شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   آموزشی   /   چگونه در زندگی خود بهترین باشیم؟
چگنه-در-زندگی-خود-بهترین-باشیم؟

چگونه در زندگی خود بهترین باشیم؟

نویسنده :
منبع :
۱۳۹۶/۱۱/۲۵
دسته بندی: آموزشی بازدید: 2,421

درباره این مقاله بخوانیم ...

چگونه در زندگی خود بهترین باشیم؟

entekhab-reshte


در دنیای امروز کمتر کسی هست که این دغدغه رو نداشته باشه؟چطور میتونم بهترین باشم؟
چطور میتونم فرد مفیدی باشم؟Smile
بهتون پیشنهاد میکنم تا آخر این مقاله با من همرا ه باشید:


علایق و استعداد های خود را بشناسیم

فارغ التحصیلان یک دانشگاه به ۲ گروه همفکر تقسیم شدن. گروه الف که ۱۲۴۵ نفر (۸۳ درصد از کل نفرات) یودن، کسانی بودن که گفته بودن می خوان اول پول دربیارن و مشکلات مالیشون رو حل کنن تا بعداً بتونن هر کاری دوست داشتن انجام بدن. گروه ب هم که ۲۵۵ نفر (۱۸ درصد از کل) بودن، کسانی رو در بر می گرفت که گفته بودن اول میرن دنبال علاقشون و مطمئن بودن با این کار، بالاخره پول سراغشون میاد. بیست سال بعد دوباره سراغ همون آدم ها رفتن و وضعیت مالیشون رو جویا شدن. ۱۰۱ نفر از ۱۵۰۰ فارغ التحصیل بازرگانی، میلیونر شده بودن. یک نفر از ۱۲۴۵ فردِ گروه الف و ۱۰۰ نفر از ۲۵۵ فردِ گروه ب

متناسب با استعدادهایمان برنامه ریزی کنیم

انسان های زیادی هستند که علاقه و استعداد انجام کارهایی رو داشتن اما بدون توجه به اون ها، اهداف بی ربطی رو دنبال کردن. یاد یکی از دوستام افتادم که با وجود علاقه خیلی زیاد به رشته پزشکی و استعداد فراوون به درس های شیمی و زیست و معدل بالا یه دفعه تصمیم گرفت درسش رو بیشتر از دیپلم ادامه نده و بره تو بازار پیش پدرش کار کنه. اون الان زندگی و رفاه نسبتا مناسبی داره اما از زندگیش لذت چندانی نمی بره چون حس می کنه یه آرزوی گمشده ای تو وجودش داره که فقط با تحقق اون حس موفقیت و خوشبختی درونی سراغش میاد.

به رویاهایمان متعهد باشیم و دست از تلاش برنداریم

همیشه یادمون باشه حتی اگه به رویاهامون نرسیدیم و مسیر برامون سخت شد دست از تلاش برنداریم و رویاهامون رو فراموش نکنیم.
برای دستیابی به هر قله ای ممکنه بارها زمین بخوریم اما اونجا مهمه که بلند شیم و تا رسیدن به مسیر موفقیت و آرزوهامون خسته نشیم واینو بدونیم که تنها بهترین ها هستند که مسیر رو با تمام سختی ها و مشکلات به پایان میرسونند.

هرروز زمانی را به برنامه ریزی اهدافمان اختصاص دهیم

فکرکردن کار بسیار دشواری است به خاطر همین کسانی که زیاد فکر میکنند و برای اهدافشان هرروز برنامه ریزی میکنند موفق تر هستند.

behtarin-reshte

ظرفیت ها و مهارتهای فردی خود را افزایش دهیم

 سعی کنید هر روز چیز تازه ای یاد بگیرید و در کارتون متخصص و نمره یک بشید. خیلی از مهارتها حالت عمومی داره و به درد همه می خوره و هر کسی باید در هر جایگاهی اون رو یاد بگیره و بهش عمل کنه تا نسبت به دیگران جایگاه متمایزی پیدا  کنه. مثل تغییر عادات خوب به عادات بد، تقویت قدرت اراده، یادگیری زبان انگلیسی، الگوبرداری از رفتارهای موفق و....

عملگرا باشیم و هر چیزی را که یاد می گیریم عملاً به کار ببندیم

یکی از مهمترین ویژگی های انسان های موفق ویژگی عملگرایی اونهاس. اون ها وقتی چیزی ور یاد می گیرن به یادگیری صرف بسنده نمی کنن و تا اون موضوع رو در عمل به کار نگیرن فرآیند یادگیریشون رو کامل نمی دونن. این افراد خیلی سریع عمل می کنن و هیچ وقت حسرت این رو به دل خودشون نمیذارن که این ایده رو من چند سال پیش تو ذهنم داشتم!!!!
یکی از مهمترین شاخصه های عمل گرایی اینه که به صورت مستمر از نتایج کارهایی که انجام میدیم، بازخورد بگیریم و مدام تلاش کنیم عملکرد خودمون رو تصحیح کنیم و انحرافاتمون رو برای حرکت به سمت اهدافمون کمتر کنیم.

سعی کنیم تحت هر شرایطی بهترین عملکرد را از خود نشان دهیم

برای اینکه بهترین باشیم نباید برامون مهم باشه که برای خودمون کار می کنیم یا دیگران. تحت هر شرایطی باید بهترین عملکرد رو داشته باشیم. اصلاً خود شما اگه صاحب کسب و کاری باشید، بین یه کارمند پرتلاش با یه آدم بی انگیزه و کم تعهد، ترجیح میدید چه کسی رو ارتقاء بدید؟

هضم تجربه کنیم

درسته که شکست خوردن جزیی از روند رسیدن به اهدافه و گریزناپذیره اما وقتی می تونیم از تجربیات دیگران استفاده کنیم و نتیجه راهی که اون ها رفتن رو ببینیم، لزومی نداره اصرار به تجربه اون کار توسط خودمون داشته باشیم. افراد موفق نتایج شکست ها و پیروزی های دیگران رو مثل تجربیات خودشون تحلیل می کنن و در زندگیشون به کار می گیرن. واسه همینه که گاهی فکر می کنیم یه آدم، چندین سال بیشتر از سنی که داره تجربه داره و موفقیت خیلی بیشتری نسبت به هم سن هاش نصیبش شده
امیدوارم در همه عرصه های زندگی موفق و بهترین باشید.


سید علی باقرپور


این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

یک کنکوری با انگیزه باش!با انگیزه درس بخون!

یک کنکوری با انگیزه باش!با انگیزه درس بخون!

۱۳۹۷/۰۳/۰۷ آسان کنکور ادامه مطلب
بیوگرافی رشته برق صنعتی

بیوگرافی رشته برق صنعتی

آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
طرز تهیه ابر قهرمان کنکوری

طرز تهیه ابر قهرمان کنکوری

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بهترین منابع عربی نظام جدید+ارسال رایگان و تخفیف

بهترین منابع عربی نظام جدید+ارسال رایگان و تخفیف

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com