شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   آموزشی   /   تاثیر روان شناسی در کنکور
تاثیر-روان-شناسی-در-کنکور

تاثیر روان شناسی در کنکور

نویسنده :
منبع :
۱۳۹۸/۰۳/۰۷
دسته بندی: آموزشی بازدید: 1,189

درباره این مقاله بخوانیم ...

 

tasire-ravanshenasi

قدرت تلقین و تفکرمثبت

مقالات و کتابهای زیادی در باره ی قدرت تلقین و تفکر مثبت نوشته شده است که همه آنها تقریبا موضوع یکسانی رابیان می کنندوعلم امروزی و مطالعات دانشمندان ثابت کرده است که طرز تفکر هر فردی بر کائنات تاثیر گذاشته و موجب بازگشت اثر آن فکر به خود شخص می شود در این باره حضرت علی (ع) به زنجیره ی ارتباطی بین طرز تفکر و سرنوشت انسان اشاراتی دارند.

اگر به حقیقی بودن اثر این نیرو شک و تردید دارید فقط برای یکسال به گرفتن نتیجه از این روش ایمان بیاورید .مطمئن باشید ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

برای اینکه بتوانید این روش را امتحان کنید از تلقین کلامی و فکری و نوشتاری استفاده کنید هم چنین سعی کنید در این روش فکر و زبان خود را از هرگونه آلودگی و امواج منفی پاک کنید  در این روش اصلا به افعال منفی فکر نکنید و از به زبان آوردن آنها خودداری کنید .

عادت کنید جملاتی مثل قطعا من حافظه بسیار عالی دارم  یا اینکه از اینکه نتیجه بسیارخوبی خواهم گرفت خدارا سپاس می گویم و جملاتی مثل آرمش من فوق العاده است و دقت من در پاسخگویی به تست های کنکور شگفت انگیز است را مرتبا و بدون خجالت تکرار کنید و بر زبان بیاورید.

 اما جملاتی مثل از این درس حالم بهم میخورد یا نمیتوانم تمرکز کنم یا هرچه میخوانم نتیجه بدتری میگیرم را به هیچ عنوان بر زبان نیاورید حتی برای شوخی و خنده.

اعتماد به نفس

به طور صحیح و طبق نظریه روانشناسان میزان احساس رضایتی که از خودتان دارید اعتماد بنفس شمارا تعیین میکند. از مقایسه خود با سایرین پرهیز کنید زیرا هرفردی شخصیت منحصر به خود را دارد همواره مسیر زندگی خود را به درستی طی کنید و تنها با نیم نگاهی به دیگران جهت ایجاد تلنگر به مسیر خود با امید ادامه دهید.با خودتان رقابت کنید در یک مسابقه شرایط برای شرکت کنندگان یکسان است اما در کنکور شرایط و توانایی های گوناگون و شخصیت های متفاوتی هستند که با هم به رقابت می پردازند بنابراین بهترین راه پیشرفت مقایسه خود با کسانی است که شرایط شان مثل شما باشد.

اضطراب

اضطراب کنکور در حدی است که داوطلب را به پویایی وتلاش وادار میکند ولی اگر زیادتر از حد خود باشد مضر است و باید رفع شود در ادامه به راه های مبارزه با اضطراب را بررسی می کنیم:

به خود ایمان داشته باشید:خواه یا ناخواه ممکن است با وجود تلاش زیاد ببینید نتیجه دلخواهتان حاصل نشده است.ولی از خود مایوس نشوید و به یاد داشته باشید اگر این یکبار را درمنکور پیروز شوید کافی است پس تا آن زما برخیزید و ادامه بدهید.

تلاش کنید نتیجه با خدا

در قرآن کریم آمده است خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر به دست خودشان.پس شما وظیفه خودرا به درستی انجام دهید و بهانه ای نداشته باشید اگر نتیجه نگرفتید حتما به صلاح شما نبوده است.

فکرکردن زیاد به اشتباه اشتباه بزرگی است!

اگر مرتکب اشتباهی شدید برای لحظه ای فکر کنید و به خود بگویید دیگر این عمل را تکرار نمیکنم و بعد با انرژی مضاعف و مثبت به مسیر خود ادامه دهید و خود را سرزنش نکنید زیرا سرزنش وقت شماراتلف کرده و شما را بی انگیزه میکند.

نقش مهم والدین در کنکور

اول اینکه والدین در دوران کنکور نباید به دانش آموز اعتماد بنفس کاذب بدهند زیرا داشتن کمی اضطراب لازم است.

دوم اینکه به فرزند خود با صحبتهای مثبت و انگیزشی آرامش هدیه بدهید 

در مجموع والدین سعی کنند تا اعتدال اضطراب را برای فرزندانشان برقرار کنند.

 دوش حمام گرفتن

برای رفع اضطراب روشی فوق العاده وجوددارد زمانی که کلافه هستید و اضطراب زیادی دارید به حمام بروید دوش آب گرم را آماده کنید اول زیر دوش آب گرم رفته دست های خودراکنار بدن خود قرار داده و چند دقیقه کنار بایستید  بعد زیر آب سرد رفته و از آن عبور کنید و سپس فریاد بزنید فریاد به تنهایی می تواند شما را تخلیه کند.

حرکات بدنی متنوع

نوع دیگری از تمرینات ضد اضطراب وجود دارد که در مرتبه اول ممکن خنده دار به نظر برسد!روی پاهایتان بایستید دست راست خودرا بالاببرید و به بالا بکشید تمام تمرکز خودرا روی سمت راست بدن و سپس سمت چپ بدن معطوف کنید.

دست های خود را به صورت صلیبی باز کنید و تاجایی که می توانید بشکن بزنید اطمینان داشته باشید جواب قابل قبولی میگیرید.

 نا امیدی

در دوران کنکور بعضی اوقات فرا میرسد خصوصا دوران بعد عید نوروز که دچار یاس و نا امیدی میشوید حتی کسانی که با انرژی شروع کرده اند ممکن است در میان مسیر کم بیاورند اما همین زمان بهترین راه برای پیشی گرفتن از رقیبان است 

پس با امیدواری به حس نا امیدی خود نگاه کنید زیرا میتوانید فاصله ی خورا با رقیبانتان زیاد کنید.

چرا  همیشه باید نفر اول باشید؟

 در دوران دبستان و راهنمایی و دبیرستان نمرات عالی گرفتید و همیشه نفراول بوده اید و از هم کلاسی های خود برتر بوده اید اما وقتی که تصمیم میگیرید کنکور بدهید و در آزمون های آزمایشی شرکت کنید بعد از گرفتن کارنامه متوجه  می شوید که دو سه هزار نفر دیگررتبه های بالای شمارا گرفته اند و احساس شرمندگی می کنید.در اینجا شما با جامعه آماری بزرگ تری مواجه هستید و ممکن است دیگر نفر اول نباشید این امری طبیعی است زیرا افرا گوناگون با فاکتورهای مختلف روی کار آمده اند.

همیشه و همه جا تمام تلاش خود را بکنید و نتیجه کاررا به خدا واگذار کنید زیرا زیباترین حسی که میتوان داشت میزان حس رضایتی است که از خودمان برای انجام کاری داریم در اینجا دیگر بهانه ای ندارید زیرا شما تمام تلاش خود را کرده اید.

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

معرفی رشته  رادیولوژی

معرفی رشته رادیولوژی

۱۳۹۶/۰۶/۰۶ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
12 رشته دانشگاهی که آینده ما را تضمین خواهد کرد

12 رشته دانشگاهی که آینده ما را تضمین خواهد کرد

۱۳۹۷/۰۱/۱۵ محمد رضا باقری asankonkur.com ادامه مطلب
۱۵ کار انگیزه بخش برای موفقیت که باید هر روز انجام دهید

۱۵ کار انگیزه بخش برای موفقیت که باید هر روز انجام دهید

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
طرز تهیه ابر قهرمان کنکوری

طرز تهیه ابر قهرمان کنکوری

۱۳۹۶/۰۸/۲۰ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com