شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   آموزشی   /   8 روش تا سحر خیز شدن
8-ways-to-set-sleep-konkur

8 روش تا سحر خیز شدن

نویسنده : محمد رضا باقری
منبع : آسان کنکور
۱۳۹۷/۰۲/۰۶
دسته بندی: آموزشی بازدید: 2,616

درباره این مقاله بخوانیم ...

8 روشی که با آن فردی سحر خیز خواهید شد

خواب آسوده و راحت و بی استرس برای تک تک افراد کره زمین دلچسب و شیرین است اما برای حرفه ای بودن و موفقیت در زمینه فعالیت مورد نظر خود (مثلا کنکور)، باید بسیاری از فاکتور ها رعایت شوند. تحقیقات دانشگاهی به خوبی تاثیرات فراوان سحر خیزی در عمل کرد و بازدهی هر چه بهتر مغز را نشان داده است.

 خواب 15 دقیقه آخر در رخت خواب و هنگامی که ساعت موبایلتان زنگ می خورد را کم و بیش تجربه کردید؟

سحر خیز باش تا کامروا شوی ضربالمثل که همه داوطلبان کنکور و دبیرستان و غیره شندی اند

ضرب المثل های بسیاری در خصوص «سحر خیزی» موجود می باشد اما  سحر خیز باش تا کامروا شوی یکی از آشنا ترین آنها به گوش هر فردی می باشد.

ببینید دوستان ما نمی خواهیم یک سری حرف های کلیشه ای رو برای شما عزیزان باز گو کنیم بلکه تمام مسئله اینجاست، شما هر چقدر صبح زود تر بیدار شوید، زمان بیشتری برای انجام فعالیت های روز تان خواهید داشت و این یعنی بدون هیچگونه استرس و با برنامه ریزی دقیق می توانید هوشمندانه به اهداف خود نزدیک شوید.

 هنگامی که صبح زود بیدار می شوید به راحتی قبل از بیدار شدن دیگر اعضای خانواده پیام های خصوصی خود را چک و اخبار روز را دنبال خواهید کرد و هنگامی که کم کم همه بیدار می شوند شما حداقل نصف کار های روز خود را تمام کردید.

صبح زود بیدار شدن به این معنی نیست که شما حتماٌ به مطالعه دروس سخت بپردازید و یا مدام برای خود فرمول حل کنید بلکه باید ببینید مغزتان با کدام روش در طول روز راحت تراست.

اگر فهمیدید بعد از بیدار شدن مطالعه برای شما بسیار مفید است، آن را ادامه دهید و برعکس اگر انجام کارهای تفریحی برای شما آسان تر بود، چراکه نه آن را انجام دهید.

 

تحقیقات همزمان به روی دانش آموزان در دانشگاه سانس اوهایو به خوبی نشان می دهد فعالیت مغزی این 100 دانش آموز مورد بررسی در هنگامه انجام حداقل نصف فعالیت های روز مره  در صبح زود «برنامه ریزی شده»، مغز را در طول روز را با هوشیاری 40 % رو به رو می کند.

 خوب اگر تا اینجا متقاعد شدید که صبح بیدار شدن آنچنان هم که فکر می کنید بی معنی و کس کنند نیست، بلکه بعد از انجام ریتمی منظم تبدیل به عادتی دلچسب می شود به 8 مورد از کاری های که به سحر خیز شدن شما و دانش آموزان منجر می شود می پردازیم.

   برای دستیابی به درجه سحر خیز شدن باید 8  مورد را از شب قبل تا زمان بیدار شدن رعایت کنیم .

 

1- پتویی گرم و مناسب روی خود بکشید

برای سحر خیز شدن در روز های پایانی کنکور و مرور بهتر دروس شب هنگام خواب پتویی مناسب و گرم روی خود بکشید

بهترین دما برای خوابی دلپسب و شیرین 16 الی 21 درجه سانتی گراد می باشد تحقیقات حاکی در  این زمینه نشان می دهد اینکار بدن شما را  بسیار ریلکس تر به خواب خواهد برد.

 

 2- اتاق را تاریک کنید

نور اتاق را کم و تاریک کنید تا برای خوابید و سحر خیزی کنکوری آماتده شوید

سعی کنید نور اتاق را تاریک کنید چرا که هورمون های خواب در تاریکی بهتر و با سرعت بیشتر تولید می شوند و این کار شما را راحت تر به خوابی عمیق فرو می برد و در نتیجه صبحی پر انرژی پیش روی شماست.

 

3-تلفن را خاموش کنید

موبایلتان را برای سحر خیز شدن حتما شب خاموش کنید

موبایلتان را خاموش کنید، خودتان منظورم را می دانید و نیاز به بیشتر باز کردن مثله نیست که روشن بودنش باعث می شود ساعت ها به اخبار بی ارزش و نگاه کردن به عکس و غیره بگذرد و در ضمن تحقیقات نشان داده روشن بودن تلفن همراه در اطراف فرد در حال خواب به شدت در سیستم عصبی فرد تاثیر مستقیم خواهد داشت.

 

4- کارهای فردا را الویت بندی کنید

برنامه ریزی و هدف گذاری برای سحر خیز شدن و انجام کاری های دانش آموزان نزدیک به کنکور امری حیاتی می باشید

برای با انگیزش شدن بعد از سحر خیز شدن شما باید برای خود در شب قبل اهداف آن روز را که برایتان اهمیت دارد با خود باز گو کنید و تاکید به انجام ان داشته باشید. اینکار شما را از بی برنامگی و اتلاف وقت نجات می دهد.

 

5-قبل از خواب یک لیوان شیر بخورید

شیر دارای پروتئین دیر جزب « کازئین » می باشد. در طول شب که بدن شما نیاز به سوخت و ساز برای فعالیت های حیاتی خود دارد و به همین علت شما صبحا احساس ضعف شدید می کنید.به کمک پروتئین موجود در شیر  بدن شما سوخت ساز طبیعی خود را به درستی انجام داده و باعث  انرژی وشادابی شما خواهد شد.

شیر دارای پروتئین دیر جزب « کازئین » می باشد. در طول شب که بدن شما نیاز به سوخت و ساز برای فعالیت های حیاتی خود دارد و به همین علت شما صبحا احساس ضعف شدید می کنید.به کمک پروتئین موجود در شیر  بدن شما سوخت ساز طبیعی خود را به درستی انجام داده و باعث  انرژی وشادابی شما خواهد شد. 

 

6-در رخت خواب مطالعه کنید

در رخت خواب دروس خود را مطالعه کنید

سعی کنید هر شب به مدت 8 دقیقه درسی را مطالعه و برای خود هماند یک داستان تعریف کنید . اینکار باعث می شود مغز شما درک بهتری از دروس داشته باشد.

7-بالای سرخود لیوان آب داشته باشید

قبل از هواب آب بنوشید اینکار باعث شادابی در صبح روز بعد شما داوطلبان کنکور می شود

در طول شب بدن نیاز به تشنگی خود را از شما تقاضا می کند اما معمولا با تنبلی شما این نیاز سرکوب می شود پس حتما لیوان آب در کنارتان باشد. خوردن آب باعث جوانی و شادابی بیشتر می شود.

 

8- صبحانه شاهانه میل کنید

صبحانه جذاب و خوش مزه تصور کنید اینکار باعث می شود فردا صبح سرحال بیدار شوید

صبحانه بسیار جداب برای فردا صبح خود تصور کنید اینکار باعث می شود بدن شما انگیزه مضاعفی برای بیدار شدن داشته باشد.

 

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

معرفی رشته مدیریت امور فرهنگی

معرفی رشته مدیریت امور فرهنگی

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ ادامه مطلب
معرفی برخی از منابع خوب کنکور

معرفی برخی از منابع خوب کنکور

۱۳۹۶/۱۱/۱۱ آسان کنکور ادامه مطلب
موفقیت در کنکور و زندگی

موفقیت در کنکور و زندگی

۱۳۹۶/۰۶/۱۴ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بودجه بندی موضوعی سوالات شیمی کنکور

بودجه بندی موضوعی سوالات شیمی کنکور

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com