شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   آموزشی   /   7 راهی که با آن میتوانید خودتان را دوست داشته باشید
7-راهی-که-با-آن-میتوانید-خودتان-را-دوست-داشته-باشید

7 راهی که با آن میتوانید خودتان را دوست داشته باشید

نویسنده : سونا زین العابدین زاده
منبع :
۱۴۰۰/۰۳/۰۴
دسته بندی: آموزشی بازدید: 299

درباره این مقاله بخوانیم ...

7 راهی که با آن میتوانید خودتان را دوست داشته باشید

 به عنوان یک جامعه ، ما معمولاً در مورد عشق به خود از نظر خودمان ، استحمام کردن، ماسک های آرایشی مختلف به صورت زدن صورت و نوشیدن آبمیوه و ماساژ گرفتن ، صحبت می کنیم. اما عشق به خود بسیار بیشتر از این است. دوست داشتن خود و مراقبت از خود در هر جنبه از زندگی به منظور محافظت از آرامش خود ، و حفظ یک سبک زندگی سالم می باشد.در ادامه مقاله به انواع روش دوست داشتن خود می پردازیم که امیدوارم همراه ما تا انتهای مقاله باشید:

1. ارزش خود را درک کنید

در این هفته ، از دست دادن یک دوست قدیمی خود به من یادآوری کرد که اهمیت ارزیابی اینکه اطراف خود را با چه کسانی احاطه کرده ایدبسیار مهم و ضروری است، گاهی اوقات ما می توانیم چنان به بعضی از دوستانمان علاقه داشته باشیم  که سرانجام  مجبور باشیم نیازهای خود را برای جلب رضایتش در پشت مشعل قرار دهیم.

بنابراین ، برای اینکه خودتان را بهتر و بیشتر دوست داشته باشید و از آرامش خود محافظت کنید ، حد و مرزهایی را تعیین کنید ، نه گفتن را بیاموزید ، در مورد نیازهای خود صریح و صادق باشید ، هر کسی یا هر چیزی را که انرژی شما را از بین می برد حذف کنید و با عقل ، ابتدا دوستان خود را انتخاب کنید. 

این مربوط به دوستی ها ، روابط ، مشاغل و حتی اجتماعات است، دوستان من وقت شما ارزشمند است و فقط یک بار زندگی می کنید. آن را با افرادی بگذرانید که ارزش شما را درک می کنند.

2. از ذهن ، بدن و روح خود مراقبت کنید

با زندگی در یک جامعه شلوغ ، بسیار آسان است که باور کنیم برای  رسیدن به موفقیت باید از نیازهای خود غافل شویم

بخشی از دوست داشتن خود ، ابتدا انتخاب خودتان است و نادیده گرفتن سلامت روحی ، جسمی و عاطفی ، شما را فرسوده و خسته می کند. وقتی بدن شما درست کار نمی کند ، همچنین شما هم خیلی خوب عمل نمی کنید که در نهایت فقط به خود آسیب می رساند.

بنابراین ، برای اینکه خودتان را بهتر وبیشتر دوست داشته باشید ، سلامتی را تمرین کنید ، 8 ساعت کامل خود را بدست آورید ، کارهایی را برای خود انجام دهید و ، غذا بخورید و هرچه بیشتر وقت ورزش کنید.

اگر وقت کم میاورید  واین باعث نگرانی شما شده است، مدیریت زمان را تمرین کنید. بار خود را کم کنید و یاد بگیرید که وقتی بیش از حد احساس خستگی می کنید نه بگویید.

وقتی بهترین احساس خود را می کنید ، بهترین عملکرد را انجام می دهید و برای تقویت موفقیت مورد نظر خود آمادگی بیشتری دارید.

3. خطراتی را بپذیرید و رویاهای خود را دنبال کنید

چیزی که اخیراً در مورد آن فکر میکردم، خطر کردن و دنبال کردن رویاهای ما است. حتی اگر ترس از شکست یا آنچه دیگران فکر می کنند مانع من در انجام اهدافم در گذشته شده است ، باید درک کنم که همه آنچه که می توانیم به خودمان مدیون هستیم و نباید هیچ وقت از خودمان نامید شویم . برای من این بدان معنی است که خودم را در شرایط سخت قرار دهم تا به عنوان یک شخص رشد کنم و در مورد چیزهایی که در زندگی می خواهم هیچ پاسخی شاید نگیرم. بنابراین ، منظم ، جاه طلب باشید و خودتان را آنقدر دوست داشته باشید که به کمتر رضایت ندهید زیرا لیاقت بهترین چیزی را دارید که زندگی ارائه می دهد.

4- سرزنش مشکلات خود را بر سر دنیا متوقف کنید

ما دوست داریم رفتارهای سمی دیگران را به انها یادآوری کنیم ، اما رفتارهای خود را تشخیص نخواهیم داد و دوست داریم از نتیجه ای که نمی گیریم شکایت کنیم ، اما به عادت های بدی که مانع مان می شوند فکر نمیکنیم

کسی نباشید که شرایط را مقصر همه چیز می داند. باید آنقدر خود را دوست داشته باشید که با خود صادق باشید.

 به اندازه کافی نظم و انضباط را داشته باشید تا وقتی چیزی را که از خودتان بدتان می آید و در مورد کارهای خسته کننده ای که برای رسیدن به اهداف شما به وجود می آید بهانه نگیرید.

اگر بهترین کار را برای خود می خواهید ، پس فعال باشید ، زندگی خود را کنترل کنید و تغییری انجام بدهید که می خواهید ببینید.

5. خود را ببخشید

درمورد بخشیدن خود بهتر است خود را ببخشید همچنین مهم است که یاد بگیرید وقتی دنبال نمی کنید ، خود را ببخشید. 

اگرچه خیلی مهم است که همیشه بهترین تلاش خود را انجام دهید ، به یاد داشته باشید این تنها چیزی است که می توانید باشید: بهترین شما.

 پس همیشه هنگام اشتباه با خود مهربان باشید. آنها را بشناسید ، در آنها بنشینید و سپس به راههایی فکر کنید که می توانید فردا بهتر عمل کنید. بعد از دریافت نمره بددرکاری که انجام میدادم ، تصمیم گرفتم که هفته آینده بیشتر تلاش کنم.

مثلا خوردن یک کوکی کل رژیم شما را از بین نمی برد و از دست دادن یک کار به این معنی نیست که شکست می خورید و باید مدرسه را رها کنید.

ما فقط انسان هستیم ، بعضی اوقات باید فقط راه را بگیرید و ادامه دهید.

6. با خودتان صحبت کنید که چگونه دوست دارید با شما صحبت شود

با زندگی در عصر رسانه های اجتماعی ، همه ما در برخی موارد قربانی تله مقایسه شده ایم و مداوم خودمان را با دیگران مقایسه میکنیم خوشبختی آنجاییس که دست از مقایسه خود بادیگران بردارید و برروی خوبی ها و نکته ای مثبت شخصیت خود تمرکز کنید.

اما گاهی اوقات ، فقط انسان بودن کافی نیست ، همه ما ناامنی و مشکلاتی داریم . با این حال ، هنگامی که ما مشکلات خود را بزرگ می کنیم و اجازه می دهیم آنها خود را تحویل بگیرند و در زندگی ما خلل ایجاد کنند ، ما دچار مشکل می شویم. به عنوان مثال ، من غالباً خودم را در ذهنم منفی می بینم ، خصوصاً وقتی احساس می کنم نتایج کارم را نمی بینم یا پیشرفتی را که می خواهم ببینم نمیبینم.

بنابراین ، توصیه من به شما این است اغلب خود را تأیید کنید. به طور مداوم همه چیزهایی را که به جای همه چیزهایی که نیستید به خود یادآوری کنید و تمام قسمتهای زیبای درون خودتان را به یاد بیاورید.

از یادداشت های چسبناک استفاده کنید ، به استوری اینستاگرام خود ارسال کنید ، هر کاری را که باید انجام دهید انجام دهید ، اما به هیچ وجه اجازه ندهید خود را در الگوی نفرت از خود و گفتگوی منفی با خود قرار دهید .

بخشی از عشق ورزیدن به خود مسدود کردن موارد و اشخاصی است که باعث می شوند نسبت به خود احساس بدی داشته باشید.

7. زندگی خود را بدون عذرخواهی زندگی کنید

خودتان را برای آنچه که هستید دوست داشته باشید و از این بابت احساس بدی نداشته باشید.

من مدت زیادی را صرف نگه داشتن خودم،جسمم و احساساتم کرده ام و باید درک کنم که این زندگی من است. من مجاز هستم بلند صحبت کنم ، رویاهایم را دنبال کنم و دقیقاً همان چیزی باشم که می خواهم باشم.

بنابراین در اینجا یک یادآوری دوستانه وجود دارد که به هیچ کس ربطی نداردکه شما کی هستید و یا می خواهید چه کسی باشید.

بنابراین ، از ورزش ای متنوع شاد ، ماسک های صورت و تفریحات خود لذت ببرید ، اما به یاد داشته باشید که دوست داشتن واقعی خود یادگیری بیشتر خود ، ادامه رشد و انتخاب خود ، هر بار ، است.

این اولین قدم برای داشتن بهترین زندگی است.

با عشق،

 

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

ویروس ها(قسمت اول)

ویروس ها(قسمت اول)

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ آسان کنکور ادامه مطلب
آشنایی با رشته بينایی‌ سنجی‌ یا اپتومتريست

آشنایی با رشته بينایی‌ سنجی‌ یا اپتومتريست

۱۳۹۶/۰۷/۰4 آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بودجه بندی موضوعی سوالات شیمی کنکور

بودجه بندی موضوعی سوالات شیمی کنکور

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
چگونه عربی را ۱۰۰ بزنیم ؟

چگونه عربی را ۱۰۰ بزنیم ؟

۱۳۹۶/۰۷/۰۲ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com