شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   آموزشی   /   10 راهکار ساده برای وقت هایی که اضطراب داری
10-راهکار-ساده-برای--وقت-هایی-که-اضطراب-داری
دسته بندی: آموزشی بازدید: 682

درباره این مقاله بخوانیم ...

 ‏streess-image

 سلام عزیزان در این مقاله به چگونگی بوجود آمدن استرس و اضطراب در بدن انسان میپردازیم وباهم نکاتی رو یاد میگیریم که با انجام دادن اونها استرس و اضطراب تون رو کم کنید، تحقیقات بسیاری بر روی مساله استرس و اضطراب  انجام شده و تئوری‌هایی بیان شده که برخی پذیرفته شده و برخی در دست بررسی است. استرس نوعی حالت روحی است که در زمانی در افراد ایجاد می‌شود که برآورده کردن یک درخواست، از توانایی‌های شخصی و اجتماعی‌ آنها خارج باشد. به عبارت ساده‌تر باید بیان کنیم که وقتی فرد احساس می‌کند که کنترل همه چیز از دست او خارج شده است، احساس اضطراب می‌کند. هر کس هر از گاهی احساس استرس می کند ، اما استرس چیست؟ چگونه بر سلامت کلی شما تأثیر می گذارد؟ و برای کنترل استرس خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

استرس نحوه پاسخ مغز و بدن به هرگونه تقاضا است. هر نوع چالش - مانند عملکرد در محل کار یا مدرسه ، تغییر قابل توجه زندگی یا یک واقعه آسیب زا - می تواند استرس زا باشد و استرس میتواند بر سلامتی شما تاثیر بگذارد و سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف کند و نحوه برخورد با عوامل استرس زای جزئی و مهم از اهمیت زیادی برخوردار است ، بنابراین می دانید چه موقع باید به دنبال کمک باشید.

 

در اینجا پنج نکته وجود دارد که باید در مورد استرس بدانید:

1. استرس بر همه تأثیر می گذارد

هر کس هر از گاهی دچار استرس می شود. استرس انواع مختلفی دارد - همه اینها خطرات جسمی و روحی را به همراه دارند. عامل استرس زا ممکن است یک بار یا کوتاه مدت باشد ، یا ممکن است به طور مکرر در مدت زمان طولانی اتفاق بیفتد. برخی از افراد ممکن است به طور مثرتری با استرس کنار بیایند و سریعتر از سایرین از حوادث استرس زا بهبود یابند.

نمونه هایی از استرس عبارتند از:

استرس معمول مربوط به فشارهای مدرسه ، کار ، خانواده و سایر مسئولیت های روزمره یا استرس ناشی از یک تغییر منفی ناگهانی مانند از دست دادن شغل ، طلاق یا بیماری است.استرس آسیب زا در طی حادثه ای مانند تصادف بزرگ ، جنگ ، حمله یا فاجعه طبیعی که ممکن است در معرض آسیب جدی یا کشته شدن افراد قرار گیرد. افرادی که استرس آسیب زا را تجربه می کنند ممکن است علائم عاطفی و جسمی موقتاً ناراحت کننده ای داشته باشند ، اما بیشتر آنها بلافاصله پس از بهبودی حالت طبیعی می یابند. 

2. همه استرس ها بد نیستند

در یک موقعیت خطرناک ، استرس به بدن علامت می دهد تا برای مقابله با تهدید آمادگی لازم را کسب کند و یا به سلامت فرار کند. در این شرایط ، نبض شما سریع می شود ، سریعتر نفس می کشید ، عضلات متشنج می شوید ، و مغز شما از اکسیژن بیشتری استفاده می کند و فعالیت را افزایش می دهد - همه عملکردهایی که برای زنده ماندن و در پاسخ به استرس انجام می شود. در موقعیت های غیر تهدید کننده زندگی ، استرس می تواند باعث ایجاد انگیزه در افراد شود ، مانند مواردی که برای انجام یک کار جدید نیاز به انجام تست یا مصاحبه دارند.

3. استرس طولانی مدت می تواند به سلامتی شما آسیب برساند

کنار آمدن با تأثیر استرس مزمن می تواند چالش برانگیز باشد. از آنجا که منبع استرس طولانی مدت نسبت به استرس حاد ثابت تر است ، بدن هرگز سیگنال مشخصی برای بازگشت به عملکرد طبیعی دریافت نمی کند. با استرس مزمن ، همان واکنش های نجات دهنده در بدن می توانند سیستم ایمنی ، گوارشی ، قلبی عروقی ، خواب و تولید مثل را مختل کنند. برخی از افراد ممکن است به طور عمده علائم گوارشی را تجربه کنند ، در حالی که دیگران ممکن است سردرد ، بی خوابی ، غم ، عصبانیت یا تحریک پذیری داشته باشند.

با گذشت زمان ، فشار مستمر بر روی بدن شما از استرس ممکن است به مشکلات جدی بهداشتی مانند بیماری های قلبی ، فشار خون ، دیابت و سایر بیماری ها از جمله اختلالات روانی مانند افسردگی یا اضطراب منجر شود.

4- چه روش هایی برای کنترل استرس وجود دارد؟

ورزش منظم داشته باشید. فقط 30 دقیقه در روز پیاده روی می تواند به تقویت روحیه و بهبود سلامتی شما کمک کند.

یک فعالیت آرامش بخش را امتحان کنید. برنامه های آرامش یا سلامتی را که ممکن است شامل مدیتیشن ، شل شدن عضلات یا تمرینات تنفسی باشد ، انجام دهید. برای این فعالیت ها و سایر فعالیت های سالم و آرامش بخشی به طور منظم برنامه ریزی کنید.
اهداف و اولویت ها را تعیین کنید. تصمیم بگیرید که چه کارهایی باید اکنون انجام شود و چه عواملی می توانند صبر کنند. اگر احساس می کنید بیش از حد مسئولیت خود را قبول می کنید ، یاد بگیرید که به کارهای جدید "نه" بگویید. سعی کنید مراقب آنچه در پایان روز به دست آورده اید باشید و نه آنچه قادر به انجام آن نیستید.
در ارتباط باش زیرا تو تنها نیستی. با افرادی که می توانند حمایت عاطفی و کمک عملی داشته باشند در تماس باشید. برای کاهش استرس ، از دوستان ، خانواده و جامعه یا سازمان های مذهبی کمک بگیرید.

5. اگر استرس شما بیش از حد زیاد شده است ، از یک متخصص  اعصاب و روان یا یک مشاوره کمک بگیرید.

 

 حالا 10 تا از بهترین راه کار هایی که بهت کمک میکنه که اضطرابتوکم کنی معرفی میکنم:

 1-قدم بزن یا پیاده روی کن

 

esteres-dars 

 

 2-یه موزیک خوب و آرامبخش گوش کن 

 

music-arambakhsh

 

 3-درمورد موضوع استرس و نگرانیت با یه آدم مورد اعتماد حرف بزن

 

esteres-dars

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

منابع پر اهمیت در رشته انسانی

منابع پر اهمیت در رشته انسانی

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ آسان کنکور ادامه مطلب
تحلیل و بررسی تیپ های مختلف قرابت معنایی کنکور

تحلیل و بررسی تیپ های مختلف قرابت معنایی کنکور

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ ادامه مطلب
دانشگاه علم و صنعت ایران

دانشگاه علم و صنعت ایران

۱۳۹۶/۰۶/۲۹ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
نکات مهم جمع بندی در ماه های پایانی کنکور

نکات مهم جمع بندی در ماه های پایانی کنکور

۱۳۹۷/۰۲/۱۱ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com