شرحتعدادقیمت (تومان)
 فروشگاه اینترنتی آسان کنکور   /   مقالات   /   آموزشی   /   21 باید و نبایدبرای موفقیت تضمینی در کنکور
21-باید-و-نبایدبرای-موفقیت-تضمینی-در-کنکور

21 باید و نبایدبرای موفقیت تضمینی در کنکور

نویسنده : محمد رضا باقری
منبع : Asankonkur.com
۱۳۹۷/۰۱/۳۰
دسته بندی: آموزشی بازدید: 2,899

درباره این مقاله بخوانیم ...

21 روش تضمینی برای موفقیت در کنکور سراسری

دانش آموزانی که باید در آزمون سراسری شرکت کنند بهتر است شب امتحان آرامش خود را حفظ کنند و به استراحت بپردازند. شاید این جمله برای دانش آموزان نزدیک به کنکور آشناست، جمله ای که کاملا درسته اما نیاز به رعایت کلی فاکتور ریز و درشت داره.

شاید خیلی از  کنکوری‌ها در تلاشند که بهترین و جدیدترین شیوه‌ها  را برای یادگیری دروس، فرا بگیرند. خود شما هم حتما برای درس خواندن، ممکن است راه‌های عجیب غریبی را هم امتحان کرده‌باشید یا برای درس خواندن خودتان را در کتابخانه حبس کرده باشید و نتیجه هم گرفته باشید اما مطعنا همه دنبال یک روش ثابت شده و عملی هستیم. روشی که علاوه بر اصولی بودن، ما رو در برنامه ریزهامون ثابت قدم نگه داره. روش های از جمله: قصه گویی دروس برای درک بهتر یا تغییر مکان مطالعه و حتی رژیم های  غذای مخصوص دوران امتحان.

21 روش تضمینی برای موفقیت در کنکور سراسری

 اگر شما هم مثل ما و خیلی از داوطلبان کنکور نیاز به برنامه ای کاربردی برای بهبود روند مطالعه خود دارید در مقاله21 روش تضمینی برای موفقیت در کنکور سراسری همراه ما باشید.

  1- مطالعه قبل از خواب خوش شبانه

مطالعه قبل از خواب در کنکور به کمک شما خواهد آمد

روشی که اکثر پزشکان برای تقویت حافظ خیلی توصیه کردند مطالعه کوتاه قبل از به خواب رفتن در رخت خوابه! روشی که وقت شما رو کمتر  از 15 دقیقه میگیره اما نتایجش بعد از چند هفته در شما حس میشه. در طول خواب، مغز خاطرات جدید را تقویت می‌کنه که در نتیجه با روش ما هرچیزی را که دقیقا پیش از خواب مرور کرده‌ایم به خاطر خواهیم آورد.این یعنی با برنامه ریزی و انجام همین 15 دقیقه کوتاه می توانید در امتحان با تمرکز و عمل کرده بهتری ظاهر شوید. اما سعی نکنید که تمام درس خواند رو به رختخواب‌ منتقل کنید، چرا که این کار داشتن یک خواب خوب شبانه رو ازتون میگیره .

 

2- وای فای خاموش

اینترنت موبای و وای فای هنگام مطالعه دروس خاموش

استفاده از شبکه های مجازی و گشت و گذار در اینترنت همیشه کاری لذت بخش بوده اما برای موفقیت در هر زمینه ای شما نیاز به رعایت کردن بعضی موارد می شید.  وقتی  کاملا روی دروس تمرکز داریم با صدای تلگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی توجه‌تان به سمت گوشی یا کامپیوتر جلب می شود و این یعنی از دست دادن تمرکز کافی برای درک و فهم بهتر دروس پایه ای. هیچ نگران نباشید اگر برای درس خواندن به کامپیوتر یا موبایل احتیاج دارید، از برنامه‌هایی استفاده کنید تا اینترنت را برای مدتی کوتاه قطع کند و شما بتوانید به مطالعه‌ی خود بدون کوچک ترین حواس‌پرتی بپردازید.

 

3- مدیتیشن یا مراقبه کوتاهی داشته باشید

 تفاوت کلی بین انجام دادن و یا ندادن مراقبه (مدیتیشن)، این است که مغز ما هنگام انجام این کار، پردازش قوث سریع و اکتیو اطلاعات را که همواره در حال انجام آن است، متوقف می‌کند. مغز ما شروع به نمایش کاهش امواج بتا می‌کند؛ امواجی که نشان‌دهنده‌ی عملیات پردازش اطلاعات در مغز هستند.جالب اینجاست این تغییرات حتی پس از ۲۰ دقیقه مراقبه، در صورتی که قبلا آن را انجام نداده باشیم، خود را نشان می‌دهند.

کمی قبل تر از اینکه 4 ساعت به چند صفحه کاغذ زل بزنید، برای 4 دقیقه به دیوار خیره شید. تحقیقات نشان داده‌اند که مراقبه یا مدیتیشن می‌تواند اضطراب را کاهش دهد و گستره‌ی توجهات را بالا ببرد. در حالی که این تحقیقات بیشتر بر روی انجام منظم مراقبه تاکید دارند، اما چند دقیقه انجام این‌ کار برای کسب آرامش هیچ ضرری نخواهد داشت و نتیجه آن خیلی زود قابل تماشاست.

تفاوت کلی بین انجام دادن و یا ندادن مراقبه (مدیتیشن)، این است که مغز ما هنگام انجام این کار، پردازش فوق سریع و اکتیو اطلاعات را که همواره در حال انجام آن است، متوقف می‌کند. مغز ما شروع به نمایش کاهش امواج بتا می‌کند؛ امواجی که نشان‌دهنده‌ی عملیات پردازش اطلاعات در مغز هستند.جالب اینجاست این تغییرات حتی پس از ۲۰ دقیقه مراقبه، در صورتی که قبلا آن را انجام نداده باشیم، خود را نشان می‌دهند.

 

4-موسیقی مطالعه را لذت‌بخش‌تر می‌کند

موسیقی قبل از کنکور و مطالعه مغز را قوی تر می کند

موزیک در هنگام مطالعه استرس را کم و تمرکز مغر را بیشتر و بیشتر می کند. در این بین سلیقه های متفاوت و بی شمار کار شمارو سخت نخواهد کرد. موسیقی ، به ویژه نوع کلاسیک آن، اضطراب و تنش را کاهش می‌دهد.تاثیر موسیقی به این بستگی دارد که چه قدر لازم است در کاری که انجام می‌دهید غرق بشوید، که به این معنی است که آن کار تا چه حد به خلاقیت احتیاج دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر یک کار از پیش تعیین شده و ذاتا تکراری باشد، موسیقی می‌تواند خیلی به انجام آن کمک کند.

 پس یادداشت‌های فیزیک و زبان خود را با یک موسیقی همراه کنید تا مقداری استرس را از خود دور نمایید.

 

 5-رایحه‌ها‌ی خوش‌بودر اتاق داشته باشید

استفاده از بوها و روغن‌های خوش بو برای رسیدن به یک مدل فیزیکی یا حالت احساسی مطلوب یا کمک به درمان یک بیماری را رایحه‌درمانی یا عطردرمانی می‌گویند. رایحه‌درمانی یکی از شاخه‌های پزشکی جایگزین (آلترناتیو) به‌شمار می‌آید.علم پزشکی توانسته ثابت کند،  استشمام اسانس‌هایی مثل رزماری یا اسطوخدوس در کسب آرامش پیش از آزمون کمک شایانی خواهد کرد. کمی آرام باشید و از مرور‌های دیوانه‌وار دقیقه نودی دست بردارید و برای چند دقیقه سعی کنید عطردرمانی کنید.

استفاده از بوها و روغن‌های خوش بو برای رسیدن به یک مدل فیزیکی یا حالت احساسی مطلوب یا کمک به درمان یک بیماری را رایحه‌درمانی یا عطردرمانی می‌گویند. رایحه‌درمانی یکی از شاخه‌های پزشکی جایگزین (آلترناتیو) به‌شمار می‌آید.علم پزشکی توانسته ثابت کند،  استشمام اسانس‌هایی مثل رزماری یا اسطوخدوس در کسب آرامش پیش از آزمون کمک شایانی خواهد کرد. کمی آرام باشید و از مرور‌های دیوانه‌وار دقیقه نودی دست بردارید و برای چند دقیقه سعی کنید عطردرمانی کنید.

 

6-چربی‌های اُمگادار در رژیم غذایی فراموش نشود!

یافته‌های علمی نشان می‌دهد که اسیدهای چرب اُمگا۳ که در ماهی، آجیل و روغن زیتون یافت می‌شوند، پتانسیل بالایی در افزایش عملکرد مغز دارند. نتایج یک تحقیق نشان داده است که خوردن ترکیبی از اسیدهای چرب اُمگا۳ و اُمگا۶ پیش از امتحان، اضطراب ناشی از آزمون را کاهش می‌دهد.

یافته‌های علمی و آزمایش شده نشان می‌دهد اسیدهای چرب اُمگا۳ که در ماهی، آجیل و روغن زیتون یافت می‌شوند، ظرفیت عجیب و بالایی در افزایش عملکرد مغز دارند. آزمایشی در کانادا به خوبی نشان داد خوردن ترکیبی از اسیدهای چرب اُمگا۳ و اُمگا۶ پیش از امتحان، اضطراب ناشی از آزمون را به صورت چشم گیری کاهش خواهد داد.

 

7-باید برنامه‌ریزی زمانی مرتب داشته باشید

 یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک دانش‌آموز و یا یک فرد موفق می‌تواند داشته باشد، اختصاص داد  زمان مناسب برای برنامه‌ریزی با کیفیت است. بهتر است هفته‌‌ی خود را تنها با هدف بیهوده ای مثل مطالعه برای امتحان جغرافیا شروع نکنید؛ بلکه برعکس، نقطه هدف خود را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید. با یک مداد بر روی تقویم جیبی یا سال نامه برای خود برنامه منظم بنویسید؛ برای مثال، هر روز از ساعت2 تا 4:30 تاریخ  و 9 تا 12 زیست شناسی و فیزک رو انتخاب کنید و در دفترچه و یا تقویم یاداشت بنمایید.

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک دانش‌آموز و یا یک فرد موفق می‌تواند داشته باشد، اختصاص داد  زمان مناسب برای برنامه‌ریزی با کیفیت است. بهتر است هفته‌‌ی خود را تنها با هدف بیهوده ای مثل مطالعه برای امتحان جغرافیا شروع نکنید؛ بلکه برعکس، نقطه هدف خود را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید. با یک مداد بر روی تقویم جیبی یا سال نامه برای خود برنامه منظم بنویسید؛ برای مثال، هر روز از ساعت2 تا 4:30 تاریخ  و 9 تا 12 زیست شناسی و فیزک رو انتخاب کنید و در دفترچه و یا تقویم یاداشت بنمایید. 

 

 8- قصه‌گویی برای درک بهتر دروس

دوستان سعی کنید مطالبی که در حال مطالعه آن هستید را به صورت قصه یا داستان کاملا مفهومی درآورده و برای خود تعریف کنید. این کار باعث می شود شما دروس را برای موفقیت در کنکور مطالبی را که حتما باید از حفظ باشید به داستان تبدیل کنید تا اطلاعات آن مطلب برای شما معنای بیشتر پیدا کنند.

دوستان سعی کنید مطالبی که در حال مطالعه آن هستید را به صورت قصه یا داستان (کاملا مفهومی) درآورده و برای خود تعریف کنید. این کار باعث می شود شما دروس را با درک کاملتری فرابگیرید و مطالبی را که حتما باید از حفظ باشید به داستان تبدیل کنید تا اطلاعات آن مطلب برای شما معنای بیشتر پیدا کنند. برای مثال، برای درس ریاضی می‌توان معادلات ریاضی را  در دنیای واقعی برای خود تجسم کرد و ساخت.

 

 9-هرزگاهی تغییر مکان لازم است

سعی کنید چند وقت یکبار مکان و محل درس خواندن خود را تعویض کنید به مکان هایی که تمایل دارید برید.براساس تحقیقات در سال ‌2010مطلب در مکان‌های مختلف در هر روز احتمال فراموشی آن مطلب را کاهش می‌دهد. هر بار که ما مکان مطالعه‌ی خود را تغییر می‌دهیم (مثلا از کتابخانه به کافی‌شاپ یا از کافی‌شاپ به پارک)، مغز خود را وادار می‌کنیم که هر بار ارتباط تازه‌ای با مطلب تشکیل دهد، درنتیجه آن مطلب یه یک خاطره‌ی قوی‌تر تبدیل می‌شود.

سعی کنید چند وقت یکبار مکان و محل درس خواندن خود را تعویض کنید به مکان هایی که تمایل دارید برید.براساس تحقیقات در سال ‌2010 مرور مطالب در مکان‌های مختلف در هر روز احتمال فراموشی آن درس را به شدت کاهش می‌دهد. هر بار که ما مکان مطالعه‌ی خود را تغییر می‌دهیم (مثلا از کتابخانه به کافی‌شاپ یا از کافی‌شاپ به پارک)، مغز خود را وادار می‌کنیم که هر بار ارتباط تازه‌ای با مطلب تشکیل دهد، درنتیجه آن مطلب یه یک خاطره‌ی قوی‌تر تبدیل می‌شود.

 

10-حتما بنویسید

 برای موفقیت در کنکور سراسری و هر آزمون دیگری از مهارت‌های نوشتاری خودغافل نشوید.  هنگامی که مطلبی را می‌نویسیم خیلی ایمن‌تر در ذهن ما ذخیره می‌شود تا اینکه آن را تایپ کنیم یا حفظ. مهم‌ترین بخش‌های مطالب درسی خود را در یک برگه‌ی کاغذ دیگر مجددا بنویسید و از فرمول ها یا مطالب مهم درسی اثری خلافانه خلق کنید حتی نقاشی کنید.

برای موفقیت در کنکور سراسری و هر آزمون دیگری از مهارت‌های نوشتاری خودغافل نشوید.  هنگامی که مطلبی را می‌نویسیم خیلی ایمن‌تر در ذهن ما ذخیره می‌شود تا اینکه آن را تایپ کنیم یا حفظ. مهم‌ترین بخش‌های مطالب درسی خود را در یک برگه‌ی کاغذ دیگر مجددا بنویسید و از فرمول ها یا مطالب مهم درسی اثری خلافانه خلق کنید حتی نقاشی کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

این مقاله برای من مفید بود؟

بله:
خیر:
این مقاله را به اشتراک گذارید

آخرین مقالات

بیوگرافی رشته معماری

بیوگرافی رشته معماری

۱۳۹۶/۰۶/۱۵ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
۱۵ کار انگیزه بخش برای موفقیت که باید هر روز انجام دهید

۱۵ کار انگیزه بخش برای موفقیت که باید هر روز انجام دهید

۱۳۹۶/۰۶/۰۵ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
راه کارهایی برای کاهش استرس

راه کارهایی برای کاهش استرس

۱۳۹۶/۱۰/۲۳ آسان کنکور ادامه مطلب
بورس تحصیلی چیست؟

بورس تحصیلی چیست؟

۱۳۹۶/۰۶/۳۰ آسان کنکور asankonkur.com ادامه مطلب
بپر بالا

همکاری با مدارس و شرکتها اساتید آسان کنکور درباره آسان کنکور لیست قیمت محصولات

Copyright 2016-2017 asankonkur.com

استفاده از مطالب فروشگاه آسان کنکور فقط برای مقاصد غیرتجاری و باذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه آسان کنکور ایرانیان (آسان کنکور) میباشد.
آدرس: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، بین رودکی و نواب پلاک652

Konkur Gift
مشخصات خود را درج نمائید و از تخفیف ها و جدیدترین محصولات آموزشی مطلع گردید

و یا با ما تماس بگیرید.

asankonkur.com