشناسی،کارشناسی ارشد،دکتری) باشد حق ثبت نام در آزمون سرسری راندارد مگراینکه تا ۳۰ بهمن همان سال از تحصیل در دوره روزانه انصراف بدهد.

۳) کلیه داوطلبان که از سال ۱۳۶۴ به بعد ۲ بار در کنکور سراسری شرکت کردند و دوره روزانه پذیرفته شده اند و ادامه ندادند از شرکت در آزمون سراسری محروم هستند.

۴)اگر داوطلبی در سال گذشته کنکور داده باشد و در یکی از دانشگاه های روزانه قبول شده باشد فقط می تواند دوره های غیر روزانه مثل(دانشگاه های شبانه،پردیس ،غیر انتفاعی،پیام نور،مجازی،دانشگاه آزاد)شرکت کند و حتما باید تا ۳۰ بهمن همان سال از دانشگاه روزانه خود انصراف بدهد.

۵) داوطلبان دوره غیر روزانه مثل(دانشگاه های شبانه،پردیس ،غیر انتفاعی،پیام نور،مجازی،دانشگاه آزاد) میتوانند بدون انصراف از دانشگاه محل تحصیل در کنکور سراسری ثبت نام کنند و بعد از قبولی در دانشگاه و رشته مورد نظر از دانشگاه اول خود انصراف دهد.

۶)کلیه داوطلبان کنکور سراسری که از مزایای تحصیل رایگان قبلا استفاده نموده اند در صورت قبولی در دانشگاه روزانه باید شهریه معادل دانشگاه های شبانه بپردازد.

  نکات مهمی که در رابطه باشرکت در آزمون سراسری باید بدانید

۱)کلیه داوطلبانی که با مدرک کاردانی رشته های علوم پزشکی قصد ثبت نام در کنکور سراسری را دارند باید حتما تا تاریخ ۳۱ شهریور و۳۰ بهمن طرح نیروی انسانی خودرا به اتمام رسانده باشند.

۲)آقایانی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند می بایست از وضعیت نظام وظیفه خود اطلاع داشته باشند.

۳)آقایانی که قصد انصراف از دانشگاه فعلی دارند اگر قبلا انصراف نداده باشند می توانند تا یکسال از معافیت تحصیلی انصراف استفاده کنند.

۴)افرادی که  قصد قبولی در رشته های علوم پزشکی را دارند و قبلا در یک محل چه روزانه ویا غیر روزانه و درکلیه مقاطع تحصیلی فارغ التحصیل شده اند حتما بایدبرای کسب اطلاع از شرایط تحصیل مجدد در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی به سایت سنجش مراجعه فرمایند.

 

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

معرفی کامل رشته مهندسی صنایع + بازار شغلی

معرفی کامل رشته مهندسی صنایع + بازار شغلی

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
تکمیل ظرفیت چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

تکمیل ظرفیت چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
20 نکته طلایی

20 نکته طلایی

۱۳۹۶/۰۶/۰۲ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بهترین منابع جمع بندی کنکور کدامند؟

بهترین منابع جمع بندی کنکور کدامند؟

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ آسان کنکور ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com