شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   مشاوره ای   /   روش جادویی PQR5 برای موفقیت در کنکور
روش-جادویی-PQR5-برای-موفقیت-در-کنکور

روش جادویی PQR5 برای موفقیت در کنکور

نویسنده : آسان کنکور
منبع : asankonkur.com
۱۳۹۶/۰۶/۱۳
دسته بندی: مشاوره ای بازدید: 4,702

درباره این مقاله بخوانیم ...

زندگی به یک قفل رمزدار شباهت داره، کار شما اینه که رمز رو پیدا کنید تا به آنچه میخواهید برسید.

موفقیت در کنکور هم مثل زندگی یک سری اصول داره، کافیه اون اصول رو رعایت کنید تا در کنکور موفق بشید. اگر از اصول به درستی استفاده کنید همیشه موثر واقع می‌شن. تنها کاری که باید بکنید اینه که این اصول رو در خدمت بگیرید. مطمئن باشید که موفق می‌شید.

روش جادویی PQR5 برای موفقیت در کنکور

از روش های جادویی برای موفقیت در کنکور مطالعه با استفاده از تکنیک PQR5 است. مطالعه برای یک ماراتن بزرگ مثل کنکور، اصولی داره و با این اصول میشه قفل موفقیت در کنکور رو باز کرد. این روش، روش عجیب و غریبی نیست و بر اساس سایر کارهایی که ما در زندگی انجام می‌دیم طراحی شده است. هدف ما از اجرای این روش جادویی، شرطی کردن خودمون به مطالعه است. اگر با استفاده از این روش خودمون رو به مطالعه شرطی کنیم، اونوقت مطالعه کردن مباحث کنکور برامون به راحتی نفس کشیدن می‌شه.

بعضی از شرایط عمومی باید در این روش رعایت بشه، اولین موضوع مکان مطالع هست، بهتره مکان مطالعه یک مکان ثابت باشه و مدام جای مطالعه کردن‌تون رو عوض نکنید، نور و دمای محیط باید مناسب باشه و حتما محیط شما دارای دکوراسیون ساده‌ای باشه تا تمرکز رو بهم نزنه. برای شرطی شدن به مطالعه سعی کنید مطالعه رو در یک محیط ثابت با دکوراسیون ساده انجام بدید. این کار باعث میشه ضمیر ناخودآگاه‌تون پس از یک مدت، اون محیط رو به عنوان محیط مطالعه قبول کنه و زمانی که وارد اون محیط می‌شید، به صورت ناخودآگاه و به علت شرطی شدن، تمرکز و میزان یادگیری‌تون چند برابر میشه.

بر اساس اصول روش PQR5 بهتره مطالعه کنکور، پشت میز انجام بشه، بنابراین مطالعه روی تختخواب و در حال راه رفتن اصلا مناسب نیست. یادمون باشه اصول موفقیت با این روش خیلی ساده است. اینقدر ساده که خیلی‌ها انجامش نمیدن‌...

نور محیط مطالعه باید ترکیبی از نور سفید مثل نور مهتابی و نور زرد مثل نور چراغ مطالعه باشه، ترکیب این دو تا نور معجزه می‌‌کنه و نمیذاره چشم‌هاتون خسته بشه. یادتون باشه هنگام مطالعه محیط اطرافتون هم روشن باشه و از نور متمرکز و موضعی استفاده نکنید. دمای محیط هم باید حدود ۲۵ درجه سانتیگراد باشه، محیط گرم باعث کلافگی و خواب آلودگی میشه.

زمان مطالعه نیز در این روش مهم هست، شما خودتون بهتر می‌دونید میزان یادگیری شما در چه ساعاتی از روز بهتره. اما محققین و ابداع کنندگان این روش پیشنهاد می‌کنند برای مواردی مثل کنکور که مدت زمان مطالعه طولانی و میزان تمرکز زیادی نیاز هست، اول صبح و یا آخر شب زمان‌های مناسب‌تری هستند. همچنین یادتون باشه در حالت گرسنگی و یا زمانی که زیاد غذا خوردید مطالعه نکنید.

روش جادویی PQR5 برای موفقیت در کنکور
حالا می‌رسیم به اصل موضوع یعنی روش جادویی PQR5 مطالعه برای کنکور:

این روش یکی از کاربردی‌ترین روش‌های مطالعه است، مخصوصا برای کنکور. اسم این روش از کنار هم گذاشتن ابتدای کلمات انگلیسی تشکیل دهنده این روش ایجاد شده. این روش دارای سه مرحله اصلی می باشد: ۱- قبل از مطالعه ، ۲- حین مطالع و ۳- بعد از مطالعه

قبل از مطالعه
در این مرحله لازم است یک مرور اجمالی بر روی کل مطلب داشته باشید (Preview) در واقع با این کار، ذهن خود را گرم می‌کنید و چارچوب کلی مطالب را برای ذهن مشخص می‌کنید. بعد مرحله سوال گذاری (Question) را آغاز می‌کنید در این مرحله بر اساس کلیاتی که از مرحله قبل در ذهن‌تون شکل گرفته چندین سوال کلیدی رو مطرح می‌کنید. مثلا هدف اصلی این مبحث چیه؟ به چه موارد کلیدی باید بیشتر توجه کنید؟ اگر طراح کنکور بخواد سوال تستی از این مبحث مطرح کنه، چه سوالی خواهد بود؟

این مرحله در اصل تکمیل گرم کردن ذهن هستش، با طرح همین سوالات ساده ذهن شما برای رسیدن به پاسخ‌ها آماده میشه و در زمان مطالعه مطلب، در پی پاسخگویی به این سوالات هستش.

حین مطالعه
این مرحله به دو قسمت: خواندن (Reading) و خلاصه نویسی (Record) تقسیم میشه. در این قسمت ابتدا مبحث رو به چند بخش اصلی تقسیم کرده و شروع به مطالعه هر بخش می‌کنید. بعد در انتهای هر بخش خلاصه اون بخش رو به صورت مکتوب و با تمرکز بر پاسخگویی به سوالاتی که در مرحله Question طراحی کردید، به اتمام می‌رسونید.

بعد از مطالعه
خیلی از افراد پس از اتمام خواندن و نهایتا خلاصه برداری فکر می‌کنند، فرآیند مطالعه تموم شده، در حالی که هنوز ۳ مرحله کلیدی دیگر باقی مانده که نقش اساسی در تثبیت مطالب و شرطی سازی فرآیند مطالعه دارد.

سه مرحله به این صورت است:

مرور کردن (Review): پس از اتمام مطالعه، تمام بخش‌هایی که در هر مبحث مشخص کردیم. لازمه در انتها، کلیه خلاصه نویسی‌ها مجداد مطالعه کنید و از این طریق کل مبحث رو مرور کنید.

تفکر کردن (Recite): نکته مهم در خصوص تثبیت مفاهیم، فکر کردن به اون‌هاست، سعی کنید بعد از مرور مطالب در خصوص مطالب مهم و کلیدی فکر کنید. در برخی موارد این تفکر می‌تونه، بررسی این موضوع باشد که سوالاتی که طرح کرده بودیم، آیا پاسخ داده شده یا نه. در برخی موارد می‌تونه تفکر در خصوص استفاده از مطالب در زندگی روزمره باشه و یا حتی می‌تونید در برخی موارد از مطالبی که خوندید در ذهن‌ خودتون داستان‌های بامزه بسازید.

تازه کردن مطالعه (Refresh): برای تازه کردن مطالب می‌تونید از روش لایتنر و یا سایر روش‌های بخاطر سپاری و تازه کردن مطالب استفاده کنید. در مطالب دیگر این قسمت را بیشتر توضیح خواهیم داد.

به امید مطالعه‌ای شیرین!!!

دانلود مقاله

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

معرفی کامل دانشگاه فردوسی مشهد

معرفی کامل دانشگاه فردوسی مشهد

۱۳۹۷/۰۵/۲۳ ادامه مطلب
با چه رتبه و درصدهایی رشته حقوق قبول شویم؟

با چه رتبه و درصدهایی رشته حقوق قبول شویم؟

1401/۰۱/۲۱ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
ویروس ها(قسمت اول)

ویروس ها(قسمت اول)

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ آسان کنکور ادامه مطلب
بهترین فیلم آموزشی دین و زندگی ویژه نظام جدید+تخفیف ویژه

بهترین فیلم آموزشی دین و زندگی ویژه نظام جدید+تخفیف ویژه

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com