شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   آموزشی   /   بودجه بندی درس عربی و دین و زندگی در کنکور سراسری
بودجه-بندی-درس-ها-در-کنکور-سراسریتجربی

بودجه بندی درس عربی و دین و زندگی در کنکور سراسری

نویسنده : آسان کنکور
منبع :
۱۳۹۷/۰۱/۳۰
دسته بندی: آموزشی بازدید: 2,678

درباره این مقاله بخوانیم ...

سلام دوستان عزیز «کنکوری» میدونم که خیلی هاتون دوست دارین یه  «بودجه بندی کامل از درس عربی» داشته باشید تا بتونید با خیال راحت به «برنامه ریزی» برای «درس عربی» تون بپردازید.

هر«دانش آموز»یا «داوطلبی» که هدف شرکت در «آزمون سراسری» «تجربی» را دارد می بایست از «بودجه بندی» دروس اطلاعات کافی داشته باشد . «بودجه بندی کنکور» به این معنی است که بدانیم هرسال از هر درس چند سوال طرح می شود و به میزان اهمیت و ضرورت هردرس پی خواهید برد و بر همین اساس روی درس های مهم تر وقت بیشتری خواهید گذاشت.

 boodje-bandi-arabi

 

«تاثیر درصد عربی در کنکور»

بدون شک «درس عربی» تاثیر بسزایی در رتبه کنکور شما خواهد داشت چرا که بیشترین انحراف معیار منفی را دارد (طی سالیان اخیر) این آمار را کامل تایید میکند . «درس عربی» به عنوان یک درس عمومی برای همه گروههای آزمایشی ضریب (2) دارد.

نکته جالب توجه در مورد «درس عربی» آن است که این درس هر چند نسبت به درسهای «ادبیات و معارف» ضریب کمتری دارد، اما به علت ضعف عمومی داوطلبان، هر نمره آن به مقدار بیشتری نمره تراز شما را افزایش می دهد و این بسیار می تواند موثر و تاثیرگذار باشد.
وضعیت رقابت در «درس عربی» به گونه ای است که نمره پایین آن تا 3/33 درصد مشکل زیادی ایجاد نمی کند، اما نمره بالاتر از 75 درصد بشدت در افزایش تراز و رتبه عمومی داوطلبان موثر است.
در ابتدا قبل از شروع هر برنامه ریزی برای «درس عربی» انتخاب یک منبع خوب هم برای آموزش خود درس و هم برای آموزش روش های تست زنی و دام های تستی.

ممکنه خودتون و یا بسیاری از دانش آموزان از «صفرتاصدآموزش عربی» رو کاملا مسلط باشید ولی تو آزمون هاتون کمتر از 40 درصد بزنید.خب این طبیعیه چون کنکور و بخصوص درس عربی با هوش شما هم سروکار داره و شما باید به طور کاملا دقیق منابع درسیتون را مطالعه کنید تا بتونید درصد بالایی هم تو آزمون سراسری هم آزمون های آزمایشیتون بزنید.

 

dini-boodje

 

تاثیر درس«دینی و زندگی در کنکور

مطالعه مستمر و منظم  متن درس «دین و زندگی» میتواند تاثیر زیاد و بسزایی داشته باشد. متن درس«دین وزندگی» را باید با دقت بررسی کنید. ضمناً سؤالات مربوط به اندیشه، تحقیق و تفکر در آیات را فراموش به دقت و با حساسیت بالامطالعه کنید. خواندن متن درس دین وزندگیاگر به صورت حفظی باشد به درد «کنکور سراسری نمیخورد بهترین راه یادگیری درس دین وزندگی برای کنکور این است که باید با دقت متن درس را مطالعه کنید و همزمان نکات یا کلمات مهم آن را علامت‌گذاری یا خط‌کشی کنید. با همین روش کل متن درس را با دقت بخوانید همچنین در هنگام مطالعه خط کشی یا هایلایت کردن نکات مهم امری ضروری می باشد چون بتوانید دفعه بعد سریع تر مطالب را مرور کنید، بعد از این مرحله بهترین راه این است که متن درس را به صورت پاراگراف و بند به بند مطالعه کنید و نکات مهم را دقیق به خاطر بسپارید به همین صورت کل متن درس را بخوانید.درمرحله بعد بهتر است به سراغ خواندن آیات و معانی آنها برویم ودرآخر هم باید مرور سریعی داشته باشید از تمام نکاتی که زیرشون خط کشیدید.

همچنین ضریب درس دین و زندگی در کنکور سراسری ضریب 3 می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

جهت اخذ «مشاوره رایگان» با ما تماس بگیرید:

021-66863271

02166863272

02166355350

09364444587

 moshavere-grup

 

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

چند راهکار اساسی برای بالا بردن اعتماد بنفس

چند راهکار اساسی برای بالا بردن اعتماد بنفس

۱۳۹۷/۰۴/۰۹ ادامه مطلب
کدام رشته در گروه ریاضی پرطرفدارتر هستند؟

کدام رشته در گروه ریاضی پرطرفدارتر هستند؟

۱۳۹۷/۰۲/۰۸ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بهترین منابع زیست شناسی نظام جدید+تخفیف ویژه

بهترین منابع زیست شناسی نظام جدید+تخفیف ویژه

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ ادامه مطلب
دو دیدگاه در برخورد با مرگ

دو دیدگاه در برخورد با مرگ

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ آسان کنکور ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com