شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   اخبار   /   کنکور99 چگونه ساماندهی می شود؟
کنکور99 چگونه ساماندهی می شود؟

کنکور99 چگونه ساماندهی می شود؟

نویسنده : سونیا عابدینی
منبع : خبرگزاری مهر
۱۳۹۸/۰۸/۱۶

متن خبر

آقای سوزنچی درمصاحبه با خبرگزاری مهر با اشاره به نهایی ترین شرایط ساماندهی کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما قصد داریم نظرات نهادهایی که در این موضوع ذی‌نفع هستند را جمع آوری کرده و از زاویه دید آنها ببینیم که مساله چگونه دیده می شود.

معاون خط مشی گذاری  ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند: موسسات کنکوری نیز یک فضای کاملا متفاوتی دارند در اولین گام برای تحلیل سیاست خیلی مهم است که بدانیم ذی‌نفعان مختلف اصولا مساله را چگونه می بینند.

اوادامه داد: در سیاستگذاری باید اول مساله را به خوبی تعریف کنیم اگر نتوانیم مساله را به خوبی تعریف کنیم حالا هر چقدر بودجه، سیاست و راه حل داشته باشیم، فایده ای ندارد و یک مساله اشتباه را حل می کنیم.

دریافت داده های کنکور از سازمان سنجش آموزش کشور

آقای سوزنچی گفت: به دنبال این بودیم ببینیم مساله چیست، حال یکسری ابعاد مساله برای ما روشن شده است و داده های مختلف از جمله سهمیه ها، ورودی سال های مختلف، ورودی شهرستان ها، سهمیه مناطق، سهمیه اساتید، سهمیه فرزندان شاهد و ایثارگر همه را از سازمان سنجش دریافت کرده ایم و یک تحلیلی روی آن انجام داده ایم باید چند جلسه برگزار کنیم و به یک جمع بندی برسیم.

صحبت خاص درباره کنکور علوم پزشکی

معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما باید در حال حاضر با دانشگاه های علوم پزشکی و یا حتی نماینده آنها یک صحبتی به صورت خاص درباره علوم پزشکی داشته باشیم، چرا که علوم پزشکی به یک مساله جدی تبدیل شده و می طلبد یک کار جدی روی آن انجام شود.

سوزنچی ادامه داد: همچنین جلسه ای باید با فرهنگستان ها داشته باشیم که برخی از آنها پیشنهادات و راه حلی هایی دارند، حتی برخی از افراد بوده اند که به صورت فردی اعلام کرده اند که راه حل دارند و ما حتی نظرات آنها درباره کنکور را نیز دریافت کرده ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف افزود: بعد از این به یک جدولی می رسیم که این جدول دو ستون دارد یک ستون مسائل و یک ستون راه حل هاست و این به چه معنی است؟ به این معنی که چه سناریوهایی برای تعریف مساله داریم و چه سناریوهایی برای راه حل داریم.

وی ادامه داد: این جدول که تشکیل شد، می توانیم مساله را خیلی جدی تعریف کنیم و ببینیم مسائل به چه صورت است راه حل ها و پیشنهادات کدام است و هر کدام چه هزینه ای دارد؟

ظرف ۶ ماه به یک خط مشی درباره کنکور می رسیم

معاون خط مشی گذاری و راهبری اجرای ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اینکه آیا امکان رسیدن به یک خط مشی و سیاست درباره ساماندهی کنکور درعرض شش ماه با توجه به صحبت های دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وجود دارد، گفت: بله ما می توانیم در عرض شش ماه به یک خط مشی برسیم بسیاری از کارها انجام شده است و ظرف ۲ تا ۳ هفته آینده کارگروه تشکیل می شود و بعد کارگروه چند جلسه فشرده خواهد داشت و ما به سناریویی که می خواهیم می رسیم سپس آن را برای تصویب به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی می بریم.

راه حل اصلاح پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مشخص است.

سوزنچی درباره ساماندهی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری نیز گفت: در حال حاضر فقط تمرکزمان روی ساماندهی کنکور کارشناسی است و دلیل این است که حل مساله پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری کار خاصی نیست، راه حل آن معلوم است کافی است در بخش کارشناسی ارشد یک بخشی از پذیرش در اختیار دانشگاه ها باشد، کلی از مساله حل می شود و در بخش دکتری بسیاری از مسائل حل شده است.

 

این خبر را به اشتراک گذارید

سایر اخبار آبان ماه 1398

طرح جایگزین کنکور به کجا رسید؟

طرح جایگزین کنکور به کجا رسید؟

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ سونیا عابدینی خبرگزاری برنا ادامه مطلب
سهم مدارس دولتی در پرورش استعداد های برتر کنکور چقدر است؟

سهم مدارس دولتی در پرورش استعداد های برتر کنکور چقدر است؟

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ سونیا عابدینی ادامه مطلب
خبر تكميل ظرفيت برخي از كدرشته محل‌هاي آزمون‌ كارشناسي‌ ارشد ناپيوسته سال‌ 1398

خبر تكميل ظرفيت برخي از كدرشته محل‌هاي آزمون‌ كارشناسي‌ ارشد ناپيوسته سال‌ 1398

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ سونیا عابدینی سایت سازمان سنجش ادامه مطلب
خبرمهم-منابع آزمون سراسری 99 اعلام شد+میزان سوابق تحصیلی

خبرمهم-منابع آزمون سراسری 99 اعلام شد+میزان سوابق تحصیلی

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ سونیا عابدینی ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com