شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   انگیزشی   /   ۱۵ کار انگیزه بخش برای موفقیت که باید هر روز انجام دهید
۱۵-کار-انگیزه-بخش-برای-موفقیت-که-باید-هر-روز-انجام-دهید

۱۵ کار انگیزه بخش برای موفقیت که باید هر روز انجام دهید

نویسنده : آسان کنکور
منبع : asankonkur.com
۱۳۹۶/۰۶/۰۵
دسته بندی: انگیزشی بازدید: 3,755

درباره این مقاله بخوانیم ...

چه کارهایی برای شما انگیزه بخش است تا به اهدافتان برسید؟ با این‌که خیلی از ما اهداف بزرگی برای آینده داریم، فهرست عریض و طویلی از بهانه‌هایی‌ هم داریم که نمی‌توانیم گام‌های مورد نیاز را برای رسیدن به آن اهداف بر داریم. همان‌طور که خیلی چیزها می‌توانند ما را از موفقیت باز دارند، چیزهایی هم هستند که می‌توانند ما را در تحقق رویاهای‌مان کمک کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه‌ریزی‌های روزانه‌تان را اندکی تغییر دهید.

در ادامه به ۱۵ کار انگیزه بخش اشاره می‌کنیم که باید هر روز انجام دهید تا به موفقیت برسید:

موفقیت سراغ کسانی می‌رود که دنبال‌اش بروند.

هدف خود را تایین کنید در کنکور

۱. اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت‌تان را تعریف کنید

برای آن‌که کاملا بدانید قرار است چه کارهایی باید انجام دهید، لازم است اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت‌تان را بدانید. با این کار می‌توانید برای تمامِ کارهای‌تان برنامه‌ریزیِ درستی داشته باشید، و در نتیجه شانس موفقیت‌تان را بیش‌تر کنید. بنابراین فهرستی را از چیزهایی که می‌خواهید به آنها برسید به همراه یک جدولِ زمانی برای هر کدام تهیه کنید.

 

۲. اهداف‌تان را به درستی اولویت‌بندی کنید

وقتی بدانید چه کارهایی نیازمندِ توجهِ فوری‌تان هستند و انجام چه کارهایی را می‌توانید به زمان دیگر موکول کنید، می‌توانید برای تمامِ کارهای‌تان جوری برنامه‌ریزی کنید که هیچ چیزِ مهمی را از دست ندهید. اولویت‌بندی بسیار کارِ مهم و ضروری است، زیرا شما را قادر می‌سازد کارهای غیرمهم را از ذهن‌تان دور کنید و فضا را برای ایده‌های جدید باز کنید.

15 راه برای رسیدن به موفقیت در کنکور

۳. حسابِ وقت‌تان را داشته باشید

در دنیایِ پرمشغله‌ی امروز، وقت طلا است. باید خودتان را تنظیم کنید و مرتبا حواس‌تان به زمانی که برای انجام کارهای‌ مختلف صرف می‌کنید، باشد. با این کار به خوبی متوجه می‌شوید در چه جاهایی وقت‌تان را تلف کرده‌اید و باید چه کارهایی انجام دهید تا برنامه‌ی روزانه‌تان را اصلاح کنید.

راه رسیدن به نفرات برتر کنکور سراسری

۴. با خودتان صادق باشید

مهم نیست چگونه، ولی به هر صورت با خودتان صادق باشید. باید احساس خودتان را درک کنید. سرکوب کردن هیجان‌ها در طولانی‌مدت پیامدهای بدی برای‌تان خواهد داشت. چنین هیجان‌های سرکوب‌شده‌ای می‌توانند به شکل جدی بر تفکرتان تاثیر بگذراند و دچار استرس‌تان کنند.

۵. برای خودتان ضرب‌الاجل تعیین کنید و به دقت به آن پایند باشید

برای آن‌که از وقت‌تان بهترین استفاده را ببرید، یک برنامه‌ی روزانه برای خودتان درست کنید و از آن پیروی کنید. هنگامِ طراحی این برنامه، تعیین ضرب‌الاجل‌های خاص و پیرویِ دقیق از آنها بسیار اهمیت دارد. با این کار می‌توانید روزتان را بهتر مدیریت کنید و به همه‌ی کارهای ضروری‌تان برسید.

راه رسیدن به رتبه برتر کنکور سراسری

۶. همیشه خودتان را با انگیزه نگهدارید

انگیزه برای موفقیت بسیار ضروری است. اگر از کار یا برنامه‌ی روزانه‌تان خسته شده‌اید، هرگز نمی‌توانید برای رسیدن به اهداف‌تان تلاشِ مضاعف انجام دهید. عوامل انگیزشی‌تان را شناسایی کنید و با رسیدن به هر موفقیت برجسته‌ای، به خودتان پاداش دهید.

 

۷. زمان‌هایی را برای استراحت اختصاص دهید

استراحت برای همه‌ی ما ضروری است. هیچ‌یک از ما اَبَرانسان نیستیم، بنابراین اختصاص زمانی برای استراحت برای‌مان لازم است. استراحت به ما امکان می‌دهد بتوانیم به چیزهایی غیر از کار نیز تمرکز کنیم و قوای‌مان را بازیابی کنیم. خواه از طریق نوشیدن قهوه در طول روز، یا مسافرت در پایان ماه، حتما زمانی را برای استراحت و آرامش‌تان در نظر بگیرید.

 

۸. توجه به خوراک‌تان یک کار انگیزه بخش است

تناسب بدن و سلامتی عوامل بسیار مهمی در رسیدن به موفقیت هستند. رژیم غذایی بخش بسیار مهمی در سلامتی‌تان است و بنابراین دقت بر خوراک و نحوه‌ی غذا خوردن‌تان بسیار ضروری است. اگر بیمار شوید، مجبور خواهید بود چندین روز از محیط کار و شرایط پیشرفت‌تان دور بمانید؛ حتی ممکن است از خیلی از ضرب‌الاجل‌های مهم‌تان عقب بیفتید.

15 روش موفقیت در کنکور سراسری

۹. خودتان را موفق تصور کنید

تجسمِ رسیدن به اهداف خاصِ زندگی‌تان، ترفند بسیار خوبی است که مغزتان را وادار کنید باور کند رسیدن به موفقیت آن‌چنان هم سخت نیست. به علاوه، با این کار به شکل مثبتی، روحیه و اعتماد به نفس‌تان را بالا می‌برید. در نتیجه، ذهن‌تان را آماده‌ می‌کنید تا بتوانید با قدرت به سمت رسیدن به آرزوهای‌تان پیش بروید.

 

۱۰. همیشه برنامه‌ی جایگزین داشته باشید

داشتنِ یک برنامه‌ی پشتیبان برای رسیدن به موفقیت ضروری است. همیشه ممکن است برنامه‌ی اولیه‌تان دچار شکست شود، و در این صورت، باید با یک برنامه‌ی جایگزین همیشه برای شروعِ مجدد آماده‌ باشید. از آن‌جایی‌که ممکن است همیشه وقت کافی برای طراحیِ یک برنامه از ابتدا نداشته باشید، بهتر است یک برنامه‌ی پشتیبان دمِ دست‌تان باشد.

 

۱۱. به خودتان اعتماد کنید

اگر به استعدادها و توانایی‌های‌تان اعتماد نداشته باشید، هرگز نمی‌توانید پیروز شوید. باور کردنِ خودتان، نخستین گام به سوی رسیدن به موفقیت است. وقتی خودتان را باور داشته باشید، دیگر از پیگیریِ کارهایی که شاید در آغاز غیرممکن به نظر برسند، نمی‌ترسید.

 

۱۲. خوابِ کافی و مناسب داشته باشید

بدن‌تان مثل یک دستگاه عمل می‌کند. درست مثل یک دستگاه که گاهی اوقات نیازمندِ راه‌اندازیِ مجدد است، بدن‌تان هم نیاز به خوابیدن دارد. هرگز با کم‌خوابی کنار نیایید، مگر این‌که چاره‌ی دیگری نداشته باشید. محروم کردن‌تان از خواب، هیچ کمکی به رسیدن به موفقیت نمی‌کند. این کار فقط بیمارتان می‌کند و به شدت بهره‌وری‌تان را پایین می‌آورد.

 

۱۳. مطالعه زیاد نیز یک کار انگیزه بخش است

مطالعه بهترین راه برای تکمیل دانش و آگاهی‌تان است. بدون دانش و اطلاعات کافی در حوزه‌های مورد علاقه‌تان، شانس رسیدن‌تان به موفقیت بسیار پایین می‌آید. بنابراین، به جای آن‌که همه چیز را به قضا و قدر بسپارید، هر آن‌قدر می‌توانید دانش کسب کنید؛ و یک خواننده‌ی پر شور و اشتیاق باشید.

 

۱۴. با دیگران مهربان باشید

مهربانی یک خصیصه‌ی اخلاقی ضروری است که همه باید داشته باشند. هرزگاهی مهربانی‌های خالص و بدون منت و کمک به آدم‌های نیازمند می‌تواند روح‌تان را همواره راضی و خشنود کند. در نتیجه، بهره‌وری‌تان افزایش می‌یابد. و بنابراین، شانس موفقیت‌تان بیش‌تر می‌شود.

 

۱۵. زمانی را هم به خانواده و دوستان اختصاص دهید

نگه‌داشتنِ تعادلِ کامل میان کار و زندگی، کلیدِ رسیدن به موفقیت است. اگر برای خانواده و دوستان وقتِ کافی اختصاص ندهید، ممکن است هنگام کار ذهن‌تان را مشغول به خودشان کنند. این مسئله به قدرتِ تفکرتان ضربه می‌زند و دیگر نمی‌توانید به خوبی به کارتان تمرکز کنید.

دانلود مقاله

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

معرفی رشته روانشناسی

معرفی رشته روانشناسی

۱۳۹۶/۰۷/۱۳ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بیوگرافی رشته مهندسی نفت

بیوگرافی رشته مهندسی نفت

۱۳۹۶/۰۷/۰۲ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
روش های بهسازی حافظه

روش های بهسازی حافظه

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بیوگرافی رشته برق صنعتی

بیوگرافی رشته برق صنعتی

آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com