شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   آموزشی   /   5 فیلمی که انگیزه شما را برای درس خواندن بالا می برد
6-فیلمی-که-انگیزه-شما-را-برای-درس-خواندن-بالا-می-برد
دسته بندی: آموزشی بازدید: 40,855

درباره این مقاله بخوانیم ...

سلام دوستان آسان کنکوری عزیزم امروز  با مقاله «5 فیلمی که انگیزه شما را برای درس خواندن بالا می برد»برای کمک به تمرکز ذهن شما لیست 6 فیلم الهام بخش برای دانش آموزان  را معرفی میکنیم که ارزش یادگیری را به شما یادآوری می کند و شما را به کار سخت و تلاش بیشتر در تحصیل تشویق می کند. همه شما دانش آموزان عزیز  روزهای تعطیل خود را با مطالعه کردن،ورزش کردن،موسیقی گوش دادن و ... سپری می کنیدو ما فکر می کنیم که این فیلم ها یکی از بهترین سرگرمی ها هستند که می توانند در یکی از آن روزها برای شما الهام بخش باشند.

moshavere-konkur

 

احتمالا براتون زیاده پیش آمده که بعد از دیدن یج فیلم خفن تا چند روز درگیر موضوع فیلم بشید؟ دقیقاً یک فیلم با سناریو قوی چنین حالتی رو توی انسان به وجود میاره. تاثیراتی که توی روحیه شما داره فوق العاده است. به شما انرژی، انگیزه و حال خوب میده. شما رو برای انجام تصمیمات مهم زندگیتون مصمم نگه میداره. خوب چی عالی تر از این! پس همراه ماباشید...

 

book-for-student

فیلم سینمایی مردی که بی نهایت را می دانست The Man Who Knew Infinity

مردی که بی‌نهایت را می‌دانست یک فیلم انگلیسی در ژانر درام بیوگرافی می باشد که بر اساس کتابی با همین نام، نوشته رابرت کانیگل Robert Kanigel در سال 1991، ساخته‌شده است.  این فیلم سرگذشت ریاضی‌دان مشهور هندی سرینیواسا رامانوجان Srinivasa Ramanujan است که در فقر  و تنگدستی بسیار در مدرس بزرگ‌شده بود و در زمان جنگ جهانی اول به دانشگاه کمبریج در انگلستان راه پیدا می‌کند. در آنجا یک رابطه دوستی موجب می‌شود تا سرنوشت ریاضیات برای همیشه تغییر یابد. رامانوجان این نابغه‌ی خودآموخته‌ی ریاضی در 1913 پا به دانشگاه ترینیتی کمبریج پا گذاشت. او در آنجا تحت آموزش پرفسور هاردی G.H. Hardi یک استاد برجسته در علم ریاضیات، پیشگامی شد در ارائه‌ی تئوری‌های ریاضی. فیلم در خیلی از فستیوال‌های سینمایی اکران و تحسین و برنده جوایز شده است. دو پاتل Dev Patel هنرپیشه جوان هندی الاصل که با بازی در میلیونر زاغه‌نشین معروف شد نقش ریاضی‌دان نابغه‌ی هندی و جرمی آیرونز Jeremy Irons به‌جای پرفسور هاردی بازی می‌کنند. فیلم توسط مت برون Matt Brown نوشته و کارگردانی شده است. این فیلم با زمان یک ساعت و 48 دقیقه در تاریخ دهم اردیبهشت‌ماه 95 اکران می‌شود.

 moshavere-konkur

 bazi-tagghlid-movie

 فیلم سینمایی بازی تقلید (به انگلیسی: The Imitation Game)

این فیلم در ژانر تاریخی درام به کارگردانی مورتن تیلدام است. «بازی تقلید» زندگی تلخ ریاضی‌دان نامدار و پدر علم رایانه یعنی آلن تورینگ را در سه برهه تاریخی به تصویر می‌کشد که خیلی جذاب و دیدنی هست.

این فیلم «جایزه انتخاب مردم»، مهمترین جایزه سی و نهمین دوره جشنواره فیلم تورنتو شد. مورتن تیلدام کارگردان در پیامی به دست آوردن این جایزه را «افتخاری شگفت‌آور» و خاص تعریف کرد. در این فیلم بندیکت کامبربچ در نقش تورینگ در کنار کیرا نایتلی ایفای نقش کرده است. بازی تقلید با استقبال بسیار خوب منتقدان و تماشاگران رو به رو شد و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۴ شناخته شد. این فیلم در هشتاد و هفتمین دوره جوایز اسکار در هشت رشته نامزد شد که در نهایت موفق شد تنها جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی را برای گراهام مور به دست بیاورد.

moshavere-konkur

book-for-student

نظریهٔ همه‌چیز (انگلیسی: The Theory of Everything‎)

فیلمی در ژانر درام و زندگی‌نامه‌ای به کارگردانی جیمز مارش است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. آنتونی مک‌کارتن فیلم‌نامهٔ این فیلم را برپایهٔ سفر به بی‌نهایت: زندگی من با استیون نوشتهٔ جین وایلد هاوکینگ، نگاشته‌است. در این کتاب او به رابطه‌اش با همسر سابقش، استیون هاوکینگ، ابتلای استیون به بیماری عصبی حرکتی و موفقیتش در فیزیک می‌پردازد که بسیار پر چالش و جذاب است.

اِدی رِدمِین در نقش استیون هاوکینگ، فلیسیتی جونز، چارلی کوکس، امیلی واتسون، سایمن مک‌برنی، کریستین مک‌کی و دیوید تیولیس در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. نظریهٔ همه‌چیز در ۷ سپتامبر ۲۰۱۴ اکران جهانی شد.

این فیلم بیشتر با نظرات مثبت مخاطبان مواجه شد و در جشنواره‌ها و با گرفتن جوایز مختلف، موفقیت‌های زیادی را کسب کرد. در مراسم جایزهٔ گلدن گلوب، نامزد دریافت چهار جایزه بود و از بین آن‌ها جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم درام برای ردمِین و بهترین موسیقی متن را ازآن خود کرد. در مراسم بفتا هم نامزد دریافت ۱۰ جایزه بود که 3 تا از آن‌ها، جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول مرد برای ردمِین، بهترین فیلم بریتانیایی و بهترین فیلم‌نامهٔ اقتباسی برای مک‌کارتن را کسب کرد. در جوایز اسکار هم نامزد دریافت پنج جایزه شد.

movie

فیلم Nil Battey Sannata 2015

خلاصه فیلم : آپو «دانش آموز کلاس دهم» است اما دیگر علاقه ای به درس خواندن ندارد، زیر میداند مادرش نمیتواند از پس هزینه‌ی کلاس های بالاتر برآید. مادر آپو که نگران آپو هست و خیلی سخت برای موفق شدنش تلاش میکند و حتی معلم خصوصی برایش میگیرد، اما آپو فکر میکند تنها فرزندان افراد ثروتمند میتوانند دکتر یا مهندس شوند و باور دارد که خودش نیز در نهایت مثل مادرش یک خدمتکار میشود…

steve-jobs

فیلم سینمایی استیو جابز (Steve Jobs)

فیلم سینمایی استیو جابزدر سال ۲۰۱۵ کانادا، تنها فیلمی نیست که با نام استیو جابز معروف ساخته شده است! این فیلم که به داستان معرفی سه محصول مهم و تاریخی در اپل اشاره دارد، در فضایی داستانی و سینمایی درسهای مدیریتی از زندگی استیو معروف را به شما خواهد داد.

فیلم استیو جابز تلاش کرده است تا به دور از شخصیت رویایی که برای استیو جابز ترسیم شده است،یک نگاه واقعی و تصویر صحیح از استیو جابز را در اختیار مخاطب قرار دهد. این فیلم علی رغم مخالفتهای همسر استیو جابز با نام لورن پاول جابز در اکران موفق عمل کرد. فیلم سینمایی استیو جابز می تواند درسهای مدیریتی مهمی را برای بیننده به دنبال پیشرفت و پرتلاش خود داشته باشد.

داستان فیلم به سه بخش مختلف از زندگی استیو جابز ( در فیلم با بازی مایکل فاسبندر ) می پردازد. اولین بخش در سال ۱۹۸۴ و اختراع سیستم عامل مکینتاش توسط جابز و اتفاقاتی که پیرامون آن رخ داد، دومین بخش دوره مربوط به سال ۱۹۸۸ و کامپیوترهای نکست و سرانجام سال ۱۹۹۸ که جابز به اَپل بازگشت و سیستم عامل آی مک بطور رسمی در چرخه تولید قرار گرفت. فیلم به جزئیاتی که در این سه دوره در زندگی جابز رخ داده می پردازد.

جابز در فیلم گرچه دانشمندی بی نظیر معرفی می شود، اما در عین حال انسانی بسیار مغرور و خودشیفته است که برای رسیدن به خواسته هایش از قربانی کردن افراد یا مسائل مختلف ابایی ندارد. جابز همانطور که بسیاری از همکاران و کارمندانش بارها در مصاحبه اعلام کرده اند، شخصیتی متکبر و زورگو بود و این ویژگی رفتاری در فیلم « استیو جابز » نیز به خوبی به تصویر کشیده شده تا طرفداران دو آتشه استیو جابز که معتقد هستند وی انسان کامل و بی نقصی بوده،ناراحت شوند.

 

 6-فیلم در جستجوی خوشبختی

«فیلم در جستجوی خوشبختی» بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. این فیلم داستان زندگی آقای کریس گاردنر (Chris Gardner) میلیاردر آمریکایی است که ویل اسمیت نقش او را در فیلم بازی می کند و پسر واقعی خود ویل اسمیت هم نقش پسرش را دراین فیلم بازی می کند.

داستان فیلم از اینجا شرو می شود که در ابتدای دهه 1980 «کریس گاردنر» به فکرش می زند تا کاری را در بورس نیویورک امتحان کند که در آنجا فقط یک نفر در بین بیست نفر می تواند روی داشتن شغلی تمام وقت با دستمزدی خوب حساب کند.

ولی به محض اینکه به نیویورک می رود، متوجه می شود که ورود به بورس به این راحتی ها هم نیست. چون مشکلات زیادی سر راهش قرار می گیرد که مانع رسیدن او به هدفش می شود.

حتی وقتی همسرش به خاطر این انتخاب او را ترک می کند و اوضاع بدتر و بدتر می شود، کریس به اتفاق پسرش دو دستی به رؤیایش می چسبد اما نمی داند در این شهر بزرگ چه کند.

در این فیلم یک پدر با تمام سختی‌ ها و مشکلاتی که در زندگی خودش دارد، در پی رسیدن به خوشبختی است و همین موضوع باعث می‌شود که ما به هیچ عنوان تسلیم مشکلات خود نشویم و با تمام وجود به تلاش و کوشش خود ادامه دهیم.

با دیدن این فیلم می آموزیم که نباید در کسب و کار خود کمال گرا باشیم بلکه باید سعی کنیم هر چه زودتر شروع کنیم تا مشکلات خودمان را در حین مسیر شناسایی و برطرف کنیم.

 GIF-OK

 

موفق باشید

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

چرا بعضی ها هیچ وقت موفق نمی شن؟

چرا بعضی ها هیچ وقت موفق نمی شن؟

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ ادامه مطلب
تکمیل ظرفیت چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

تکمیل ظرفیت چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

۱۳۹۶/۰۶/۲۶ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
راهکارهای تقویت حافظه و تمرکز حواس

راهکارهای تقویت حافظه و تمرکز حواس

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ آسان کنکور ادامه مطلب
معرفی کامل رشته مهندسی صنایع + بازار شغلی

معرفی کامل رشته مهندسی صنایع + بازار شغلی

۱۳۹۶/۰۷/۰۴ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com