شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   اخبار   /   در زمان ثبت‌نام، دریافت مبلغ اجباری ممنوع
در زمان ثبت‌نام، دریافت مبلغ اجباری ممنوع

در زمان ثبت‌نام، دریافت مبلغ اجباری ممنوع

نویسنده : مهرداد بیرامی
منبع : reiterz.org
۱۳۹۷/۰۳/۱۵

متن خبر

مدارس در زمان ثبت‌نام، حق دریافت مبلغ اجباری ندارند

مشاور وزیر آموزش و پرورش به اجباری نبودن پرداخت وجه در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اشاره کرد که مبالغ دریافتی از اولیا توسط حساب یکپارچه مدارس ساماندهی می‌شود.

منصور مجاوری با حضور در استودیوالفبا درباره حساب یکپارچه مدارس گفت: حساب یکپارچه مدارس موضوعی است که از سال ۹۳ آغاز شده است و با توجه به بررسی‌های انجمن اولیا مربیان و معاونت پشتیبانی شاهد بودیم همه ساله یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها وجه دریافتی ثبتنام است.

او ادامه داد: این موضوع را بررسی و آسیب شناسی کردیم که ابهامات حل و مشخص شود پول اخذ شده از والدین به هنگام ثبت‌نام صرف چه فعالیت‌هایی خواهد شد.

مجاوری به این موضوع که مدارس حق دریافت هیچ مبلغی از والدین در زمان ثبت‌نام به صورت اجبار ندارند افزود: در این باره کارگروهی تشکیل دادیم و طرح موضوع کردیم. بعد از بررسی نتایج، قوانینی برای مدرسه و جایگاه حقوقی آن تعیین شد.

مشاور منابع درآمدی و امور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش از بررسی مبالغ دریافتی برای فعالیت‌های فوق برنامه خبر داد و گفت: شرح وظایف و رسالت آموزش و پرورش اجرای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی براساس سیاست‌های کلی است که برای تقویت بنیه دانش‌آموزان و بررسی سطح رفتارهای اجتماعی و امور پرورشی فعالیت‌های فوق برنامه‌ای انجام شود.

او افزود: چگونگی دریافت هزینه‌ها برای خانواده‌ها دغدغه و نگرانی بود که آن را بررسی کردیم تا از طریق فناوری نوین مدیریت شود.

مجاوری گفت: براساس نشست‌های برگزار شده با بانک ملی به عنوان بانک عامل مدارس و آموزش و پرورش این موضوع طرح و بررسی شد.

مشاور منابع درآمدی و امور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش افزود: طرح حساب یکپارچه مدارس به این معنی نیست که تمام پول مدارس در یک حساب جمع می‌شود در حقیقت تجمیع منابع مالی نداریم همه مدارسی که مشمول این طرح هستند دارای یک نوع حساب، گردش و هزینه هستند.

او حساب یکپارچه مدارس را یک حساب با کد ۱۷ رقمی مربوط به حساب جاری نزد مدارس دانست و افزود: در این حساب خانواده‌ها از هزینه صرف شده پرداختی که بابت چه نوع فعالیتی صرف می‌شود آگاه هستند چراکه هر مدرسه یک کد شناسایی مخصوص خود را دارد.

مجاوری گفت: امیداریم با هماهنگی با دیوان‌ محاسبات و بانک ابهامات موجود رفع شود و شاهد آن باشیم که این طرح در تمام مدارس مشمول انجام شود و اولیا نگران پول پرداخت شده به مدارس نباشند.

مشاور منابع درآمدی و امور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش گفت: در حساب جاری که در مدارس فعالیت می‌کند وارد فرایند هزینه کرد نشدیم بلکه وارد چگونگی واریز شدیم.

او ادامه داد: امکان دیدن و رویت این حساب همچنین برداشت از آن به هیچ عنوان برای افراد قابل دسترسی نیست.

مجاوری در پاسخ به سوال پانا مبنی براینکه پس از دریافت هزینه از والدین، آیا هزینه صرف شده برای یک فعالیت به آنان اطلاع رسانی می‌شود که خانواده‌ها بدانند پول آن‌ها صرف چه فعالیتی شده است گفت: وزیر آموزش و پرورش بارها از طریق رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که هیچ مدرسه‌ای نباید به اجبار از والدین پول بگیرد اما اولیا برای ارتقای سطح آموزشی به صورت اختیاری هزینه‌ای را به صورت عام و خاص در زمان ثبت نام به مدارس می‌دهند.

او افزود: این حساب اختیاری است بنابراین اجباری در پرداخت نداریم. پولی که در هنگام ثبت نام از والدین گرفته می‌شود برای تمام فعالیت‌های فوق برنامه در بخش‌های مختلف است که خارج از برنامه رسمی آموزش است.

مشاور منابع درآمدی و امور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: براساس هماهنگی با مرکز فناوری آموزش و پرورش، دیوان محاسبات و بانک ملی، برای هر دانش‌آموز یک کد دانش‌آموزی داریم که قابلیت دسترسی هر دانش‌آموز و اولیا با استفاده از این کد و کد ملی او فراهم است. این کد شناسایی به زودی معرفی خواهد شد.

او در پاسخ به سوال دیگر پانا مبنی براینکه اگر مدیر مدرسه‌ای فعالیت فوق برنامه‌ای را بعد از سال تحصیلی تعیین کرد آیا هزینه آن از طریق حساب یکپارچه مدارس ساماندهی و از اولیا گرفته می‌شود گفت: هر مدرسه دارای تقویم آموزشی است که این تقویم از ابتدای سال مشخص است.

مجاوری افزود: اگر در طول سال تحصیلی مدرسه‌ای اقدام به برگزاری فعالیت‌های اردویی یا فوق برنامه کرد والدین می‌توانند از طریق کد شناسایی درآمدی مبلغ را به حساب یکپارچه مدارس واریز کنند.

این خبر را به اشتراک گذارید

سایر اخبار خرداد ماه 1397

مهلت ثبت سفارش خرید کتاب درسی تمدید شد

مهلت ثبت سفارش خرید کتاب درسی تمدید شد

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ مهرداد بیرامی روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه مطلب
هشدارهای جدی آقای وزیر به مدیران مدارس

هشدارهای جدی آقای وزیر به مدیران مدارس

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ مهرداد بیرامی روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه مطلب
سالگرد رحلت امام خمینی (ره) تسلیت باد

سالگرد رحلت امام خمینی (ره) تسلیت باد

1397/03/14 مهرداد بیرامی آسان کنکور ادامه مطلب
جدیدترین تغییر کنکور۹۸ اعلام شد

جدیدترین تغییر کنکور۹۸ اعلام شد

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ سونیا عابدینی tasnim.com ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com