شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   انگیزشی   /   راه کارهایی برای کاهش استرس
راه-کارهایی-برای-کاهش-استرس

راه کارهایی برای کاهش استرس

نویسنده : آسان کنکور
منبع :
۱۳۹۶/۱۰/۲۳
دسته بندی: انگیزشی بازدید: 2,792

درباره این مقاله بخوانیم ...

what-stress

فشار و استرس چیست؟

استرس یک واکنش طبیعی است که بدن هنگام وقوع تغییرات ایجاد می کند. می تواند از نظر جسمی ، روحی یا احساسی به این تغییرات پاسخ دهد و برای ما استرس بجود بیاورد.

اضطراب چیست؟

استرس واکنش بدن در برابر هر تغییری است که نیاز به تعدیل یا پاسخ دارد. بدن با واکنش های جسمی ، ذهنی و عاطفی در برابر این تغییرات واکنش نشان می دهد. استرس یک بخش طبیعی از زندگی است. می توانید از محیط ، بدن و افکار خود استرس را تجربه کنید. حتی تغییرات مثبت زندگی مانند ارتقا ، رهن یا تولد کودک باعث ایجاد استرس می شود که در ادامه این مقاله به راه های کاهش استرس می پردازیم.

چه علامتهایی به ما نشان میدهد استرس مزمن داریم؟

استرس مزمن می تواند باعث از بین رفتن دفاع طبیعی بدن شود و منجر به انواع علائم جسمی  ، از جمله سرگیجه یا احساس عمومی "خارج شدن از آن"، درد عمومی.،دندان قروچه ، فک گره خورده.،سردرد،علائم سوi هاضمه یا ریفلاکس اسید.،افزایش یا کاهش اشتها،تنش عضلانی در گردن ، صورت یا شانه

ها.،مشکلات خوابیدن،خستگی ، افزایش یا کاهش وزن،لرزیدن و مشکلات جنسی بشود.

streess

نکاتی برای کاهش استرس

افراد می توانند مدیریت استرس را یاد بگیرند و زندگی شادتر و سالم تری داشته باشند. شاید بخواهید با نکات زیر شروع کنید:

 نگرش مثبت داشته باشید و بپذیرید که رویدادهایی وجود دارد که نمی توانید کنترل کنید و به جای پرخاشگری ، قاطع باشید. به جای عصبانیت ، دفاع یا انفعال ، احساسات ، عقاید یا اعتقادات خود را مطرح کنید.

تکنیک های آرام سازی را یاد بگیرید و تمرین کنید. مدیتیشن ، یوگا یا تای چی را امتحان کنید و به طور منظم تمرین کن. بدن شما در صورت تناسب بهتر می تواند با استرس مقابله کندهمچنین وعده های غذایی سالم و متعادل بخورید و یاد بگیرید که زمان خود را به طور موثرتری مدیریت کنید.
برای سرگرمی ها و علایق خود وقت بگذاریدو استراحت کافی داشته باشید و بخوابید. بدن شما برای بهبودی از حوادث استرس زا به زمان نیاز دارد همچنین برای کاهش استرس به الکل ، مواد مخدر یا رفتارهای اجباری اعتماد نکنیدو سعی کنید به دنبال حمایت اجتماعی باشید. وقت کافی را با کسانی که دوستشان دارید بگذرانید.
 

خود را با دیگران مقایسه نکنید

بزرگ ترین اشتباهی که اغلب ما مرتکب می شویم این است که هرلحظه با خود بگوییم  چرا فلانی فلان امکانات را دارد ولی من نه؟ این را به یاد داشته باشید که  انسان ها همه با هم فرق دارند. در نتیجه، مقایسه خود با دیگران فقط وقت تلف کردن است. هر کسی کار خود را به روشی متفاوت از دیگران انجام می دهد. در نتیجه به روشی متفاوت هم پیشرفت می کند. پس به جای سرک کشیدن در کار اطرافیان، وقت گرانبهای خود را در راستای پیشرفت هرچه بیشتر خود خرج کنید.

بخندید و شاد باشید

شاید شاد نباشید، اما با خندیدن می توانید شادی را به قلب خود وارد کنید. خنده، ایجادکننده و تقویت کننده حس شادمانی است. همیشه به دنبال دلیلی برای لبخند زدن باشید و هرگز خنده های خود را سرکوب نکنید.

روزهای همه۲۴ ساعت است

هر زمان احساس می کنید وقت کم آورده اید و به ساعات بیشتری در زندگی نیاز دارید، به یاد بیاورید که باقی انسان ها نیز همین اندازه وقت دارند. روز انسان های موفق هم بیشتر از ۲۴ ساعت نیست. بنابراین، دست از شکایت بردارید و بدنبال مدیریت و برنامه ریزی صحیح زمان خود باشید.

رویاپردازی کنید

وقتی به افکار خود اجازه خیال پردازی می دهید، در واقع افکار خود را در راستای پیشرفت و داشتن ایده های منحصربه فرد هدایت می کنید. رویاپردازی موجب تقویت خلاقیت می شود

گذشته و اشتباهات خود را فراموش کنید

تمرکز کردن روی اشتباه های گذشته مثل این است که هنگام رانندگی همه حواس خود را به آینه عقب بدهید. در این حالت، تا زمانی می توانید پیش بروید که با مانعی برخورد و تصادف نکنید. گذشته ها را بریزید دور و روی آینده ای روشن و مملو از موفقیت تمرکز داشته باشید

برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی و داشتن استراتژی در کار یکی از روش های کنترل استرس و شاد بودن در محل کار است. گاهی لازم است یک قدم عقب بایستید و دورنمایی از کار خود را ببینید. سعی کنید حواس پرتی را از خود دور کنید، طوفان فکری بگذارید، طرح ریزی و برنامه ریزی کنید.

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

معرفی اجمالی  برخی کتب موجود در درس ادبیات

معرفی اجمالی برخی کتب موجود در درس ادبیات

۱۳۹۶/۱۱/۱۴ آسان کنکور ادامه مطلب
چگونه با تنبلی واهمال کاری مقابله کنیم؟

چگونه با تنبلی واهمال کاری مقابله کنیم؟

۱۳۹۶/۱۱/۲۳ آسان کنکور ادامه مطلب
برنامه ریزی

برنامه ریزی

۱۳۹۶/۱۲/۱۴ آسان کنکور ادامه مطلب
شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون سراسری

شرایط عمومی و اختصاصی شرکت در آزمون سراسری

۱۳۹۸/۰۲/۰۷ آسان کنکور ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com