شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   آموزشی   /   صفرتاصد رشته کاردرمانی
صفرتاصد-رشته-کاردرمانی

صفرتاصد رشته کاردرمانی

نویسنده :
منبع :
۱۳۹۸/۰۲/۱۴
دسته بندی: آموزشی بازدید: 1,353

درباره این مقاله بخوانیم ...

سیرتاپیاز رشته کاردرمانی

moarefi-reshte-kardarmani

 رشته کاردرمانی  : Occupational therapy

علم و هنر استفاده از Occupation  در برگیرنده  به حداقل رساندن ناتوانی های یک معلول ، استفاده ی درست از توانایی های باقیمانده و کمک به او برای کسب حداکثر میزان توانمندی و استقلال فردی در تمامی حیطه های زندگی یک فرد می باشد.

 در خصوص این تعریف ذکر این موارد الزامی به نظر می رسد :

1)
Occupation مفهومی بسیار بسیط و فلسفی و عمیق دارد . Occupation  چیزی بیش از تمرین : Exercise    و چیزی بیش از فعالیت : Activity    و چیزی متفاوت از شغل : JOB  یا  کار : Work   یا  دغدغه و دلمشغولی و فکر و ذکر : Career    یا حرفه :  Profession   یا تولید و سازندگی : Productivity  و ... است .

همانطور که میدانید روزانه در سراسر جهان کودکانی متولد می شوند که با مشکلات حرکتی مواجه هستند به طور متوسط در ایران ۲ الی ۳ درصدکودکان با مشکلات حرکتی به دنیا می آیند این کودکان عزیز حتی در مراحله اولیه که میخواهند شروع به حرکت کنند ،مثل سینه خیزرفتن هم برایشان مشکل میشود این کودکان اگر بخواهند از چهاردست و پارفتن هم شروع کنند به راه رفتن باز هم دچار مشکل میشوند.

در بسیاری موارد هم در بزرگسالان در اثر بروز بعضی دردها و بعداز انجام عمل جراحی نمیتوانند مثل گذشته به کار قبلی خود بپردازند وبازدهی جسمشان پایین می آید،یا بیماران روانی هم به همین صورت بعد از گذشتن دوران درمانشان نمیتوانند مانند دوران قبلشان فعالیت کنند.

kardarmani

در اینجا میگوییم بهتر است فرد به یک کاردرمان مراجعه کند زیرا کاردرمانان با در نظر گرفتن دو  حیطه روانی و جسمانی و با تسلط کامل به علوم فزیولوژیکی ،آنانتومیکی و روانشناختی به معالجه فرد مورد نظر می پردازند.رشته کاردرمانی به عنوان یک رشته کل نگر به ابعاد بیماری یک فرد چه از نظر جسمی و چه از نظر روانی می پردازد و با در نظر گرفتن تکنیک های درمانی مناسب وضمن در نظر گرفتن علایق و انگیزه فرد اورا به سمت علاقه خود سوق می دهد.بهتر بگوییم دررشته کاردرمانی درمان فقط روی بدن و بیماری شخص صورت نمیگیرد بلکه تمامی ابعاد زندگی فرد را در نظر میگیرد و هدف این رشته به استقلال رسیدن فرد بیمار برای انجام کارهای روزانه می باشد.

توانایی های لازم یک کاردرمان

یکی از اصلی ترین توانایی های یک کاردرمانگر باین است که باید انگیزه قوی برای انجام این مسئولیت داشته باشد و لازمه آن حوصله و صبر وعلاقه به برقراری ارتباط با  انسانها می باشد و اگر این توانایی را نداشته باشند نمی توانند از پس درمان بیماری بربیایند.

اساتید این رشته بر این باورند که یکی از اصلی ترین ویژگی های یک کاردرمانگر داشتن توان روحی و جسمی بالا می باشد.

kar-darman-gar

  موقعیت شغلی این رشته در کشور ما نسبتا خوب است زیرا ما کمبود متخصص در این رشته را داریم که هرساله بیمارستان ها و کلینیک های توانبخشی و سازمانهای بهزیستی و هلال احمر بررای جذب فارغ التحصیلان رشته کاردرمانی اعلام نیاز میکنند همچنین یکی از مزیت های که این رشته این است که فارغ التحصیلان این رشته می توانند افدام به تاسیس کلینیک خصوصی  کاردرمانی کنند.

دروسی که فارغ التحصیلان این رشته می گذرانند شامل دروس پایه که شامل آناتومی (سر،گردن،تنه،اندام فوقانی،تحتانی،سطحی،اعصاب)،روانشناسی عمومی،استخوانشناسی،روانپزشکی عمومی،رشد روانی-حرکتی،بیماری های داخلی می باشد همچنین دروس تخصصی این رشته شامل واحد رادیولوژی،کاردرمانی در بیماری های مغز و اعصاب،آشنایی با اصول توانبخشی و طب فیزیکی،کاردرمانی‌ در بیماری‌های‌ ارتوپدی‌، کاردرمانی‌ در بیماری‌های‌ روماتولوژی‌ ، کینزیولوژی‌ و بیومکانیک‌، تکنیک‌های‌ حرکت‌ درمانی‌، کاردرمانی‌ در بیماری‌های‌ کودکان‌ ، ارزشیابی‌ و اندازه‌گیری‌ قدرت‌ عضلانی‌، کارآموزی‌ بالینی‌، زبان‌ تخصصی‌ می شود.




 

 

 

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

معرفی کامل دانشگاه فردوسی مشهد

معرفی کامل دانشگاه فردوسی مشهد

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ادامه مطلب
معرفی اجمالی  برخی کتب موجود در درس ادبیات

معرفی اجمالی برخی کتب موجود در درس ادبیات

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ آسان کنکور ادامه مطلب
معرفی رشته حقوق

معرفی رشته حقوق

۱۳۹۶/۱۱/۲۶ آسان کنکور ادامه مطلب
تکمیل ظرفیت چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

تکمیل ظرفیت چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com