شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   آموزشی   /   روش های افزایش تراز ازمون
روش-های-افزایش-تراز-ازمون

روش های افزایش تراز ازمون

نویسنده : آسان کنکور
منبع : asankonkur.com
۱۳۹۶/۰۷/۱۶
دسته بندی: آموزشی بازدید: 3,095

درباره این مقاله بخوانیم ...

در این نوشته درباره روش های افزایش تراز آزمون صحبت خواهم کرد. شاید بتوان گفت مهم ترین چالش دانش آموزان در طول سال کنکور همین امر باشد. یکی از عوامل اصلی ناامیدی دانش آموزان نیز کم بودن تراز آزمون های آزمایشی است که در آنها شرکت می کنند.

از آنجاییکه در حال حاضر اغلب داوطلبان کنکور در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند، اهمیت روش های افزایش تراز آزمون بیش ار پیش خواهد بود.

روش های افزایش تراز کنکور

تسلّط کامل بر مباحث آزمون

اولین دلیلی که برای کم بودن تراز آزمون به ذهن می رسد، این است که داوطلب به مباحث آزمون تسلّط ندارد. در واقع در هر امتحان و آزمونی برای افزایش نمره می بایست بر روی مباحث تسلّط داشت. امّا بحث اصلی در مورد کنکور این است که دانش آموزانی با معدل های بالای ۱۹ هم دچار مشکل در تراز آزمون و عدم تسلّط هستند. درمقالات قبل نیز اشاره کردم کنکوری خوانی تفاوت های عمده ای با خواندن برای امتحانات دارد و دانش آموزان با معدل ۲۰ لزوماً کنکوری های موفقی نیستند. تسلّط بر مباحث آزمون از مهم ترین روش های افزایش تراز ازمون است چرا که اگر بر روی مباحث تسلّط کنکوری داشته باشید قادر خواهید بود در زمان کم سوالات را حل کنید و کنترل مناسبی بر روی زمان خود داشته باشید. تفاوت عمده امتحانات مدرسه و کنکور در ۲ مورد است. اول آنکه مسئله زمان در کنکور اهمیت فروانی دارد ولی در امتحانات مدرسه تسلّط به معنای سرعت بالای شما نخواهد بود و مورد دوم این است که شما در کنکور می بایست به جواب صحیح دست پیدا کنید در حالیکه در امتحانات روش ها و حل سوال نیز حائز اهمیت است و اگر به جواب آخر نرسید بازهم نمره خواهید گرفت.

پس زمانی که از افزایش تسلّط بر روی مباحث آزمون صحبت می کنیم، منظورمان علاوه بر تسلّط بر روی مفاهیم، سرعت بالای تست زنی و اهمیت زمان نیز هست.

برنامه ریزی درست برای آزمون

دومین روش از روش های افزایش تراز ازمون ، برنامه ریزی صحیح است. البته در اینجا قصد توضیح روش های درست برنامه ریزی را ندارم و فقط به تکنیک های صحیحی که منجر به افزایش تراز می شوند خواهم پرداخت. مهم ترین روش این است که دروس مختلف را هم عرض مطالعه کنیم. به این معنی که مثلاً زیست پیش و پایه را هم در هفته اول و هم در هفته دوم مطالعه کنیم، نه به این شکل که هفته اول مثلاً فیزیک و زیست پایه و در هفته دوم فیزیک و زیست پیش. دلیل این مسئله هم این است که دروس هفته اول را فراموش خواهیم کرد یا تسلّط کمتری بر روی آنها خواهیم داشت. پس بهتر است همه دروس را بصورت عرضی مطالعه کنیم.

نکته بعدی این است که باید دروس سخت تر را در هفته اول بیشتر مطالعه کنیم. اولاً بدلیل اینکه فرصت بیشتری برای مطالعه وجود دارد و در ثانی استرس آزمون در هفته اول به مراتب کمتر از هفته دوم است.

روش های تراز آزمون تایین کردن

حذف هدفدار دروس

 حتما با این وضعیت مواجه شده اید که به برنامه آزمونها نمی رسید و از آن عقب مانده اید. بسیاری از دانش آموزان سعی دارند هر طور که شده برنامه آزمون را به اتمام برسانند تا حداقل خیالشان از بابت درسها راحت باشد که عقب نیستند. ولی واقعیت این است که این استراتژی کاملاً غلط است و باعث افت تراز آزمونهای شما خواهد شد چراکه با تسلّط کم و سطحی بر روی مباحث هرگز موفق نخواهید بود. در عوض اگر سعی کنید بصورت گزینشی برخی از فصل های مهم و پر سوال را بهتر و دقیق تر بخوانید و فصل های کم اهمیت را حذف کنید، مطمئن باشید نتیجه ای به مراتب بهتر خواهید گرفت. به این دلیل که اولاً قرار نیست همه دروس را ۱۰۰ بزنید و ثانیاً با حذف برخی فصل ها وقت بیشتری برای حل بقیه سوالات دارید.

تست زماندار

حتی اگر به همه دروس مسلّط باشید، بازهم تضمینی برای درصدهای بالا وجود ندارد. چراکه نکته اساسی آزمونها سرعت بالاست. زمانی که به تسلّط کامل در هر درس رسیدید شروع به زدن تست های زماندار کنید. این تست ها را هم می توانید از کتابهای تست خودتان تهیه کنید و هم از آزمونهای آزمایشی سالهای قبل یا از آزمونهای سایر موسسات. مثلا اگر در آزمون قلمچی شرکت دارید هم می توانید تست های سال قبل قلمچی را بزنید و هم تست های گزینه ۲ یا سازمان سنجش.

روحیه بالا

نکته آخر این که قرار نیست با تراز کم اعتماد به نفس خودتان را از دست دهید یا فکر کنید نتیجه کنکورتان مجموعه تراز های آزمونهای آزمایشی است. بهتر است به آزمونها به چشم یک فرصت نگاه کنید که می توانید اشکالات خودتان را از آن استخراج کنید و تا روز کنکور همه مشکلاتتان برطرف خواهد شد.

 

دانلود مقاله

منبع:

asankonkur.com

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

چگونه با تنبلی واهمال کاری مقابله کنیم؟

چگونه با تنبلی واهمال کاری مقابله کنیم؟

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ آسان کنکور ادامه مطلب
بهترین منابع زیست شناسی نظام جدید+تخفیف ویژه

بهترین منابع زیست شناسی نظام جدید+تخفیف ویژه

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ادامه مطلب
بهترین روش برای کتاب خواندن چیست؟

بهترین روش برای کتاب خواندن چیست؟

۱۳۹۷/۰۳/۲۱ ادامه مطلب
روش مطالعه مردر (murder)

روش مطالعه مردر (murder)

۱۳۹۶/۱۱/۱۷ آسان کنکور ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com