شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   اخبار   /   تاثیر 30 % سوابق تحصیلی در کنکور 97
تاثیر 30 % سوابق تحصیلی در کنکور 97

تاثیر 30 % سوابق تحصیلی در کنکور 97

نویسنده : آسان کنکور
منبع : روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
۱۳۹۷/۰۱/۱۸

متن خبر

تاثیر  سوابق تحصیلی در کنکور سراسری سال 97  تا 30 درصد

عبدالرسول عمادی، با اشاره به برگزاری جلسه شورای‌سنجش و پذیرش دانشجو که با حضور وزرای آموزش وپرورش و علوم در واپسین روزهای سال گذشته برگزار شد اظهار کرد: مقرر شد پیشنهادات اعضای شورا برای چگونگی تصمیم گیری پیرامون پذیرش دانشجو در سال‌های آتی ظرف مدت یک ماه ارائه شود تا در جلسه فروردین ماه شورای پذیرش مورد بررسی قرار بگیرد.

میزان و سهم سوابق تحصیلی در کنکور امسال همانند سال گذشته همان ۳۰ درصد با تاثیر مثبت است.    میزان و سهم سوابق تحصیلی در کنکور امسال همانند سال گذشته همان ۳۰ درصد با تاثیر مثبت است.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال ۹۸ شاهد استقرار پایه دوازدهم و تکمیل ساختار نظام آموزشی ۳-۳-۶ هستیم و از این جهت شرایط برای پذیرش دانشجو و برگزاری امتحانات نهایی متفاوت خواهد بود افزود  در سال ۹۸، بخش اول داوطلبان ورود به کنکور همین کلاس دوازدهمی ها هستند و بخش دوم نیز پشت کنکوری‌های سال های قبل اند و به نظر می‌رسد لازم است فقط در همان سال دو کنکور برگزار شود تا فارغ‌التحصیلان نظام های آموزشی قبلی با مشکل مواجه نشوند.

برای ورود به دانشگاه نظام های آموزشی قبلی با مشکل مواجه نمی شوند

عمادی افزود برای ورود به دانشگاه جامانده ها و نظام قدیمی ها ترسی نداشته باشند برای این دسته از داوطلبان کنکور مجزا برگزار خواهد شد.

عمادی افزود برای ورود به دانشگاه جامانده ها و نظام قدیمی ها ترسی نداشته باشند برای این دسته از داوطلبان کنکور مجزا برگزار خواهد شد.

 قانون سنجش و پذیرش سال 92 دانشجو ما را مکلف به رعایت مبنای پذیرش دانشجو تلفیقی از سوابق تحصیلی و آزمون‌های کنکوری کرده است. بر این اساس باید با افزایش سال به سال سهم سوابق تحصیلی، در نهایت ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها با ملاک سوابق تحصیلی پر شوند. هرچند این سیاست قانون گذاری در عمل کمی شکست خورده که در حال بازسازی می باشد.

در ادامه شرایطی مختلفی در حال بررسی هستند به طور مثال  این که امتحانات نهایی تنها در پایه دوازدهم برگزار شود و سهم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو در رشته محل‌های پر متقاضی حداکثر تا ۵۰ درصد افزایش یابد و ۵۰ درصد باقی مانده سهم‌ آزمون‌های عمومی و اختصاصی کنکور باشد. 

افزایش سهم سوابق تحصیلی از رقابت شدید در کنکور می‌کاهدو این برای همه اهمیت دارد.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش با اشاره به استقرار تدریجی سامانه تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی و امنیت کامل امتحانات نهایی در مراحل مختلف از ارسال سوالات تا ثبت نمرات افزود: اینگونه سوابق تحصیلی در آموزش و پرورش با استانداردهای بالاتری ثبت خواهند شد و این‌نمرات بهترین بستر سنجش کارایی و اثر بخشی نظام آموزش عمومی خواهد بود. 


 اخبار مرتبط

مسلح کردن معلمان مدارس آمریکا برای دفاع از خود امتحان نهای پایه یازدهم سرجای خود خواهد ماند راه حلی مناسب برای بیکاری جوانان و دانشجویان در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی
این خبر را به اشتراک گذارید

سایر اخبار فروردین ماه 1397

زمان توزیع کارت ورود به جلسه کنکور 97

زمان توزیع کارت ورود به جلسه کنکور 97

1397/01/10 آسان کنکور روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور ادامه مطلب
حذف آزمون از ورودي پايه هفتم به معني حذف مدارس تيزهوشان نيست

حذف آزمون از ورودي پايه هفتم به معني حذف مدارس تيزهوشان نيست

1397/01/07 آسان کنکور پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش ادامه مطلب
پیشرفتِ کارِ سامانه کارنامه الکترونیک مدارس کشور

پیشرفتِ کارِ سامانه کارنامه الکترونیک مدارس کشور

1397/01/06 آسان کنکور سنجش ادامه مطلب
بلاتکلیفی در  ورود به مدارس سمپاد

بلاتکلیفی در ورود به مدارس سمپاد

۱۳۹۷/۰۱/۲۴ آسان کنکور yci.ir ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com