شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   آموزشی   /   10 نکته بهداشت روان برای آرامش بیشتر زندگی شما
10-نکته-بهداشت-روان-برای-آرامش-بیشتر-زندگی-شما
دسته بندی: آموزشی بازدید: 483

درباره این مقاله بخوانیم ...

استرس بخشی طبیعی از زندگی است. احساس استرس به خودی خود یک مسئله خوب است. هدف آن این است که هنگام بروز خطر ، جنگ یا پاسخ پرواز ما را تحریک کند. استرس ، زمان رسیدن زمان تغییر را به ما هشدار می دهد. با این حال ، مهم است که به یاد داشته باشید که استرس ، بدون درمان ، سلامت روحی و جسمی ما را تهدید می کند.

همه ما می دانیم که برای غلبه بر استرس و احساس آرامش بیشتر ، قرار است کارهایی مانند ورزش و تغذیه سالم را انجام دهیم. اگرچه خوب است این موارد هنگام استرس انجام شود ، اما برای داشتن یک زندگی راحت تر ، به موارد بیشتری نیاز داریم. به منظور ایجاد تغییر قابل توجه در زندگی و سلامت روانی خود در رابطه با استرس ، کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید انجام دهید. من به عنوان یک مادر دو فرزند و یک صاحب مشاغل ، استرس عادلانه خود را تجربه می کنم. علاوه بر این ، در طول زندگی حرفه ای من ، افراد و خانواده های زیادی را دیده ام که در زندگی خود با درجه قابل توجهی از استرس دست و پنجه نرم می کنند. در اینجا ده استراتژی بهداشت روان وجود دارد که به نظر من برای ایجاد تغییرات مثبت و طولانی مدت در سطح استرس کلی شما مفید است.

10 راه برای استرس زدایی در زندگی

asankonkur

پشتیبانی داشته باشید
ما قصد نداریم این زندگی را به تنهایی طی کنیم. همه ما در زندگی به افرادی نیاز داریم که بتوانیم با ناامیدی و استرس خود به آنها تکیه کنیم. صرف دانستن اینکه شما تنها نیستید ، استرس زدا است. وقتی احساس استرس شدید کردید ، شخصی را در اطراف خود پیدا کنید که با او صحبت کنید مانند مادر،خواهر ،برادر،پدر یا دوستان نزدیک تان ، حتی اگر آنها قادر به انجام کاری نباشند ، مفید است که ناامیدی خود را به اشتراک بگذارید و کسی به او گوش دهد. همچنین ممکن است از دیدگاه تازه ای در مورد وضعیت خود بهره مند شوید. ارتباط منظم با دوستان و خانواده به شما کمک می کند تا در صورت نیاز از پشتیبانی برخوردار شوید. علاوه بر این ، برای ایجاد یک شبکه پشتیبانی پایدار ، گوش دیگران هم باشید ، آنها هم به آن احتیاج دارند.

اجازه دهید پشتیبانی های شما شما را به چالش بکشند.
ما انسان ها غالباً در مورد موضوعی تحت فشار قرار می گیریم، زیرا عادات تفکر ناسالم داریم که باعث استرس ما می شود. گرچه صحبت با دیگران  وسوسه انگیز است ، می توانیم با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده صحبت کنیم که می تواند دیدگاه ما را به چالش بکشد وقتی در میانه یک شرایط دشوار قرار داریم ، آسان است که فقط به نکات منفی فکر کنیم. صحبت با کسی که مایل است با ما صادق باشد و به ما کمک کند تصویر بزرگتری را ببینیم ، می تواند ما را از یک مارپیچ افکار منفی بازگرداند.

نعمتهای خود را بشمارید.
یاد بگیرید که نکات مثبت را شناسایی کنید. اگر تمام آنچه منفی می بینیم منفی است ، احساس کمی فشار و استرس می کنیم وقتی از نکات مثبت زندگی خود آگاه باشیم ، می توانیم آرامش داشته باشیم و اجازه ندهیم استرس های اندک بر ما غلبه کنند. گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز داریم کمی یادآوری است. اگر متوجه شدید که روی نکات منفی متمرکز شده اید ، راهی پیدا کنید که بتوانید نکات مثبت زندگی خود را به راحتی به خاطر بسپارید. با یکی از دوستان نزدیک یا یکی از اعضای خانواده خود تماس بگیرید و آنها را به شما یادآوری کند. یا سعی کنید برخی از حقایق مثبت را یادداشت کنید و آنها را در جایی آویزان کنید که احتمالاً هر روز آنها را خواهید دید. 

انگیزه های دیگران را فرض نکنید
وقتی با واکنش های دیگران مواجه میشوید به گونه ای که احساس آزردگی می کنید ، سعی کنید بدترین آنها را تصور نکنید. هرکسی عوامل استرس زای خاص خود را دارد. شاید خانمی که در فروشگاه مواد غذایی است و در کنار شما هجوم می آورد سعی در بی ادبی ندارد اما عجله دارد زیرا یک اتفاق اضطراری با بچه هایش اتفاق افتاده است. شاید او زمان را از دست داد و بچه اش کنار جاده نشسته است. یا شاید شخصی که بیش از حد بوق می زند ، در حال دیدن یک دوست یا یکی از اعضای خانواده  است. پیش فرض گرفتن و عصبانی شدن در این شرایط فقط به ما آسیب می رساند و استرس ما را افزایش می دهد.

اولویت های خود را بدانید.
اگرچه خواسته های زندگی بی پایان به نظر می رسند ، ما به راحتی نمی توانیم همه کارها را به خوبی انجام دهیم. اگر مراقب نباشیم ، به راحتی می توانیم بیش از حد تعهد و برنامه ریزی کنیم. بین کار و تعهدات اجتماعی و خانوادگی ، به راحتی می تواند به جایی برسد که احساس کنیم دائماً در حال دویدن هستیم. وقتی بدانیم اولویت های ما چیست ، می توانیم تصمیمات بهتری درباره نحوه گذران وقت بگیریم. نه گفتن راحت تر می شود و اجازه نمی دهد برنامه های ما بیش از حد بسته شود.

نبردهای خود را انتخاب کنید.
وقتی اولویت های خود را بدانید ، انتخاب نبردها را آسان می کند. درگیر شدن در هر استدلال ممکن احساس استرس و شکست بیشتری را در شما ایجاد می کند و به احتمال زیاد پیشرفتی نخواهید دید. بله ، ناامیدکننده است وقتی بچه هایتان وقتی وارد می شوند کت های خود را روی زمین می اندازند. و آنها هنوز هم آن آشفتگی را که سه روز پیش ایجاد کرده اند را برنگرفته اند. همسرتان دوباره ظرف های کثیف را در سینک ظرفشویی رها کرد و پولی را که نداشتید خرج کرد. جنگ های احتمالی زندگی می توانند بی پایان باشند. با انتخاب نبردهای خود و تمرکز فقط بر روی یک چیز در هر زمان ، احتمال اینکه احساس استرس کمتری داشته باشید و بیشتر شاهد پیشرفت باشید.

استراحت کنید.
به راحتی می توان احساس کرد که باید تا جایی که می توانیم سخت کار کنیم ، اما نیاز به استراحت داریم. من در مورد شما نمی دانم ، اما لیست کارهای من بی پایان به نظر می رسد. و هر روز رشد می کند. بسیاری از ما مقصر هستیم که می خواهیم کارهای زیادی را در لیست خود انجام دهیم تا در پایان روز احساس "موفقیت" کنیم. با این وجود ذهن ما به شکست نیاز دارد. بله ، بهره وری چیز خوبی است. با این حال ، یک وقفه کاملاً شایسته به شما کمک می کند تا آرام باشید و احساس شارژ کنید.

asankonkur

برای کارهای کوچک وقت بگذارید.
مثلا هنگامی که کودک می خواهد او را وارد ماشین کنید ، می خواهد شما را بغل کند ، بایستید و او را بغل کنید. آنها را بغل کنید تا زمانی که می خواهند بغل شوند. یا وقتی دوستتان برای سلام به شما پیام می دهد ، وقت بگذارید و سلام کنید. این موارد باعث شادی در زندگی ما می شوند ، که به ما کمک می کند تا آرامش بیشتری داشته باشیم.

هر بار یک کار را انجام دهید
وقتی زمان تمرکز روی کار است ، هر بار یک کار را انجام دهید. به نظر می رسد فرهنگ تلفن های همراه ، رسانه های اجتماعی و فناوری ما از توجه همه کاسته است. پرش از یک چیز به چیز دیگر می تواند استرس زا باشد و کارها را رها کند. از لیست اولویت خود برای تمرکز بر روی آنچه ابتدا باید انجام شود استفاده کنید و از آنجا ادامه دهید. فقط تعداد زیادی از شما برای گشت و گذار وجود دارد.

خودت را ببخش
وقتی همه کارها به پایان نرسید ، خود را ببخشید. بسیاری از استرس های ما ناشی از افکار منفی خودمان در مورد خودمان است. ما کامل نیستیم و همه ما برای انجام چند اشتباه نیاز به فضای کافی داریم. شما هنوز هم خانواده و دوستانتان را دوست ندارید که آنها کامل نیستند. آیا همان بخشش را برای خودتان ندارید؟

بنابراین ، به طور خلاصه ، اغلب می توان استرس را با این تنظیمات ساده در نگرش و دیدگاه ما کاهش داد. 

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

7راهکار گرم کردن و تقویت مغز برای اول صبح

7راهکار گرم کردن و تقویت مغز برای اول صبح

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ ادامه مطلب
روش های بهسازی حافظه

روش های بهسازی حافظه

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
20 نکته طلایی

20 نکته طلایی

۱۳۹۶/۰۶/۰۲ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
همه چیز راجع به  پیدایش علم زمین شناسی

همه چیز راجع به پیدایش علم زمین شناسی

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com