شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   اخبار   /   شرط قبولی استعداد های درخشان اعلام شد
شرط قبولی استعداد های درخشان اعلام شد

شرط قبولی استعداد های درخشان اعلام شد

نویسنده : سونیا عابدینی
منبع :
۱۳۹۸/۰۲/۲۹

متن خبر

 محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: شرط قبول شدن استعدادهای درخشان در کنکور سراسری 98 بر اساس 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در رشته محل، محاسبه می شود.

وی اظهارکرد: داوطلبان استعدادهای درخشان برای ورود به دانشگاه از طریق دوره های با آزمون و بدون آزمون پذیرفته می شوند.
آهنچیان افزود: داوطلبان دوره های بدون آزمون، سرآمدی خود را نشان داده اند و در دانشگاه های سطح یک و دو تا 40 درصد از طریق سهمیه پذیرفته می شوند.
همچنین آقای آهنچیان در مورد دانشجویان استعداد درخشان که از طریق آزمون به دانشگاه وارد می شوند، افزود: دانشجویانی که صلاحیت تحصیلی خود را به طور کامل نشان نداده اند اما معدل آنها با شرط معدل، بالا است و در آزمون شرکت می کنند.
در سال های گذشته، 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در رشته محل، مبنای پذیرش دانشجوی استعداد درخشان با آزمون محاسبه می شد.
به گفته  ایشان قانون یاد شده در سال 92 اصلاح شد و این 90 درصد به 80 درصد رسید. در سال 97 دانشگاه ها نسبت به این اصلاحیه واکنش نشان دادند و تاکید داشتند دانشجویان استعداد درخشانی که با حد نصاب 80 درصد وارد دانشگاه می شوند از صلاحیت های علمی برای قرار گرفتن کنار سایر استعدادهای درخشان برخوردار نیستند.
آهنچیان گفت: در پی اعتراض دانشگاه ها، این مصوبه بار دیگر به روال سابق بازگشت و پذیرش استعدادهای درخشان بر اساس 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده محاسبه شد. اما نیمه دوم سال گذشته در شورای هدایت استعدادهای درخشان پیشنهادی مبنی بر عدم ارتقاء یک باره 80 درصد به 90 درصد مطرح شد.
وی افزود: با تصمیم های اتخاذ شده، میانه ای برای این درصد گرفته و اعلام شد که 85 درصد نمره آخرین فرد قبول شده در رشته محل، ملاک پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در آزمون قرار گیرد.
وی همچنین به اعتراضات موسسه های آمادگی کنکور، دبیرستان و خانواده ها نسبت به آخرین مصوبه شورای هدایت استعدادهای درخشان اشاره کرد و ادامه داد: اعتراض ها بر این اساس استوار بود که داوطلبان استعدادهای درخشان برای 80 درصد خود را آماده کرده اند و امکان آماده کردن آنها به 85 درصد برای کنکور 98 وجود ندارد و در کنکور پذیرفته نمی شوند.
آهنچیان، گفت: به منظور رفع نگرانی ها، قانون 85 درصد نمره آخرین فرد قبول شده در رشته محل برای کنکور 98 اعمال نمی شود و پذیرش استعدادهای درخشان بر اساس همان 80 درصد است.
وی در مورد زمان اجرایی مصوبه جدید، اظهار کرد: این مسئله به داوطلبان اعلام می شود اما به احتمال زیاد مصوبه جدید از سال تحصیلی 99 – 1400 اعمال می شود.

این خبر را به اشتراک گذارید

سایر اخبار اردیبهشت ماه 1398

اطلاعیه سازمان سنجش درباره منابع درس فقه و اصول عقاید نظام قدیم

اطلاعیه سازمان سنجش درباره منابع درس فقه و اصول عقاید نظام قدیم

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ سونیا عابدینی sanjesh.org ادامه مطلب
تاریخ (جدید)برگزاری آزمون های سنجش

تاریخ (جدید)برگزاری آزمون های سنجش

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ سونیا عابدینی ادامه مطلب
آیا سال 99 کنکور نظام قدیم برگزار می گردد؟

آیا سال 99 کنکور نظام قدیم برگزار می گردد؟

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ سونیا عابدینی ادامه مطلب
طرح جایگزین کنکور در سال ۹۹

طرح جایگزین کنکور در سال ۹۹

۱۳۹۸/۰۲/۲۱ سونیا عابدینی ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com